کد خبر : 1631527 | 31 مرداد 1398 ساعت 09:20 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مسابقات بین‌المللی شورین کمپو کاراته در ایران

مسابقات بین المللی شورین کمپو کاراته از امروز به مدت 2 روز در ایران برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی شورین کمپو کاراته در ایران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های بین‌المللی سازمان شورین کمپو کاراته از امروز (پنجشنبه) به مدت دو روز در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد. نشست خبری سازمان شورین کمپو و  WKO روز گذشته برگزار شد و مسئولان جهانی و داخلی این سازمان صحبت‌هایی را در خصوص این رقابت‌ها مطرح کردند.
 

مهدی فراهانی معاون اجرایی سازمان WKO و مسئول خاورمیانه شورین کمپو گفت: این مسابقات بین‌المللی با حضور 9 کشور ایران، افغانستان، بنگلادش، عراق، نیوزلند، ژاپن، پاکستان، استرالیا و تایلند با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته برای اولین بار در ایران برگزار می شود.

 

وی افزود: یکی از بهترین سمینارهای کاراته جهان را در ایران میزبانی کردیم. مباحث مختلف کاراته در خصوص کومیته و دفاع شخصی آموزش داده شد و فنون مختلف در این سبک مورد بررسی قرار گرفت.

 

فراهانی تصریح کرد: میهمانان و مسئولان جهانی از ژاپن و تایلند نیز حضور دارند. صالحی قهرمان سابق کشور و رئیس سبک در ایران هم تلاش بسیاری برای گرفتن این میزبانی داشته که باید از او تشکر کنیم.

 

سوفو مگینس رییس سازمان جهانی شورین کمپو هم در این نشست اظهار کرد: ورزشهای رزمی می‌تواند باعث اتحاد مردم از کشورهای مختلف شود. این ورزش‌ها به مردم یاد می‌دهد چگونه میتوان با حفظ اتحاد، باید برای بهترین بودن جنگید.

 

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهایی است که در کاراته کنترلی قدرت زیادی دارد و هر زمان یک کارته‌کای ایرانی روی تاتامی می‌رود این قدرت نمایان می‌شود. به عنوان رییس سازمان شورین کمپو باید بگویم ما مفتخریم که نمایندگان ایران را در سازمان خودمان داریم.

 

مگینس افزود: ما از شیهان صالحی، مهدی فراهانی و مقامات ورزشی ایران که ما را در برگزاری این رقابت‌ها همراهی کردند، تشکر می‌کنیم. در حال حاضر بیش از 1000 استاد بزرگ عضو این سازمان هستند که میلیون‌ها نفر را در جهان آموزش می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه 300 استاد در ژاپن این رشته را آموزش می‌دهند، تصریح کرد: هدف سازمان ما این است که رقابت ایجاد کند تا قهرمانان کاراته به جایگاه اصلی خود برسند و تبعیضی در این بین وجود نداشته باشد.

 

سوشی سوگیهارا رئیس WKO ژاپن و معاون سازمان جهانی در خصوص برگزاری سمینار این رشته در ایران گفت: سمینار WKOکه روز چهارشنبه در تهران برگزار شد یکی از بهترین‌ها در نوع خود بود و قدرت‌ بچه‌های ایرانی را نمایان کرد. در سال 2020 مسابقات جهانی را با حضور بیش از 20 کشور برگزار می‌کنیم. قهرمانان ایرانی از سخت‌ترین رقبای بازیکنان ژاپنی هستند.

 

 در پایان این نشست اصغر جباری مربی تیم ایران در رقابت‌های بین‌المللی سازمان شورین کمپو اظهار داشت: این اولین مسابقاتی است که با این کلاس کاری در ایران برگزار می‌شود و حضور تیم‌های خوب خارجی بر حساسیت این رقابت‌ها افزوده است. من و مهرداد رمضانی در سال 2017 تایلند سهمیه رقابت‌های جهانی را گرفتیم و امیدوارم 8 سهمیه باقی مانده را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

 

همچنین مهرداد رمضانی دیگر مربی تیم ایران گفت: از شانس بدمان بوده که سبک ما نسبت به سایر رشته‌های رزمی دیده نمی‌شود اما سطح مسابقات ما خیلی بالا است و امیدوارم نگاه‌ها به ما مهربان‌تر شود. در خصوص شرایط مالی هم برخی مسابقات است که جایزه نقدی دارد وگرنه پول زیادی در رشته ما نیست.

دیدگاه‌ها