کد خبر : 1637399 | 27 شهریور 1398 ساعت 12:05 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال انگلیس و بحران پنالتی‌نزن‌های جنجالی

دیشب و در دیدار دیشب چلسی مقابل والنسیا، بعد از اعلام پنالتی برای چلسی راس بارکلی، بازیکن انگلیسی این تیم، پس از کش و قوس فراوان پشت ضربه ایستاد و این موقعیت را نیز از دست داد.

فوتبال انگلیس و بحران پنالتی‌نزن‌های جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، طی هفته‌های اخیر انتخاب پنالتی‌زن اول برای تیم‌های انگلیسی به یک چالش بسیار دشوار تبدیل شده است. اتفاقی که پیامد آن برای این تیم‌ها چیزی جز شکست نبوده است.

 

همین چند هفته پیش بود که مارکوس رشفورد، مهاجم انگلیسی یونایتد، پنالتی تیمش دره اول لیگ برتر مقابل چلسی را به گل تبدیل کرد تا همگان او را به عنوان پنالتی‌زن فصل جدید یونایتد در لیگ جزیره تلقی کنند. اما برخلاف انتظار در بازی هفته دوم مقابل ولورهمپتون پل پوگبا، ستاره فرانسوی این تیم، پشت ضربه پنالتی ایستاد و این موقعیت را از دست داد. اتفاقی که انتقاد و بحث‌های زیادی را در پی داشت و بسیاری به سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ، به علت نداشتن اقتدار و البته مشخص نکردن یک پنالتی‌زن واحد برای تیمش خرده گرفتند. انتقاداتی که البته نتیجه هم داد و بعد از آن سرمربی قرمزهای شهر منچستر، مارکوس رشفورد را به عنوان پنالتی زن اول و قطعی تیمش برای فصل جدید انتخاب کرد.

 

1435311

 

بعد از گذشت چند هفته از این اتفاق حالا این چالش گریبان‌گیر یک باشگاه انگیسی دیگر به نام چلسی شده است. در همین رابطه در جریان بازی دیشب بین دو تیم چلسی و والنسیا از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا  که با شکست یک بر صفر شاگردان لمپارد در استمفورد بریج همراه بود، اتفاقی مشابه اتفاقی که برای منچستریونایتد رخ داده بود این بار برای چلسی به وقوع پیوست.

 

1435308

 

در دقیقه 88 این دیدار و درحالی که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود والنسیا در جریان بود جونیت چاکر، داور ترکیه‌ای این دیدار، یک پنالتی برای شاگردان لمپارد اعلام کرد. پس از اتخاذ این تصمیم از سوی داور، راس بارکلی سریعا به سمت نقطه پنالتی رفت تا خودش این ضربه را بزند. اتفاقی که با دلخوری ویلیان و جورجینیو همراه بود که خودشان را محق ایستادن پشت ضربه می‌دانستند اما بارکلی این اجازه را به آن‌ها نداد. در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان بارکلی پشت این ضربه ایستاد و با یک پنالتی بد، توپ را به تیرک دروازه کوبید تا چلسی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را با شکست آغاز کند.

 

1435309

 

پس از پایان این بازی فرانک لمپارد به حمایت از بارکلی پرداخت و گفت:" بارکلی پنالتی زن اول تیم من است و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد."

 

موضوعی که احتمالا همچون یونایتد برای چلسی نیز طی هفته‌های آینده حل و فصل خواهد شد. هرچند که این اتفاق برای لمپارد و تیمش گران تمام شد و باعث شد این تیم کارش در لیگ قهرمانان را با شکستی تلخ آغاز کند.

 

دیدگاه‌ها