کد خبر : 1637621 | 28 شهریور 1398 ساعت 11:18 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

تازه کارهای درخشان و جذاب

با نسل جدید فرمول یک آشنا شوید (گزارش ویژه)

مکس ورشتپن و چارلز لکلرک برنده‌ی چهار مسابقه از شش مسابقه‌ی اخیر فرمول یک بوده‌ و خود را به‌عنوان مدعیان آینده‌ی تاج و تخت لوییس همیلتون نشان داده‌اند.

با نسل جدید فرمول یک آشنا شوید (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، لوییس همیلتون ممکن است به ششمین قهرمانی جهان خود نزدیک شده باشد اما یکی از بزرگترین موضوعات امسال فرمول یک ظهور جوانی و نسل جدیدی از رانندگان جوان است که در این بین مکس ورشتپن و چارلز لکلرک دارند جای پای خود را به‌عنوان ستاره‌های این نسل محکم می‌کنند.


ورشتپن و لکلرک به همراه هم چهار مسابقه از شش مسابقه‌ی اخیر را برده‌اند و هر دو در این راه از نبردی جانانه و بسیار نزدیک با لوییس همیلتون لذت بردند. و به‌نظر می‌رسد مدعیان آینده‌ی تخت پادشاهی راننده‌ی انگلیسی در راس مسابقات فرمول یک در سال‌های پیش رو باشند.


اگر چه آنها تنها ستارگان در حال طلوع این ورزش نیستند. سه تازه‌کار دیگر؛ الکس آلبون، لاندو نوریس و جورج راسل هم نشان خود را بر این مسابقات گذاشته‌اند.


آینده روشن به‌نظر می‌رسد.


پیشگامان:


مکس ورشتپن
سوابق ۲۰۱۹:


بردها ۲؛ روی سکو رفتن ۵؛ شروع از رتبه‌ی یک ۱؛ رتبه‌ی بهتر تایم‌گیری در برابر هم‌تیمی ۱۲-۲؛ رتبه‌ی بهتر مسابقه در برابر هم‌تیمی ۱۱-۳؛ جایگاه در رقابت قهرمانی راننده‌ها: سوم


هرچند ورشتپن تا پایان این ماه پا به ۲۲ سالگی نمی‌گذارد، می‌شود پسر هلندی را در پنجمین فصل رانندگیش در فرمول یک و پنج مسابقه مانده تا صدمین گرندپری، باتجربه‌ترین راننده‌ی جوان فرمول یک دانست.


جوانترین راننده و برنده‌ی مسابقه در تاریخ فرمول یک قطعا نام خودش را در این ورزش ماندگار کرده است، ابتدا در تیم تورو روسو در ۲۰۱۵ و سپس، در جلوی صف مسابقه، وقتی در فصل بعد چهار مسابقه پس از شروع فصل به ردبول پیوست و به‌سرعت در اولین مبارزه‌ی خود در اسپانیا پیروز شد.


شش پیروزی دیگر نیز به دنبال اولین پیروزی به‌دست آمدند؛ از جمله امسال در اتریش و آلمان، به‌علاوه ورشتپن با همیلتون در کسب عنوان راننده با بهترین نمایش در نیمه‌ی اول این فصل نیز رقابت می‌کرد. هرچند بعد از یک تصادف در پیچ اول در اسپا و جریمه به‌خاطر تغییر موتور ماشین در مونزا، این فصل بعد از تعطیلات آن‌طور که باید و شاید برای او ادامه نیافته، اما ورشتپن یکی از محبوب‌ترین راننده‌ها در گرندپری سنگاپور خواهد بود مخصوصا که این پیست با داون‌فورس بالا از پیست‌های محبوب تیم ردبول هم هست.

 

1435605

 

چارلز لکلرک
سوابق ۲۰۱۹:


بردها ۲؛ روی سکو رفتن ۷؛ شروع از رتبه‌ی یک ۴؛ رتبه‌ی بهتر تایم‌گیری در برابر هم‌تیمی ۸-۶؛ رتبه‌ی بهتر مسابقه در برابر هم‌تیمی ۶-۸؛ جایگاه در رقابت قهرمانی راننده‌ها: چهارم


مرد محبوب این روزهای فرمول یک با دو پیروزی پشت سر هم، اولین موفقیت‌های پسر موناکویی در بالاترین سطوح حرفه‌ی خود! لکلرک از سال ۲۰۱۶ و با پیوستن به آکادمی فراری راننده‌ی تحت آموزش و حمایت تیم فراری بوده است. او قبل از تجربه‌ی یک سال اول چشمگیر در فرمول یک به‌عنوان راننده‌ی تازه‌کار با تیم ساوبر، با موتور فراری، در سال ۲۰۱۸، قهرمان هر دو سری پایه‌ی فرمول یک یعنی GP3 و فرمول دو شده بود.


