کد خبر : 1631584 | 31 مرداد 1398 ساعت 12:45 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین چالش آقا مصطفی در همین ابتدای کار؛

دنیزلی طلسم بازی های ابتدایی تراکتور را می شکند؟

تراکتور هیچ گاه لیگ را با پیروزی در خارج از خانه آغاز نکرده و حالا آقا مصطفی در همین ابتدای کار امیدوار است بر این طلسم منفی غلبه کند.

دنیزلی طلسم بازی های ابتدایی تراکتور را می شکند؟

به گزارش "ورزش سه"، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، از سی و یکم مرداد آغاز خواهد شد و تراکتور آذربایجان در اولین مسابقه، میهمان تیم نفت مسجد سلیمان خواهد بود. مطمئنا بازی اول در شروع هر تورنمنت و لیگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هواداران و دوستداران تیم های لیگ برتری، پس از تعطیلی های سپری شده منتظر رونمایی از تیم محبوبشان هستند.

 

باتوجه به آغاز لیگ برتر، عملکرد تراکتوری ها در بازی های افتتاحیه لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده ایم. نگاهی گذرا به 11 مسابقه نخست انجام شده تراکتور در ادوار لیگ برتر نشان می دهد که قرمزها به جز یک مرتبه که با رسول خطیبی فولاد را در تبریز شکست دادند، هیچ گاه موتورشان از ابتدای لیگ روشن نشده است.


5 باخت، 5 تساوی و تنها یک برد، حاصل کار تبریزی ها در 11 مسابقه آغازین لیگ برتر بوده است. در این 11 مسابقه قرمزها 5 بار میزبان و 6 بار هم میهمان بوده اند که عملکردشان در خانه، 3 تساوی، یک باخت و یک برد بوده است. اوضاع در خارج از خانه اسفناک تر است. در 6 دوره ای که تراکتور لیگ را با بازی در خارج از خانه آغاز کرده، تنها دو بار موفق به کسب امتیاز شده و 4 بار هم شکست خورده است.

 

در بحث گل زده و گل خورده نیز آمار چندان قابل قبول نیست. در این 11 مسابقه، قرمزهای آذربایجان 11 بار دروازه خود را باز شده دیده اند؛ یعنی میانگین یک گل خورده در هر دیدار! البته، با کسب چهار تساوی صفر بر صفر مقابل پاس، سایپا، نفت تهران و نفت مسجدسلیمان، تیم تبریزی موفق به ثبت کلین شیت در دیدارهای ابتدایی خود بوده و 11 گل خورده این تیم در 7 دیدار دیگر به ثبت رسیده است.

 

1417445


در مقابل، تراکتوری ها فقط 7 بار موفق به گشودن دروازه حریفان خود در مسابقات ابتدایی لیگ برتر شده اند و میانگین گل زده‌شان در این 11 دیدار کمتر از یک گل در هر بازی یعنی 0/63 گل بوده است.


اما از یک بعد دیگر نیز می توان به نکات آماری بازی های تراکتور در آغاز لیگ برتر هم پرداخت. سرخ پوشان پیش از این 4 بار لیگ برتر را با بازی مقابل نمایندگان استان خوزستان آغاز کرده اند که حاصل کار یک برد مقابل فولاد، یک تساوی و یک شکست مقابل استقلال خوزستان و یک تساوی هم مقابل همین تیم نفت مسجدسلیمان بوده است و بازی امروز پنجمین دیدار آن ها با تیم های خوزستانی در آغاز لیگ برتر خواهد بود. همچنین تراکتور امروز پنجمین مصاف خود با زردهای زاگرس در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد و آمار خوبی هم برابر این تیم دارد. در چهار دیدار قبلی آذربایجانی ها سه بار از سد حریف خود گذشته اند و تنها یک بار به تساوی رضایت داده اند که آن یک تساوی هم مربوط به اولین دیدارشان در لیگ قبلی است.


با همه این اوصاف، آمار و ارقام هیچ گاه نتوانسته نتایج دیدارها را از پیش تعیین کند و باید منتظر بود و دید مصطفی دنیزلی خواهد توانست از همان ابتدا موتور تراکتور را روشن کند یا دچار اپیدمی عدم کسب پیروزی در بازی های اغازین لیگ برترِ تراکتور در خارج از خانه خواهد شد؟

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها