کد خبر : 1634753 | 13 شهریور 1398 ساعت 17:32 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

کسی که از روشن شکایت می‌کند استقلالی نیست

مراغه‌چیان: استراماچونی فرصت می‌خواهد

کاپیتان سابق استقلال در دهه پنجاه با انتقاد از مدیریت باشگاه اعتقاد دارد استراماچونی برای موفقیت به زمان احتیاج دارد.»

مراغه‌چیان: استراماچونی فرصت می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"،  سعید مراغه چیان یکی از بازیکنان با سابقه استقلال است که در دوران جکیچ به تیم فوتبال استقلال پیوست و تا کاپیتانی استقلال پیش رفت .او در گفتگویی با خبرنگار" ورزش سه " در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و شرایط این تیم در فصل جدید گفت :« ببینید با توجه به این که تنها دو هفته از آغاز رقابت های لیگ برتر گذشته است نمی توان در خصوص مسائل فنی اظهار نظر دقیقی انجام داد  .من معتقدم باید به استراماچونی فرصت داد تا بتواند افکارش را در استقلال پیاده کند .اما اگر بخواهیم درباره آخرین بازی این تیم در برابر فولاد صحبت کنیم باید بگویم با اینکه مالکیت بازی در اختیار استقلال بود نمی توانست موقعیت چندانی روی دروازه فولاد به وجود بیاورد و حملات در اصطلاح کور بودند و هدف خاصی را دنبال نمی کردند.»

 

وی در ادامه افزود :« فراموش نکنید که استقلال در این فصل بالای ۱۰ بازیکن خود را از دست داده است و ۱۰ بازیکن جدید به این تیم اضافه شده‌اند که البته من فکر می‌کنم این بازیکنان در قواره های استقلال نیستند اما به هر حال صرف نظر از هر موضوعی ایجاد هماهنگی لازم بین این همه بازیکن تازه وارد انصافا کار بسیار سختی است که این مهم تنها به زمان و امکانات احتیاج دارد.»

 

مراغه چیان در ادامه صحبت های خود با اشاره به مجید نامجو مطلق گفت:« من برای شما یک مثال می‌زنم. آیا واقعا فکر می کنید نامجو مطلق پس یک سال بازی در استقلال به باشگاه دیگری منتقل می‌شد تبدیل به  همین بازیکن شاخصی می شد که سال های سال در استقلال و تیم ملی از وجودش بهره ببرند؟ من مقصر این دست مشکلات را بدون هیچ شک وتردیدی مدیریت باشگاه در این دو ،سه سال اخیر می دانم.هم آقای افتخاری و هم آقای فتحی در این چند سال علی رغم زحماتشان توانایی اداره این تیم را متاسفانه ندارند .مگر ما در زمان دکتر قریب و فتح الله زاده انتقادی به مدیریت باشگاه داشتیم. اگر الان این را می گویم صرفا به خاطر خود استقلال است و مشکل شخصی با هیچ کسی ندارم .به نظر من اگر فتحی از استقلال برود اوضاع درست می‌شود. من قصد بی‌احترامی به مدیرعامل استقلال را ندارم، ولی معتقدم او در کار مدیریتی ضعیف است و نمی‌تواند تیم بزرگی، چون استقلال را هدایت کند و او با رفتنش کمک زیادی به استقلال خواهد کرد. استقلال مدیر ورزشی می‌خواهد مثل پرسپولیس که از یک پیشکسوت خود به‌عنوان مدیر استفاده کرده است. استقلال هم باید از بین بزرگان و پیشکسوتان تحصیلکرده خود یکی را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کند البته اگر وزیر ورزش خواهان این باشد که استقلال به آرامش برسد.»

 

وی با اشاره به صحبت های فتحی در برنامه فوتبال برتر که از پیشکسوتان باشگاه درخواست کمک و همکاری را داشت عنوان کرد: « باور کنید این حرف ها فقط در حد شعار است .من که ۹سال افتخار بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را داشتم چند ماه پیش به باشگاه مراجعه کردم اما آنقدر من را معطل کردند که من مجبور به بازگشت از باشگاه شدم . وقتی با من با این همه سابقه چنین رفتاری می شود خدا به داد بقیه برسد.»

 

بازیکن پیشین استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حکم مشخص شده برای حسن روشن عنوان کرد: «روشن مگر چه گفته؟ آن کسی که از روشن شکایت کند استقلالی نیست. مگر چند روشن در استقلال و فوتبال ایران وجود دارد؟ اگر می‌خواهند روشن را شلاق بزنند مرا هم ببرند شلاق بزنند،چون هر چه که روشن بگوید قبول دارم.»

 

او در ادامه افزود:« زمانی قرار بود من به همراه حسن روشن مدیریت آکادمی باشگاه را در اختیار بگیریم .اما در همان وهله اول به ما گفتند که از لحاظ مالی روی ما حساب نکنید . باید خودتان درآمد زایی کنید .آخر مگر می‌شود با اداره آکادمی درآمد ایجاد کرد . آنها خودشان نمی‌خواهند که بازیکنان از آکادمی رشد کنند و پله پله به تیم بزرگسالان ملحق شوند چرا که  هر کسی تنها مدت کوتاهی بر مسند کار می نشیند و دوست دارد ظرف همین مدت به تمام خواسته هایش برسد اما در فوتبال چنین چیزی ممکن نیست . مگر در زمان فتح الله زاده استقلال با سرمایه گذاری در بخش پایه سال ها از این بابت سود نبرد؟ من خاطرم است زمانی پیام صادقیان را به باشگاه معرفی کردم اما هیچکس آن دوران ارزشی برای استعداد این بچه قائل نبود. »

 

مراغه چیان در پایان گفت :« استقلال به زمان نیاز دارد و حاشیه‌ها این تیم را از پا درآورده است. آقایان که کار خاصی نمی‌کنند، حداقل حواشی را از تیم دور کنند.»

 

دیدگاه‌ها