با تبدیل شدن به اولین عضو آکادمی فراری که صاحب یکی از دو صندلی تاریخی فرمول یک می‌شود؛ لکلرک از ابتدا در مقابل هم‌تیمی چهار بار قهرمان جهانش، سباستین وتل، بسیار سریع بود. هرچند او تازه در چند ماه اخیر موفق شده به درستی نشان دهد که راننده‌ی باثبات‌تر اسکودریا فراری‌ست. تا آنجا که او در حالی پا به سنگاپور می‌گذارد که قصد دارد تعداد پیروزی در کسب رده‌اش را به بیش از هشت مسابقه‌ای که سباستین وتل را برده برساند، لکلرک هم اکنون در رده‌بندی قهرمانی جهان راننده‌ها ۱۳ امتیاز از هم‌تیمی آلمانیش پیش است.

 

1435609

 

تازه‌کارهای نوظهور!

 

الکس آلبون
سوابق ۲۰۱۹:


بهترین کسب رده در تایم‌گیری: هشتم؛ بهترین جایگاه کسب شده در مسابقه: پنجم؛ رتبه‌ی بهتر تایم‌گیری در برابر هم‌تیمی ۱-۱ با ورشتپن؛ ۵-۷ با کیویات؛ رتبه‌ی بهتر مسابقه در برابر هم‌تیمی ۲-۰ با ورشتپن؛ ۴-۸ با کیویات؛ جایگاه در رقابت قهرمانی راننده‌ها: نهم


تنها رسیدن به خط شروع مسابقات فرمول یک برای الکس آلبون یک شانس بسیار بزرگ بود! او که در نوجوانی از آکادمی ردبول بیرون انداخته شده بود، پس از یک نمایش درخشان و سوم شدن در مسابقات فرمول دو در سال گذشته، قرار بود در ۲۰۱۹ به مسابقات فرمول E برود! اما راننده‌ی تورو روسو شد و پنج ماه پس از اولین مسابقه‌اش در فرمول یک با تیم دوم ردبول _تورو روسو_ ، جابه‌جایی آلبون با پیر گسلی در تیم ردبول تایید شد! به این می‌گویند یک سال طوفانی!
آلبون فرصتش با ردبول را پس از یک نیم‌فصل قوی به‌دست آورد؛ هرچند که او با فاصله‌ی نزدیک از هم‌تیمی‌اش دنیل کیویات در تایم‌گیری‌ها و کسب امتیازات در دوازده مسابقه‌ی ابتدایی فصل شکست خورده بود. آلبون که ابتدا در تست‌های پیش‌فصل ۲۰۱۹ رانده بود، نشانه‌هایی از پتانسیل و استعداد مخصوصا در پیست خیس گرندپری آلمان از خود بروز داد، جایی که تنها بدشانس بود که نتوانست سکوی اول را از آن خود کند.


ردبول این استعداد را در او دید و او را نقش دوم مناسب‌تری در کنار ورشتپن تشخیص داد تا پیر گسلی آشفته و در حال تقلا! و هرچند تازه دو مسابقه از جایگاه جدیدش گذشته اما به‌نظر می‌رسد آلبون با نمایش قوی و تمام کردن مسابقه‌های بلژیک و ایتالیا در بین شش راننده‌ی اول، جای پای خود را محکم کرده و نظرهای مثبتی را برای رانندگی در ۲۰۲۰ برای ردبول کسب کرده است. گمانه‌زنی‌های مثبت راجع به عملکرد بهتر تیم ردبول در هفت مسابقه‌ی پیش رو به آلبون این شانس را می‌دهد که شاخ به شاخ ورشتپن در جلوی مسابقه بتازند. اگر ۲۰۱۹ همراهی کند او برای این چالش آماده است.

