کد خبر : 1631674 | 31 مرداد 1398 ساعت 21:00 | 100.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک شروع محافظه کارانه در آزادی

پرسپولیس 1-پارس صفر؛ نفس راحت با چیپ

تیم پرسپولیس با گل مهدی ترابی موفق شد در دیدار افتتاحیه لیگ نوزدهم، از سد پارس جنوبی جم بگذرد.

پرسپولیس 1-پارس صفر؛ نفس راحت با چیپ

به گزارش "ورزش سه"، مدعی قهرمانی این فصل بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ اکنون با کالدرون گام به استادیوم آزادی گذاشته و افتتاحیه فصل جدید را برای پارس جنوبی جم برگزار می کند.

سرمربی آرژانتینی در اولین دیدار خود با ترکیب جالب توجهی پا به استادیوم آزادی گذاشت و علیرغم اینکه خستگی دوران بدنسازی و برخی ناهماهنگی تاکتیکی بین بازیکنان را شاهد هستیم اما موقعیت های خوبی نیز روی دروازه شکل گرفت که عالیشاه، نادری و علیپور   آنها را هدر دادند و البته خوش شانس بودند که یک موقعیت پارس جنوبی نیز توسط ترکمان با برخورد به تیرک بوژیدار راهی به دروازه نیافت. تک گل پرسپولیس را مهدی ترابی به ثمر رساند.

 گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن خبرنگاران و عکاس ورزش سه را در استادیوم آزادی همراهی کنید.

 

 
هفته اول لیگ برتر خلیج فارس دوره نوزدهم
ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 20 هزار نفر
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: علی میرزابیگی – قهرمان نجفی
کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان – میثم حیدری
داور چهارم: بابک داوری
ناظر: خداداد افشاریان

 

ترکیب پرسپولیس تهران:

 

  • بوژیدار رادو شوویچ
  • سید جلال حسینی (کاپیتان)
  • شجاع خلیل‌زاده
  • محمد نادری
  • مهدی شیری
  • احمد نورالهی
  • امید عالیشاه (86- محسن ربیع خواه)
  • مهدی ترابی
  • وحید امیری (89- سیامک نعمتی)
  • امیر روستایی (64- فرشاد احمدزاده)
  • علی علیپور

 

 

ترکیب پارس جنوبی جم:
 

  • فرناندو دخسوس
  • فریبرز گرامی
  • علی عبدالله‌زاده
  • مگنو باتیستا
  • محمود شفیعی
  • رضا خالقی فر (85- احسان تائیدی)
  • پوریا آریاکیا
  • حامد پاکدل (72- شهرام گودرزی)
  • ایمان باصفا (67- محمد نوری)
  • کاخبر کاکاشویلی
  • مهدی ترکمان

 

 

اخطار:


سیدجلال حسینی از پرسپولیس دقیقه 30

محمود شفیعی از پارس جم دقیقه 32

مگنو باتیستا از پارس جم دقیقه 56
مهدی ترکمان از پارس جم دقیقه 61
 

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 1 پارس جنوبی 0 (مهدی ترابی- 58): ورود مهدی ترابی به محوطه جریمه و پاس او به علیپور باعث ایجاد موقعیتی خطرناک شد. با این حال علیپور خودش نتوانست گلزنی کند و توپ را به هافبک شماره 9 سرخ ها رساند تا او با ضربه چیپ دیدنی دروازه ده خسوس را باز کند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 15: حرکت بازیکنان تیم پرسپولیس و سانتر امید عالیشاه به محمد نادری رسید اما نادری نتوانست گلزنی کند.

دقیقه 21: حمله بازیکنان پارس جنوبی و ضربه خالقی فر با برخورد به شجاع خلیل زاده به بیرون رفت.

دقیقه 44: سانتر بازیکنان پارس جنوبی و ضربه سر مهاجم این تیم در دستان رادوشوویچ قرار گرفت.

دقیقه 50: حرکت بازیکنان پرسپولیس از راست و توپگیری امیر روستایی باعث شد تا موقعیت خوبی برای آن ها به وجود بیاید. اما پاس این بازیکن با سیو ده خسوس همراه شد.

دقیقه 59: فرار علی علیپور از پشت مدافعان پارس جنوبی و ضربه اش موقعیت دیگری را به وجود آورد اما این ضربه تبدیل به گل نشد.

دقیقه 66: سانتر امید عالیشاه برای فرشاد احمدزاده ارسال شد اما هافبک شماره 10 نتوانست در اولین لمس توپ خود گلزنی کند.

دقیقه 77: حرکت امید عالیشاه و پاس عرضی او خط محوطه شش قدم را طی کرد و به امیری رسید اما ضربه او به شکلی عجیب تبدیل به گل نشد.

دقیقه 81: شوت رضا خالقی فر از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

 

حواشی:

 

* در آخرین لحظات باقی مانده تا شروع بازی، گیت های ورودی به صورت رایگان باز شدند.

