کد خبر : 1630536 | 26 مرداد 1398 ساعت 12:38 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

مقصودی: فریادهای لشکری نبود، کشتی را می‌باختم!

واکنش کشتی‌گیر جوان به لفظ جنجالی مربی تیم‌ملی

کشتی‌گیر جوانی که به ستاره ایران در مسابقات جهانی تبدیل شد، درباره الفاظ جنجالی مربی‌اش گفت: شاید اگر فریادهای احسان لشکری نبود، کشتی را می باختم.

واکنش کشتی‌گیر جوان به لفظ جنجالی مربی تیم‌ملی

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین مقصودی که سال گذشته حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان کشتی آزاد را هم تجربه کرد، در روزهای اخیر به یک چهره ویژه در استونی تبدیل شد. این کشتی‌گیر جوان که قرار نبود در ترکیب تیم جوانان کشتی آزاد برای مسابقات جهانی حضور داشته باشد، در دقیقه نود به خاطر مشکل در ثبت نام امیرمحمد یزدانی به عنوان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم اعزام شد.


مقصودی که در پایان با کسب مدال طلای جهان ستاره ایران در مسابقات لقب گرفت، یک کشتی پرحاشیه را برابر حریف آذربایجانی در یک چهارم نهایی برگزار کرد. در حالی که این کشتی گیر ایرانی ۷-۱ از حریفش عقب افتاده بود، با اجرای یک وزن ۵ امتیازی به کشتی برگشت و در نهایت به سختی پیروز شد. جدا از اینکه فیلم فن تماشایی مقصودی در رسانه های بین المللی و داخلی بازتاب زیادی داشت، نوع کوچ کردن مربی تیم جوانان هم حاشیه هایی را به وجود آورد.


احسان لشکری از کنار تشک برای تحریک کشتی گیر جوان از الفاظی مثل بی غیرت و بی وجود استفاده کرد و مورد انتقاد هم قرار گرفت، اما مقصودی می گوید از این اتفاقات ناراحت نیست و اتفاقا به این مربی علاقه زیادی دارد.

 

1427032


بعد از بازگشت آزادکاران جوان که با کسب عنوان سومی به کار خود پایان دادند، با امیرحسین مقصودی دقایقی همکلام شدیم.


ملی پوش کشتی آزاد جوانان درباره قهرمانی در مسابقات جهانی به "ورزش سه" گفت: خدا را شکر که مسابقات برایم خوب تمام شد. سال گذشته نقره گرفته بودم و امسال فقط به طلا فکر می کردم. حواشی زیادی در حین اعزام برایم به وجود  آمد، اما توانستم با این اتفاقات کنار بیایم و طلا بگیرم.


وی درباره اینکه تا چند ساعت قبل از اعزام قرار نبود در ترکیب تیم ملی باشد، عنوان کرد: من حتی تا صبح روز اعزام گرمکن و لباس های تیم ملی را نگرفته بودم. چند ساعت به اعزام مانده بود که به من گفتند به خاطر انجام نشدن کارهای ثبت نام یزدانی من هم باید اعزام شوم. اول اسم من رد شده بود و به همین خاطر من روی تشک رفتم. ساعت ۶ عصر اعزام من قطعی شد و ساعت ۱۱ شب هم پرواز کردیم. وقتی به استونی رفتیم، تازه مشخص شد که من باید کشتی بگیرم.


مقصودی در ادامه گفت: من از ۱۷ سالگی هر سال به ۲، ۳ مسابقه اعزام شدم. امسال به هیچ مسابقه ای نرفته بودم. سال قبل تجربه حضور در جهانی بزرگسالان را هم داشتم و طلای نوجوانان را هم در کارنامه دارم. اتفاقاتی که قبل از اعزام رخ داد، انگیزه مرا بیشتر کرد. همیشه سعی می کنم از حواشی به وجود آمده به نفع خودم استفاده کنم.  


قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان درباره مبارزه اش با حریف آذربایجانی که با اختلاف ۶ امتیاز عقب بود و با یک فن ۵ امتیازی توانست کشتی را برگرداند، اظهار داشت: وضعیت جسمانی ام چندان خوب نبود. آن روز هم به من خیلی فشار آمد. آسیب دیدگی کوچکی هم داشتم که اذیتم می کردم. البته خودم از اول مقابل آن حریف آذربایجانی اشتباه کشتی گرفتم و می دانم که بد کار کردم، اما خدا کمک کرد و یک لحظه توانستم کشتی را برگردانم.

 

1427030


وی ادامه داد: بعد از آن مبارزه دیدم که فیلم فن ۵ امتیازی من در صفحه اتحادیه جهانی هم منتشر شده و خیلی از رسانه ها هم آن را پخش کردند. شاید سخت ترین کشتی من همان کشتی بود. بقیه رقبایم را به جز حریف روسی راحت شکست دادم.


مقصودی درباره الفاظ احسان لشکری در حین کشتی یک چهارم نهایی خطاب به او که حاشیه های زیادی به پا کرد، گفت: من از بچگی عاشق آقا احسان بودم و دوست داشتم روزی مثل او باشم. اصلا از این صحبت هایی که مطرح شده، ناراحت نیستم. به هر حال او مربی تیم است و وقتی عقب بودم، می خواست به من انگیزه بدهد. خیلی ها این فیلم را پخش کردند، اما از رابطه بین من و مربی ام خبر نداشتند. شاید اگر فریادهای آقا احسان نبود، من نمی توانستم آن کشتی را برنده شوم. این صحبت ها برای من تلنگری شد تا بتوانم به کشتی برگردم. بازهم می گویم اصلا از دست او ناراحت نیستم.

دیدگاه‌ها