کد خبر : 1632404 | 03 شهریور 1398 ساعت 16:32 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

حکایت تعویض صدرنشین، از نساجی تا سپاهان؛

گزارش: جابجایی نبض لیگ برتر در 48 ساعت

رتبه اول جدول لیگ برتر در هفته نخست بارها بین تیم های مختلف دست به دست شد و در نهایت به سپاهان رسید.

گزارش: جابجایی نبض لیگ برتر در 48 ساعت

به گزارش "ورزش سه"، رتبه بندی در هفته های ابتدایی لیگ معمولا مفهوم خاصی ندارد و تا مدتی امتیازات تیم ها فاصله زیاد و معناداری با هم پیدا نمی کند. اما در همین بین، جابجا شدن رتبه ها و به ویژه صدرنشینی بین تیم های مختلف جالب توجه است.


به همین منظور به این پروسه جابجایی در ساعات برگزاری مسابقه های هفته اول لیگ برتر نگاهی می اندازیم:

 

اولین صدرنشین لیگ، فقط یک دقیقه!


لیگ نوزدهم از ساعت 19:15 روز پنجشنبه با دیدار بین تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی آغاز شد. اما اولین گل لیگ را بازیکنان این دو تیم به ثمر نرساندند. بازی دو تیم گل گهر و نساجی 2 گل داشت که هر دو قبل از باز شدن پای ترابی به گل در استادیوم آزادی به ثمر رسید.


در دقیقه 35 بازی این دو تیم یعنی ساعت 20:20، مهرداد عبدی بازیکن تیم گل گهر به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و نساجی اولین تیمی شد که در لیگ امسال گل می زند. به این ترتیب شاگردان رضا مهاجری صدر جدول لیگ را لمس کردند. اما این صدرنشینی فقط یک دقیقه دوام داشت. چرا که در سمت مقابل گل گهری ها توسط علیرضا ابراهیمی گل تساوی را زدند و بازی مساوی شد.


در این لحظات هر دو تیم نساجی و گل گهر صدرنشین لیگ بودند چون با وجود یکسان بودن نتیجه بازی ها، این دو تیم یک گل به ثمر رسانده بودند.

 

1429229


مدافع عنوان قهرمانی به صدر رسید


در حالی که گل گهر و نساجی با نتیجه تساوی به کار خود ادامه می دادند و بازی ذوب آهن و سایپا هم تازه شروع شده بود، در ساعت 20:30 گل مهدی ترابی، پرسپولیس را از پارس جم پیش انداخت و سرخپوشان را به صدر جدول رساند.

 

1429240

 

دست علیمنصور هم به صدر رسید


در شرایطی که سه بازی همزمان گل های بیشتری نداشتند، تیم علی منصوریان در اصفهان شروع به گلزنی کرد. ساعت 20:56 گل اول ذوب به ثمر رسید و در ساعت 21:19 هم دومین گل ذوبی ها وارد دروازه سایپا شد. اینجا ذوب آهن به تنها تیمی تبدیل شد که با اختلاف بیش از یک گل از حریف خود جلو می افتد و به این ترتیب در صدر جدول قرار گرفت.

 

1429231

 

سایپا سه امتیاز و صدر جدول را با هم قاپید


ادامه بازی ورزشگاه فولاد شهر با درخشش شاگردان ابراهیم صادقی همراه بود. تیم سایپا بازی دو هیچ باخته را سه دو برد. نارنجی پوشان با زدن گل تساوی، ذوب را از صدر پایین کشیدند و دوباره پرسپولیس به رتبه اول رفت. اما در زمان به ثمر رسیدن گل سوم بود که تیم سایپا موفق شد بالاتر از پرسپولیس به صدر جدول برسد و رتبه اول لیگ را در پایان روز نخست از آن خود کند.

 

 1429232


صدر جدول؛ سوغات شهرخودرو از تهران


در روز دوم بازی های هفته نخست لیگ، تیم های ماشین سازی و صنعت نفت موفق شدند با یک گل حریفان خود را شکست دهند و تاثیری بر صدر جدول نداشتند. اما در ساعت 19:48 که روح الله باقری دومین گل شهر خودرو را وارد دروازه پیکان کرد، یحیی گل محمدی به جای ابراهیم صادقی به رتبه نخست جدول رسید.

 

1429233

 

روز سوم؛ ژنرال رشته های همه را پنبه کرد


این همه رقابت بین تیم های مختلف لیگ برای رسیدن به رتبه نخست، با درخشش شاگردان امیر قلعه نویی تمام شد. ساعت 21:32 محمد محبی سپاهان را دو بر صفر پیش انداخت و این تیم همراه با شهر خودرو در صدر جدول قرار گرفت. اما در حدود ساعت 21:53 که ضربه رضا میرزایی با اشتباه مدافع شاهین درون دروازه رفت، سپاهان به تنها صدرنشین لیگ برتر در پایان هفته نخست تبدیل شد.

 

1429234

دیدگاه‌ها