کد خبر : 1637823 | 29 شهریور 1398 ساعت 12:41 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

سفیدپوشان مادرید در تعلیق

هاله جادویی زیدان، کمرنگ‌تر از همیشه

زین‌الدین زیدان، شش ماه بعد از بدست گرفتن دوباره سکان هدایت رئال مادرید به نظر می‌رسد با وضعیت بغرنجی مواجه شده و صندلی‌اش در خطر قرار دارد.

هاله جادویی زیدان، کمرنگ‌تر از همیشه

به گزارش "ورزش سه"، زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی که مدیران رئال مادرید بعد از مدتی آزمون و خطا با مربی‌های دیگر و ناکام شدن در این تجربه‌ها دوباره به سراغش رفته و از او خواستند به مادرید برگشته و سکان کشتی طوفان‌زده رئال را به دست بگیرد، حالا این کشتی را در آبهایی طوفان‌زده به پیش می‌راند و صندلی مربی‌گری‌اش بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید قرار دارد.

 

سفیدپوشان رئال در اولین بازی‌های خود در فصل جدید لالیگا مشکل داشتند ولی امیدوار بودند به لطف کاربلدی زیدان در چمپیونزلیگ، کسی که سابقه سه بار فتح این رقابتها را دارد، بتوانند با درخشش در لیگ قهرمانان به روال درست برگشته و روزهای بد اول فصل را فراموش کنند.

 

1435550

 

اما پاری سن ژرمن در پاریس همه این رویاها را نقش بر آب کرد و مادرید را 3-0 در هم کوبید. حالا به نظر می‌رسد هاله جادویی‌ موفقیت همیشگی زیدان در لیگ قهرمانان کمرنگ‌تر از همیشه شده است.

 

زیدان پیش از شروع فصل به دلیل رابطه نزدیک و وفاداری‌اش به فلورنتینو پرز پذیرفت که به رئال برگردد ولی دوران پیش‌فصل برای او و تیمش خوب پیش نرفت. رئال با وجود 303 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در فصل تابستان، تیم نامتعادلی به نظر می‌رسید و شکست 3-1 مقابل بایرن مونیخ و بعد از آن شکست فاجعه‌بار 7-3 مقابل اتلتیکو نشان داد که زیدان کار دشواری در پیش خواهد داشت.

 

همان زمان بود که اولین اختلاف بین هیات مدیره باشگاه و زیدان بوجود آمد. زیدان اصرار داشت که رئال پل پوگبا را از منچستریونایتد خریداری کند. با اینکه رئال برای جذب اریکسن با تاتنهام و دانی فان دی بیک با آژاکس وارد مذاکره شده بود ولی مرغ زیدان یک پا داشت: فقط پل پوگبا. به این ترتیب بود که پنجره نقل و انتقالات بسته شد بدون اینکه رئال برای هافبک‌هایی مثل دنی سبایوس یا مارکوس یورنته جایگزینی جذب کرده باشد.

 

1435131

 

در نتیجه زیدان شش هافبک در اختیار داشت که ایسکو و خامس رودریگز هم از جمله آنها بودند. ولی این هافبک‌ها بیشتر روحیه تهاجمی داشتند تا دفاعی. از شش بازیکنی که رئال در تابستان خریده پنج نفر آنها به عنوان گزینه‌های احتیاطی برای آینده در نظر گرفته می‌شوند و تنها ادن هازارد بوده که در این فصل به عنوان بازیکن فیکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به نظر می‌رسد زیدان همچنان به گارد قدیمی رئال اعتماد دارد. همان بازیکنانی که با آنها سه بار پیاپی فاتح لیگ قهرمانان شده است. بازیکنانی که در دوران سانتیاگو سولاری کشف شده و مدارج ترقی را در رئال طی کرده بودند مثل مارکوس یورنته و سرخیو رگویون در دوران زیدان باشگاه را ترک کرده‌اند.

 

در حال حاضر تنها مشکل رئال کسب نتایج ضعیف نیست بلکه مصدومیت‌ها هم یکی از بزرگترین مشکلات رئال به حساب می‌آید. رئال زیدان در فصل جدید تا کنون در لالیگا شکست نخورده ولی روز یکشنبه زیدان و شاگردانش در سویا دیداری سخت در پیش خواهند داشت و باید دید آیا روند بدون شکست ماندن رئال و زیدان در این فصل این هفته هم پایدار خواهد ماند یا نه.

 

سانتیاگو سیگوئرو: مارکا

دیدگاه‌ها