کد خبر : 1637416 | 27 شهریور 1398 ساعت 13:09 | 44.8K بازدید | 0 دیدگاه

لیون شهر خوشبختی فوتبال ایرانی

سردار 21 سال بعد از حماسه ژرلان

ستاره ایرانی خط حمله تیم زنیت روسیه اولین گل این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان را به ثمر رساند تا یادآور خاطرات خوش ایرانی ها از شهر لیون باشد.

سردار 21 سال بعد از حماسه ژرلان

به گزارش" ورزش سه" لیون فرانسه را می توان شهر شانس ایرانی ها در فوتبال دانست چرا که 21 سال بعد از یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ فوتبال، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت در این شهر توانست اولین گل رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019-2020 به ثمر برساند.


زمانی که تیم ملی ایران به رقابت های جام جهانی 1998 رفت سردار آزمون سه سال بیشتر نداشت اما او بعد از دو دهه به جایی رفت که نسل طلایی و ستاره های بزرگ فوتبال ایران در آن درخشیدند. بیست و یک سال و سه ماه قبل ورزشگاه ژرلان در شهر لیون فرانسه میزبان یکی از مهمترین و سیاسی ترین رقابت های فوتبال در تاریخ جام جهانی بود. مسابقه ای که به مسابقه قرن معروف شد.


ایران بعد از باخت به یوگسلاوی در بازی دوم باید با آمریکا دیدار می کرد. دیداری از عمق کدورت های سیاسی دو کشور و در دهه اول بعد از پایان جنگ تحمیلی در ایران، جنگ نفتکش ها و هواپیمای مسافربری ایرباس دوتیم رودرروی هم قرار گرفتند.

 

1435326


مسابقه ای که برای همیشه در تاریخ جام جهانی ثبت شد. در ابتدای بازی دوتیم برای پرهیز از ورود به مسایل سیاسی در کنار هم عکس یادگاری گرفته و به یکدیگر شاخه های گل دادند. مسابقه ایران و آمریکا هرگز یک بازی خشن و دور از مسایل فنی فوتبال نبود اما تیم ایران در همان نیمه اول می توانست کار را تمام کند. یک گل و یک خطای پنالتی که داور به راحتی از آن گذشت. در نیمه دوم اما حریف برای جبران گل خورده فشار آورد اما درخشش عابدزاده با پاس طلایی دایی به مهدوی کیا همراه شد و موشک در دقیقه 83 بهترین شب فوتبالی ایرانی ها را رقم زد.

 

1435328


سردارآزمون مهاجم زنیت شب گذشته با پیراهن شماره 7 این تیم به شهرلیون رفته بود و درهمان 5 دقیقه اول بازی گلزنی کرد. او در شهر خوشبختی ایرانیان در فرانسه بازهم گلزنی کرد هرچند لیون از سال 2016 ورزشگاهش از ژرلان به پارک المپیک تغییر پیدا کرده است اما لیون هنوز شهرخوشبختی ایرانیان است.

 

1435327

دیدگاه‌ها