کد خبر : 1637487 | 27 شهریور 1398 ساعت 17:58 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

ائتلاف ایران و قطر علیه شرق

اختصاصی؛ تقویم لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

سرانجام پس از 10 سال مقاومت در برابر تغییر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای تغییر در تقویم لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.

اختصاصی؛ تقویم لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

به گزارش "ورزش سه"، در یک دهه گذشته فدراسیون فوتبال بارها و بارها به دنبال تغییراتی در تقویم برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به نفع نمایندگان ایران بود و در این راستا مکاتبات گسترده ای هم با مسئولان کنفدراسیون انجام گرفته بود. واقعیت این است که تقویم فعلی لیگ قهرمانان آسیا کاملاً با تقویم کشورهای شرق آسیا مطابقت دارد و نمایندگان غرب آسیا از جمله ایران، از این بابت متضرر می شوند.


یکی از اقدامات مهدی تاج پس از حضور در سمت نایب رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تلاش برای تغییر در تقویم لیگ قهرمانان آسیا به گونه ای بود که تیم های ایرانی در فصل تعطیلات، مجبور به حضور در رقابت های آسیایی نشوند.


در این خصوص امروز خبر رسید تقویم مسابقاتی لیگ قهرمانان آسیا از فصل 2020 دچار تغییر شده و به این ترتیب دیگر نمایندگان ایران مجبور نخواهند بود بعد از پایان فصل مسابقات داخلی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند.


براساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تقویم مسابقات لیگ قهرمانان 15 روز جابجا شده است و به این ترتیب مرحله دوم مسابقات نیز در داخل فصل مسابقاتی فوتبال باشگاهی ایران قرار می‌گیرد. فدراسیون فوتبال ایران همراه با همتای قطری، نقش مهمی در ایجاد این تغییر داشتند.

 

1435415


در تقویم فعلی، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی در روزهای 5 و 6 خرداد و دور برگشت یک هشتم نهایی در روزهای 26 و 27 خردادماه برگزار می شد اما با تغییری که از سال آینده اعمال می شود، دیدارهای مرحله رفت در روزهای 29 و 30 اردیبهشت و دیدارهای برگشت در هفته اول خردادماه انجام می شود.

دیدگاه‌ها