کد خبر : 1637521 | 27 شهریور 1398 ساعت 20:34 | 66.3K بازدید | 0 دیدگاه

رجبی:

استراماچونی باید در رفتارش با بازیکنان تجدید نظر کند

مدافع اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال با اعلام اینکه استقلال هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده است می‌گوید در این سه بازی هنوز چیز خاصی از این تیم ندیده است .

استراماچونی باید در رفتارش با بازیکنان تجدید نظر کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال علی‌رغم تمام انتظاراتی که از این تیم می‌رفت در سه هفته اول رقابت‌های لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی را کسب کند. این در حالی است که این تیم باید در هفته پیش رو به دیدار رقیب سنتی خودش یعنی پرسپولیسی برود که شرایطی به‌مراتب بهتر از این تیم دارد.

بعد تساوی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان و همچنین دیدار حساسی که این تیم در پیش رو دارد با رضا رجبی مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال گفتگو کردیم تا نظر او را در آستانه این بازی حساس جویا شویم.

 

رجبی ابتدا در خصوص سرمربی تیم استقلال گفت: «ازنظر من مهم‌ترین شاخصه یک مربی در حین بازی حفظ آرامش خود و تشخیص مناسب و تلاش برای بهبود وضعیت تیم است، که ازنظر من استراماچونی در این موارد دارای ضعف عمده‌ای است. وقتی تیمی یک‌بر صفر از حریفش پیش افتاده است این وظیفه مربی است که بتواند برتری به‌دست‌آمده است را حفظ کند و متأسفانه من آن انگیزه و تلاش و اراده لازم را در تیم استقلال نمی‌بینم. علاوه بر این موضوعات به نظر می‌رسد شرح وظایف به‌درستی به بازیکنان تفهیم نشده است و تیم در کل در زمین گیج به نظر می‌رسد.»
رجبی در ادامه با اشاره به سید حسینی سنگربان استقلال هم اظهار داشت: «این سردرگمی را هم می‌شد در بازی سید حسینی مشاهده کرد و من نمی‌دانم که این به چه خاطر است. شاید به این دلیل است که او رقیب تمرینی ندارد و این موضوع می تواند

در ادامه برای او گران تمام شود و این وظیفه سید حسین است که اجازه ندهد چنین اتفاقی بیفتد.»

 

رجبی در ادامه افزود: «در آخرین بازی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان، تیم حریف به‌راحتی با گذاشتن یک یار گیر مستقیم وریا غفوری یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال را از جریان بازی خارج کرد. درصورتی‌که در تمام تیم‌های مطرح دنیا وقتی با چنین مسئله‌ای مواجه می‌شوند برفرض مثال مدافع راست مقداری به سمت مرکز میدان متمایل می‌شود. که این مورد را ما بارها در بازی بارسلون دوران گواردیولا و در مورد دنی آلوس مشاهده کردیم. یا در خصوص داریوش شجاعیان باید این نکته را اشاره‌کنم که پست واقعی او بالاخره کجاست و چرا در این سه بازی تا این حد در زمین سردرگم است.»

 

رجبی با انتقاد از اینکه دائم گفته می‌شود استقلال بازی‌ساز ندارد خاطرنشان کرد: «من واقع نمی‌دانم که چرا تا این حد به این موضوع می‌پردازند که استقلال بازی‌ساز ندارد. مگر مسجدسلیمان بازی‌ساز دارد؟ این حرف‌ها دیگر عمرش به سر آمده است. ضمن اینکه یک مربی باید با توجه به داشته‌هایش شکل بازی تیم را تعریف کند. برفرض مثال وقتی امید ابراهیمی از استقلال رفت خیلی‌ها زانوی غم بغل گرفتند که از این به بعد باید چه کنیم؟ اما شفر با قرار دادن دو هافبک دفاعی طراح این نقیصه را برطرف کرد. این تیم این‌همه مهره دارد و باید استراماچونی بتواند بااین‌همه بازیکن خوبی که در اختیار دارد شکل درستی از بازی را تعریف کند.»

 

مدافع سالهای نه‌چندان دور استقلال در ادامه بیان کرد: «نکته دیگری که باید به آن بپردازم این است که من احساس می‌کنم رفتار این مربی ایتالیایی تا حد زیادی با بازیکنانش دیکتاتور مابانه است درحالی‌که این‌جور رفتارها به‌هیچ‌وجه در قبال فوتبالیست‌های ایرانی جواب نمی‌دهدو باید او در رفتارش تجدید نظر کند. بازیکن ایرانی باید بتواند رابطه صمیمانه‌ای را با مربی خود برقرار کند. شما رفتار یورگن کلوپ را در بازی دیشب دو تیم ناپولی و لیورپول ببینید که درحالی‌که تیمش بازی را واگذار کرده است به وسط زمین می‌رود و همه بازیکنانش را تک‌به‌تک در آغوش می گیرد.»

 

رجبی همچنین با اشاره به شاخصه های یک مربی در دربی گفت: «از نظر من یک مربی برای اینکه دربی را با موفقیت پشت سر بگذارد در درجه اول باید بازی در دربی را بلد باشد، یعنی فضای دربی را پیش از این لمس کرده باشد. در درجه دوم باید بازیکنانی را در زمین به کار بگیرد که قدرت توپ گیری بالایی داشته باشند. در وهله سوم باید به بازیکنانش دستور دهد که از دقیقه یک تا نود روی بازیکن حریف فشار بیاورند تا اجازه ندهند بازی تیم حریف به درستی شکل بگیرد. استقلال اگر بتواند این سه موضوع را رعایت کند پیروزی در دربی چندان هم دور از دسترس نیست. علاوه بر این سه مشخصه، نوبت می رسد به وظایف تیم مدیریتی که در این هفته بتوانند فضایی را در تیم حاکم کنند تا میزان استرس بازیکنان به پایین ترین حد خود برسد واین مهم به دست نخواهد آمد مگر با دعوت از پیشکسوتان این تیم که با حضور در کنار این بازیکنان به تیم القا شود که آنها تنها نیستند.»

رجبی در پاسخ به این سوال که در این سه بازی چه وجوه مثبتی در تیم استقلال دیده اید بیان کرد: «ببینید این مربی ایتالیایی سعی می کند تا بازی را از روی زمین آغاز کند. اصرار زیادی هم روی این کار دارد. اما آنچه که تا به اینجا از این تیم دیدیم عدم توانایی در اجرای این کار است چرا که هنوز آن هماهنگی لازم بین بازیکنان صورت نگرفته است. کاری که این روزها در تیم پدیده به وضوح می توانیم ببینیم. اینکه استراماچونی اصرار دارد به این کار اصلا چیز بدی نیست اما او برای اینکه موفق شود باید بر حسب شرایط بازی بتواند در زمان معینی از بازی علاوه بر این پلان، پلان های B و C هم داشته باشد که ما آن را فعلا در استقلال نمی بینیم.»


رجبی در پایان در خصوص پیش‌بینی دربی گفت: «آنچه که مشخص است دوست دارم نتایج بد استقلال به پایان برسد و هواداران استقلال در پایان با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند.»

 

دیدگاه‌ها