کد خبر : 1631047 | 28 مرداد 1398 ساعت 12:46 | 50.8K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال ایران در فصل پرورش فوتبالیست؛

کدام بازیکنان شگفتی ساز لیگ نوزدهم می‌شوند؟!

کمتر از یک هفته تا آغاز لیگ نوزدهم باقی مانده و حالا همه منتظرند تا پدیده های لیگ را در پیراهن تیم های مدعی ببینند.

 

 

به گزارش "ورزش سه"، روزشمار لیگ نوزدهم به عدد صفر نزدیک می شود. روز پنج شنبه در حالی فصل جدید فوتبالی در ایران آغاز خواهد شد که همه انتظار دارند بازیکنان جوان بیشتری توسط تیم های مدعی به کار گرفته شوند؛ فوتبالیست هایی که در یکی دو ماه اخیر با هزار امید و آرزو در تیم های بزرگ به میدان رفتند و حالا امیدوارند توسط کالدرون، قلعه نویی، استراماچونی، گل محمدی و دنیزلی در ترکیب قرار بگیرند.

 

پرسپولیس: سعید حسین پور (مهدی عبدی)

 

تیم پرسپولیس در فصل جدید بازیکنان جوان نسبتا زیادی را در اختیار خواهد داشت. آن ها با جذب مهره هایی چون امیر روستایی، امیر بیات، مهدی عبدی و... گام خوبی در پشتوانه سازی برای فصول آینده برداشتند اما شاید پدیده این فصل سرخپوشان، هافبکی باشد که در دوران برانکو نیز چند بار پیراهن این تیم را برتن کرد؛ سعید حسین پور. هافبک 20 ساله ای که از معدود بازیکنان پرورش یافته توسط تیم پایه پرسپولیس محسوب می شود و به عنوان هافبک هجومی به تیم بزرگسالان ملحق شد. اما او با نظر برانکو در پست هافبک دفاعی و میانی به کار گرفته شد و در چند بازی عملکرد قابل قبولی داشت. حالا به نظر می رسد کالدرون نگاه مثبتی به این بازیکن دارد و احتمالا در طول فصل بیشتر از این بازیکن آملی خواهیم شنید. همچنین مهدی عبدی مهاجم جوان سرخ ها نیز گزینه مطلوبی برای جانشینی علیپور و مهاجم خارجی به حساب می آید و شاید در طول فصل شگفتی سازی کند.

 

1427664

 

سپاهان: محمد محبی

 

امیرقلعه نویی در پنجره تابستانی پیش فصل محمد محبی که درخشش قابل توجهی در مسابقات فصل گذشته لیگ یک داشت را جذب کرد؛  محمد محبی وینگر تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر بود که از او به عنوان پدیده لیگ یک نام می بردند. این بازیکن حالا راهی سپاهان شده و امیدوار است در میان مهاجمان سرشناس تیم بتواند فرصتی برای خودنمایی پیدا کند. شانس محمد محبی اما با توجه به نمایشی که در بازی های دوستانه ارائه داده و جلب نظر مثبت امیرقلعه نویی، برای درخشش در جمع طلایی پوشان کم نیست و چه بسا در بازی اول و با توجه به محرومیت استنلی و غیبت احتمالی حسینی به دلیل مصدومیت، شاهد اولین حضور این هافبک جوان باشیم تا شاید سرمربی سپاهان یکی دیگر از جوانان خود را رو کرده باشد.

 

1425762

 

 

استقلال: عارف غلامی (سینا خادم پور)

 

عارف غلامی اگرچه سابقه بازی در تیم های سپاهان، فولاد و امید ایران را دارد اما هنوز آن طور که باید و شاید به فوتبال ایران معرفی نشده است. این مدافع 22 ساله که توانایی بازی در پست دفاع میانی و کناری را دارد، حالا به استقلال آمده تا پس از جدایی پژمان منتظری، نقش خود را در ایجاد نسل جدید مدافعان این تیم ایفا کند. باتوجه به سابقه بازی در دو تیم بزرگ دیگر، شاید خود او نیز به خوبی بداند که ناکامی در استقلال، می تواند آینده فوتبالی اش را تحت تاثیر قرار دهد. سینا خادم پور دیگر بازیکنی است که شانس خوبی در تیم فعلی استقلال دارد. او نیز در پست های دفاعی بازی می کند و امیدوار است توسط استراماچونی به کار گرفته شود.

 

1426522

 

پدیده: احمدرضا جلالی

 

احمدرضا جلالی مدافع 18 ساله ای است که با نظر یحیی گل محمدی از تیم فولاد جدا شد و به پدیده پیوست. او فصل گذشته تنها یک بازی برای تیم فولاد انجام داد اما انتظار می رود در مشهد بیشتر بازی کند. فصل گذشته یحیی گل محمدی فوتبالیست های خوبی را در لیگ برتر به کار گرفت و با آن ها به سهمیه آسیایی رسید و حالا شاید نوبت جلالی باشد تا در فوتبال ایران چهره شود.

 

 

تراکتور: مهدی تیکدری (سعید مهری)

 

مصطفی دنیزلی همیشه نشان داده که نگاه ویژه ای به بازیکنان جوان دارد. او در پرسپولیس و پاس فوتبالیست های زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد و نشان داد که توانایی اش در کشف بازیکن ستودنی است. حالا در تراکتور بازیکنان جوان زیادی در اختیار این مربی ترک تبار هستند که از جمله آن ها می توان به مهدی تیکدری و سعید مهری اشاره کرد. تیکدری فصل گذشته در قامت پدیده لیگ یک درخشش فوق العاده ای داشت و به واسطه همان نمایش های درخشان مورد توجه مالک تراکتور قرار گرفت. او در پست های مختلف خط حمله و خط هافبک می تواند بازی کند اما حالا با نظر دنیزلی به سمت راست خط دفاع رفته و امیدوار است مثل بازی دوستانه با نود ارومیه، در طول فصل نیز بدرخشد و در کنار ستارگانی چون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و... بر تجربه خود بیافزاید. سعید مهری هافبک فصل گذشته تیم ماشین سازی هم این فصل پیراهن شماره 8 تی تی ها را برتن دارد و از معدود فوتبالیست های بومی تیمش به حساب می آید. او که به شدت مورد توجه هواداران نیز هست، امید دارد تا در میان ستاره های پرتعداد خط هافبک بازی کند و بر تجربه خود بیافزاید.

 

 

ذوب آهن: علیرضا چراغعلی (معراج اسماعیلی)

 


در فهرست تیم ششم لیگ هجدهم یعنی ذوب آهن نیز بازیکنان جوان نسبتا زیادی دیده می شوند. علیرضا چراغعلی فوتبالیست اهل تبریز که فصل گذشته هم در ترکیب این تیم بازی کرد، این فصل فرصت بیشتری خواهد یافت و باید خود را بیشتر نشان دهد. او  24 سال دارد. معراج اسماعیلی گلر دوم ذوبی ها نیز در شرایطی که رشید مظاهری از جمع سبزها جدا شده، امیدوار است تا جای محمدباقر صادقی را بگیرد یا حداقل در قامت دروازه بان ذخیره چند بازی را انجام دهد و خود را مطرح کند.

 

1388953

دیدگاه‌ها