کد خبر : 1633265 | 07 شهریور 1398 ساعت 12:13 | 50.5K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر پست از وینگر به هافبک مرکزی

عالیشاه و نقش جدید در پرسپولیس کالدرون

هافبک –مهاجم پرسپولیس در انتهای فصل قصد جدایی از این تیم را داشت اما ماندگار شد و به نظر می رسد فعلا یکی از بازیکنان اصلی ترکیب گابریل کالدرون باشد.

عالیشاه و نقش جدید در پرسپولیس کالدرون

 

به گزارش" ورزش سه"، امیدعالیشاه در 27 سالگی پا به مرحله تازه ای از فوتبالش گذاشته است. او به عنوان یک وینگر و مهاجم گوش مطرح شد و از لیگ سیزدهم در حالی که بیست و یکسال داشت به پرسپولیس آمد هرچند از لیگ یازدهم و بازی در راه آهن بود که نامش به عنوان یکی از استعدادهای جوان فوتبال ایران مطرح شد. او در لیگ یازدهم 9 گل و یک پاس گل را برای راه آهن به نام خودش ثبت کرد هرچند در فصل بعد در شانزده بازی که به میدان رفت هیچ گل و پاس گلی نداشت. در اولین سال حضورش در پرسپولیس به عنوان یک بازیکن جوان و با وجود مصدومیت مچ پا که در میانه های فصل دچارش شد تنها 17 بازی انجام داد اما 2 گل زد و 2 پاس گل هم داد. او در لیگ چهاردهم تقریبا بازیکن ثابت تیم شد و 26 بازی در لیگ با 4 گل و سه پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. اوج بازی های این بازیکن در لیگ پانزدهم رقم خورد جایی که 6 گل زد و 9 پاس گل داد و یکی از بهترین های آن تیم تهاجمی بود.


با این وجود و در حالی که یکی از بازیکنان اصلی تیم برانکو در لیگ شانزدهم بود از اواسط نیم فصل اول دقایق کمتری بازی کرد و وقتی ماجرای پرکردن دفترچه سربازی اش منتشر شد برانکو تا پایان نیم فصل او را بازی نداد. رفتنش به سربازی اما مصادف با محرومیت تراکتور از پنجره نقل و انتقالاتی بود و عالیشه عملا یک فصل را از دست داد و در نیم فصل دوم لیگ هفدهم نیز خیلی کم فرصت بازی در ترکیب تراکتور را پیدا کرد و در حالی که پرسپولیس به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی اش با کمبود بازیکن مواجه بود به این تیم برگشت. او در لیگ هجدهم 22 بازی انجام داد یک گل زد و 6 پاس گل هم داد اما در نیم فصل دوم و از هفته بیستم تقریبا نیمکت نشین شد.

 

1430183


این موضوع باعث شد که شماره 2 پرسپولیس که به نظر می رسید با ماندن برانکو احتمال نیمکت نشینی اش وجود دارد به دنبال جدایی بود اما رفتن مرد کروات و آمدن کالدرون آرژانتینی داستان عالیشاه را کاملا تغییر داد.


کالدرون با ایده متفاوت نسبت به برانکو تصمیم جدیدی برای بازی عالیشاه گرفت و او را از کناره ها به میانه زمین منتقل کرد. تقریبا شبیه همان کاری که کارلوس کی روش در جام جهانی با کریم انصاری فرد کرد و مهاجم تیم ملی را در هافبک میانی سمت راست بازی داد. عالیشاه هم در پرسپولیس جدید چنین نقشی دارد. او در بازی با پارس جنوبی مثل بازی های تدارکاتی در میانه زمین، متمایل به راست و کمی جلوتر از هافبک دفاعی تیم بازی کرد. نکته اما اینجا است که در اولین بازی لیگ نوزدهم بیش از هشتاد دقیقه در زمین بود.

 

1430184

 


عالیشاه با توجه به سرعت و قدرت بدنی که دارد در این نوع چیدمان و در این پست بازیکنی است که در زمان حمله در حوالی خط هجده قدم حضور دارد و می تواند از توان گلزنی و برشی که دارد استفاده کند. او در بازی با پارس جنوبی یکی دو فرصت در این محدوده به دست آورد که البته از دست رفتند.


او البته با اضافه شدن بشار رسن و بازگشت کامیابی نیا باید با احمدنوراللهی و بشار برای این پست رقابت کند.

دیدگاه‌ها