کد خبر : 1630800 | 27 مرداد 1398 ساعت 11:24 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

عکسی که موجب ناراحتی شدید چینی‌ها شد

واکنش FIVB به ژست جنجالی آرژانتینی‌ها

فدراسیون جهانی والیبال بابت حرکت جنجالی آرژانتینی‌ها در چین از فدراسیون این کشور توضیح خواست.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال آرژانتین که در مرحله اول انتخابی المپیک در چین توانست جواز حضور در توکیو را کسب کند، در پایان بازی آخر خود مقابل میزبان به شادی جنجالی دست زد.


آرژانتینی‌ها در عکس تیمی خود مقابل دوربین‌های عکاسان ژستی جنجالی گرفتند و با انتشار آن در سایت های مختلف و فضای مجازی چینی ها به این مساله واکنش نشان دادند.


بازیکنان ‌آرژانتین در این لحظه چشم های خود را کشیدند که خیلی ها این ژست را نژادپرستانه و تمسخر مردم در شرق آسیا دانستند.


حالا بعد از گذشت چند روز با توجه به شکایت فدراسیون والیبال چین از ‌آرژانتینی‌ها، FIVB در بیانیه ای به این موضوع پرداخته است.


فدراسیون جهانی والیبال در این بیانیه نوشت: «به سرعت از فدراسیون والیبال آرژانتین درخواست کرده ایم تا این حرکت بازیکنان خود را توضیح دهند. هر چند اگر آگاهی نسبت به وقوع این اتفاق ندارند باید این مسئله را توضیح دهند چون موجب ناراحتی و آزردگی خاطر چینی‌ها شده است. چنین رفتارهایی از طرف بازیکنان، کادرفنی و مسئولان در کنار زمین والیبال به هیچ وجه پذیرفته و قابل قبول نیست.»


البته در پی این اتفاق فاکوندو کونته، بازیکن تیم والیبال آرژانتین در اینستاگرام خود از مردم چین عذرخواهی کرد، اما ممکن است کمیته انضباطی فدراسیون جهانی برای او و سایر بازیکنان این تیم محرومیت هایی در نظر بگیرد.

 

1427361

دیدگاه‌ها