کد خبر : 1631310 | 30 مرداد 1398 ساعت 10:05 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

قطع همکاری سرمربی تیم ملی شطرنج با ایران

سرمربی هلندی تیم ملی شطرنج در آستانه جام جهانی ۲۰۱۹ و به دلیل انعقاد قرارداد تمام وقت با یک کشور دیگر، ادامه همکاری با فدراسیون و تیم ملی ایران را منتفی کرد.

قطع همکاری سرمربی تیم ملی شطرنج با ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، «ایوان سوکولوف» مربی هلندی شطرنج طی سال های گذشته و در مراحل مختلف هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت. دور جدید همکاری وی با شطرنج ایران از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد.

 

وی طی این مدت به صورت پاره وقت با شطرنج ایران همکاری داشت. ملی پوشان شطرنج ایران در یک سال گذشته با هدایت این مربی در مسابقات المپیاد جهانی گرجستان و رقابت های تیمی جهان در قزاقستان شرکت کردند. در حالیکه پیش از این هم سوکولوف در مسابقاتی مانند رقابت های ۲۰۱۶ زنان جهان (تهران) هدایت ملی پوشان ایران را بر عهده داشت.

 

همچنین سه سال پیش تیم ملی شطرنج ایران با هدایت سوکولوف در المپیاد جهانی باکو شرکت کرد و موفق به کسب بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران شد. در  این رقابت ها تیم ایران با کسب جایگاه شانزدهم در میان ۱۸۰ کشور شرکت کننده، قهرمان گروه B شد. 

 

قرار بود سوکولوف شهریورماه سفر دوباره ای به ایران داشته باشد تا ملی پوشان کشورمان را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ آماده کند اما در آستانه این سفر، وی ادامه همکاری با فدراسیون ایران را منتفی کرد. 

 

این مربی هلندی شطرنج اخیرا قراردادی تمام وقت با فدراسیون شطرنج امارات منعقد کرده است. به همین دلیل وی در ایمیلی به فدراسیون ایران ادامه از ادامه همکاری با این فدراسیون عذرخواهی کرده است. 

بدین ترتیب تیم ملی شطرنج ایران باید بدون سرمربی برای جام جهانی آماده شود. این رقابت ها از ۱۰ شهریورماه در روسیه آغاز می شود. احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، سیدمحمد امین طباطبایی و علیرضا فیروزجا نمایندگان ایران در این رقابت هستند. 

 

دیدگاه‌ها