کد خبر : 1637601 | 28 شهریور 1398 ساعت 09:41 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

اهمال و بی توجهی عامل مرگ عماد

همزمان با اعلام نظر قطعی کارشناسان پزشکی قانونی مبنی بر علت مرگ عماد صفی یاری - 6 ساله- پرونده وارد مرحله تازه‌ای از تحقیقات شد.

اهمال و بی توجهی عامل مرگ عماد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از «ایران»، شامگاه دوشنبه در جریان بازی  دو تیم فوتبال  پرسپولیس و صنعت نفت در استادیوم آزادی پسر 6 ساله‌ای بر اثر برخورد بدنش با داربست‌های محوطه ورزشگاه دچار برق گرفتگی شد و جان باخت. بلافاصله جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا مورد معاینه و کالبدشکافی قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع پزشکان پس از بررسی دقیق، برق گرفتگی را علت قطعی مرگ اعلام کردند.  ساعاتی بعد از این حادثه  نیز کارشناسان تأسیسات برق در محل حاضر شدند و با دستور مقام قضایی محل حادثه را مورد بررسی قرار دادند.


*دستگیری دو پیمانکار


بررسی‌ها نشان می‌داد که داربست‌ها دو روز قبل از این حادثه توسط پیمانکار ورزشگاه نصب شده است و همین مسأله سبب شد پیمانکار ایجاد‌کننده داربست‌ها و پیمانکار تأسیسات برق ورزشگاه با دستور مقام قضایی بازداشت شوند و محل حادثه هم برای بررسی دوباره  پلمب شد.


بازپرس جنایی با حضور در محل برق گرفتگی، برای تحقیقات بیشتر کارشناس ایمنی کار، کارشناس رشته برق و همچنین تیم عیب یاب تعیین کرد. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که عملکرد پیمانکار و نصاب فاقد اصول حرفه‌ای بوده است. همچنین تیم عیب‌یابی محل حادثه نیز پوسیدگی سیم‌های داخلی را علت اتصالی و برق گرفتگی اعلام کردند.


بدین ترتیب مدیرعامل شرکت پیمانکاری متولی تأسیسات برق استادیوم آزادی و نصاب داربست به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد بازداشت شده و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات برای شناسایی سایر مقصران احتمالی این حادثه به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.


هشدار یک ساعت قبل از حادثه


 یکی از کسانی که شب حادثه در ورزشگاه بود درباره این ماجرا گفت: یک ساعت قبل از این حادثه تلخ من در حال عبور از کنار داربست‌ها بودم که ناگهان دستم به داربست خورد و برق مرا گرفت همان موقع موضوع را به یکی از مسئولان حراست ورزشگاه اطلاع دادم و آن شخص هم برای بررسی صحت ادعایم به محل آمد و دستش را به داربست زد که  او را هم برق گرفت اما نمی‌دانم چرا هیچ اقدامی انجام ندادند و  برای جلوگیری از حادثه فکری نکردند.

دیدگاه‌ها