* کالدرون به شدت توسط هواداران تشویق شد. او به سمت سکوها رفت و از آن ها تشکر کرد.

* سیدجلال حسینی نخستین کارت زرد لیگ نوزدهم را گرفت.

* در لحظه از دست دادن موقعیت توسط نادری، هواداران سروصدای زیادی کردند و نیم خیز شدند.

* با شروع نیمه دوم، مرتضی اسدی در کنار خط حضور دارد و خبری از کمالوند نیست.

 

1428394

 

شرح نیمه اول:

 

کالدرون اولین دیدار رسمی خود در لیگ ایران را در شرایطی استارت زد که پیش از شروع بازی با حضور جلوی سکوها نسبت به تشویق هواداران واکنش نشان داد و با دسته گل به استقبال آنها رفت.

پرسپولیس که با مصدومیت کمال کامیابی نیا و حسین ماهینی و ناآمادگی بشار رسن با ترکیب تقریبا متفاوتی به مصاف رقیب رفته بود، طبق انتظار در دقایق ابتدایی نتوانست فرصت چندانی روی دروازه پارس جنوبی جم شکل دهد.

فراز کمالوند که در تجربه جدید سرمربیگری خود اینبار راهی بوشهر شده و هدایت پارس جنوبی را برعهده گرفته، در دقایق ابتدایی با دفاع چند لایه و حضور بازیکنان نزدیک به محوطه جریمه این تیم، به دنبال گرفتن فشار بازی و حملات سرخپوشان بود.

با این حال مهدی ترابی بهمراه نادری و عالیشاه و البته وحید امیری سعی داشتند با حرکات ترکیبی و تکنیکی خود راهی برای عبور از سد دفاعی حریف شکل دهند.

نکته جالب توجه اینکه علیرغم فشردگی خط دفاعی پارس جنوبی، شاگردان کالدرون علاقه چندانی برای به چالش کشیدن دخسوس از روی ضربه و شوت پشت محوطه جریمه نداشتند و تنها مهدی ترابی یک بار این راه را انتخاب کرد که توپش البته با اختلاف راهی اوت شد.

نیمه اول این دیدار کم برخورد و حاشیه تنها با شکل گرفتن سه موقعیت مناسب برای عالیشاه، نادری و علیپور برای پرسپولیس و در سمت مقابل ترکمان برای پارس جنوبی که به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد به پایان رسید.

 

شرح نیمه دوم:

 

در نیمه دوم پرسپولیس به شکلی هجومی تر وارد زمین شد و توانست چند خطر را هم روی دروازه حریف به وجود بیاورد. اما مشکل اصلی سرخپوشان در پاس آخر بود و آن ها نمی توانستند پاس منجر به گل را ارسال کنند.

اما 13 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، همکاری مهدی ترابی و علی علیپور باعث شد تا پرسپولیسی ها به گل برسند. نکته جالب این است که در صحنه گل نیز علیپور نتوانست  پاس دقیقی به ترابی بدهد اما به هر حال هافبک شماره 9 سرخ ها با چیپی تماشایی دروازه پارس را فرو ریخت.

پس از گل، بازی شکل هیجان انگیزتری را به خود گرفت و اگر علیپور دقت کافی را داشت می توانست خیلی سریع گل دوم را هم بزند. امید عالیشاه نیز یک بار برای امیری موقعیت سازی کرد اما هافبک ملی پوش پرسپولیس در روز بازگشت به آزادی موفق به گلزنی نشد.

هرچه که بازی به دقایق پایانی نزدیک شد، پارس جنوبی بر تعداد و شدت حملات خود افزود اما آن ها از باز کردن دروازه رادوشوویچ ناکام بودند. پرسپولیس در ضد حملات موقعیت های خوبی را به دست آورد اما بازهم کم دقتی مانع این شد که اختلاف گل دو تیم بیشتر شود.

در نهایت می توان به نمایش قرمزها نمره قبولی را داد. آن ها اگرچه یک نیمه نتوانستند خیلی موقعیت گل ایجاد کنند اما به هر حال با ارائه فوتبالی منطقی در نیمه دوم، به برتری رسیدند.

 

 

بهترین بازیکن: مهدی ترابی (احمد نوراللهی)

 

مهدی ترابی ستاره بی چون و چرای پرسپولیس در بازی با پارس جنوبی جم بود. او در پست وینگر چپ به کار گرفته شد و شب خوبی را پشت سر گذاشت. او 34 پاس داد و 74 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند. دو شوت که یکی از آن ها به گل ختم شد، دیگر آماری است که نشان می دهد ترابی درخشش خوبی در زمین داشت. احمد نوراللهی که در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شد نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه کرد. نوراللهی در مقابل بازیکنان هجومی پارس مقاومت کرد و علاوه بر وظایف دفاعی، در کارهای هجومی نیز اثرگذار ظاهر شد. نوراللهی در قامت یک بازیساز نیز عملکرد خوبی داشت و در مجموع نشان داد که همچنان می خواهد روزهای خوبش را تداوم بخشد.

دیدگاه‌ها