 

1435607

 

لاندو نوریس

سوابق ۲۰۱۹:


بهترین کسب رده در تایم‌گیری: پنجم؛ بهترین جایگاه کسب شده در مسابقه: ششم؛ رتبه‌ی بهتر تایم‌گیری در برابر هم‌تیمی ۹-۵؛ رتبه‌ی بهتر مسابقه در برابر هم‌تیمی ۵-۹؛ جایگاه در رقابت قهرمانی راننده‌ها: چهاردهم


هرچند مک‌لارن بیشتر مشغول بازسازی تیم خود است تا تلاش برای قهرمانی اما فشارِ عضو یکی از تیم‌های پیشتاز بودن همچنان روی راننده‌های تیم مخصوصا روی اولین راننده‌ی تازه‌کارِ خانگی‌شان، پس از بیش از ده سال و لوییس همیلتون، به‌شدت احساس می‌شود! اما نوریس که درست مثل همیلتون توسط مک‌لارن از رده‌های خردسالان آورده شده، در اولین فصل حضور خود در صحنه‌ی بزرگ شکوفا شده است.


چیزی که بیش از همه درباره‌ی نوریسِ ۱۹ ساله، جوان‌ترین راننده‌ی بریتانیایی تاریخ فرمول یک، تاثیرگذار است بلوغ و ثبات اوست. نوریس مدام هم تیمی و بهترین دوست خود کارلوس ساینز را در تایم‌گیری‌ها شکست می‌دهد و با بدبیاری نوریس، راننده‌ی باتجربه‌تر اسپانیایی در مسابقات نتایج بهتری کسب می‌کند. در بلژیک به عنوان مثال نوریس در تمام طول مسابقه پنجم بود و در دور پایانی موتور ماشینش از کار افتاد!


نوریس به مک‌لارن کمک کرده تا در این فصل ورق را برگرداند و بدین‌صورت نماینده‌ی آینده‌ی روشن تیم شده. اول از همه او به دنبال این است که با محکم کردن جایگاه چهارمی مک‌لارن در رده‌بندی تیم‌ها، اولین سال رانندگی در فرمول یکش به عنوان تازه‌کار را درخشان به‌پایان ببرد و در همان حین چوب‌خط امتیازات خود را پر کند.

 

1435608

 

جورج راسل
سوابق ۲۰۱۹:


بهترین کسب رده در تایم‌گیری: شانزدهم؛ بهترین جایگاه کسب شده در مسابقه: یازدهم؛ رتبه‌ی بهتر تایم‌گیری در برابر هم‌تیمی ۱۴-۰؛ رتبه‌ی بهتر مسابقه در برابر هم‌تیمی ۱۲-۲؛ جایگاه در رقابت قهرمانی راننده‌ها: بیستم


پس از شکست دادن نوریس و آلبون در قهرمانی فرمول دو، راننده‌ی کم سن و سال مرسدس به عنوان یک جوان جلاخورده با شهرتی درخشان وارد فرمول یک شد. اما در حالی که تازه‌کارهای هم‌دوره‌اش ابزار لازم برای درخشیدن در تیم‌های میانه‌ی جدول را در اختیار داشتند، راسل لباس تیم ویلیامز پرمشکل و آشفته را که در تمام فصل با فاصله آخرین تیم بود به تن کرد.


جز این، راسل امسال به سختی قدم اشتباهی برداشته. او تنها کسی‌ست که امتیاز کامل تایم‌گیری‌ها را کسب کرده و هم‌تیمی باتجربه‌اش رابرت کوبیتسا را در تک‌تک مسابقات امسال شکست داده و در مسابقه هم تنها دوبار پشت سر هم‌تیمی‌اش مسابقه را به‌پایان رسانده. نمایش قابل توجه راسل در مجارستان بود، وقتی که او در تایم‌گیری ویلیامز را با مبارزه‌ای جانانه به مرحله‌ی دوم تایم‌گیری و جمع ۱۵ راننده رساند.


نمایش خوب راسل از چشم‌ها پنهان نمانده و مرسدس او را برای هم‌تیمی شدن و شاید جانشینی همیلتون در درازمدت زیرنظر دارد. فعلا او در ویلیامز گرفتار شده پس امیدوار است که به این تیم معروف کمک کند که هرچه سریع‌تر خود را بالا بکشد.

 

1435606

دیدگاه‌ها