کد خبر : 1638094 | 30 شهریور 1398 ساعت 10:16 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

در ایران برخلاف دنیا بسکتبال مهم نیست

صمد: پول نمی خواهیم قدرمان را بدانید

سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان صمد نیکخواه بهرامی بازیکن تیم ملی بسکتبال برای گفتگو درباره راه یابی این تیم به المپیک بود.

صمد: پول نمی خواهیم قدرمان را بدانید

به گزارش "ورزش سه" ، نیکخواه بهرامی که به همراه مربی تیم فرزاد کوهیان به این برنامه آمده بود در ابتدا به تمجید از دستاورد اخیر بسکتبال پرداخت. او در این خصوص گفت: دوستان نظراتشان را بیان کرده اند و نظرات آنها متاسفانه بسته به شرایط تغییر پیدا می کند. در این مدت دوستانی که خودشان را کارشناس می دانند نظراتی می دهند که اگر خودشان عضوی از فدراسیون باشند نظراتشان متفاوت خواهد بود. این را تجربه من در این سالها نشان می دهد. کسانی که درکی از مسابقات المپیک داشته باشند این حرفها را نمی زنند چون تیم ما جزو 12 تیم برتر دنیا است و جواز المپیک را برای سومین بار به دست آورده ایم.


صمد در ادامه گفت: من در تمام موفقیت های اخیر بسکتبال عضو تیم بودم و این اتفاق ارزش و اعتبار بالاتری نسبت به تمام موفقیت هایمان داریم. اکنون هم فقط زمان تلاش برای این است که نتیجه بهتری در المپیک بگیریم. روند بسکتبال نیز صعودی بوده و امیدوارم خون تازه ای در رگ های بدنه بسکتبال جاری شود و در مسابقات آتی نتیجه خوبی بگیریم.


نیکخواه در پاسخ به اینکه شما در بازی پورتوریکو و اسپانیا خوب بازی کردید اما علیرغم اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کردید و انتقادات از همین موضوع سرچشمه گرفت، تاکید کرد: من با انتقاد مخالف نیستم اما معتقدم باید در زمان و مکان مناسبی مطرح شود. کسی فکر نمی کرد ما بازی با اسپانیا را خوب جلو ببریم و اختلاف امتیازمان را با پورتوریکو افزایش بدهیم. قطعا دلایل این باخت ها بررسی شده که ما توانستیم به المپیک صعود کنیم. وقتی یک تیم وارد تورنمنت شده، انتقادات شخصی و جهت‌دار درست نیست و می‌شد چند روز صبر کرد تا مسابقات تمام شود.


در ادامه نیکخواه نیز نتایج تیم ملی را دلیلی بر موفقیت مربیان ایرانی دانست و البته تاکید کرد به عنوان بازیکن اجازه ندارد بیشتر در این مورد صحبت کند.


نیکخواه درباره جهش 5 پله ای بسکتبال ایران در فیبا گفت: برعکس داخل ایران که بسکتبال مهم نیست و گرچه شرایط مملکت را درک می کنیم اما اگر مقایسه کنیم در صورتی که تیم دیگری به المپیک صعود می کرد توجه بیشتری می شد. درست است که کمیته ملی المپیک و فدراسیون و وزارت ورزش حمایت خود را دارند اما رفتارهای ضد و نقیضی وجود دارد و اگر نیست چرا برای برخی هست.


وی در این باره که آیا منظورش عدم استقبال مسئولان از تیم است، گفت: منظورم فقط این نبود اما همه اینها یک نشانه است. ما توقع خاصی نداریم بچه ها بدون توقع بازی می کنند و از همه چیزشان به خاطر مملکت و پرچمشان می‌گذرند و پوشیدن پیراهن تیم ملی همیشه افتخار است تا این را تجربه نکنید نمی‌دانید که چقدر لذت بخش است که به عنوان نماینده کشور در یک میدان بین‌المللی می جنگید تا پرچم کشورتان را بالا ببرید و مردم کشورتان را سربلند کنید. این افتخاری است که با هیچ چیز و هیچ رقمی قابل مقایسه نیست  اما حضور و حمایت مسئولان باعث دلگرمی است تا بچه‌ها احساس کنند زحمات و تلاششان دیده می شود و اینکه احساس کنند مهم هستند و مطمئن باشید نمود این موضوع در زمین است که بچه ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند.


این بسکتبالیست تاکید کرد: انتقادات ادامه دارد اما با توجه به اینکه تیم به المپیک راه پیدا کرده منطقی‌تر شده و نظرات عوض شده است. خیلی مهم نیست بحث این است که همه باید به تیم کمک کنیم. حضور در المپیک افتخار بزرگی است و ما یک سال فرصت داریم به المپیک برویم و مسابقات لیگ شروع تلاش تیم برای ورود به المپیک است.


نیکخواه بهرامی هم در خاتمه بیان کرد: صعود به المپیک را به مردم تقدیم می‌کنیم امیدوارم ورزشی‌ها و بسکتبال‌دوست‌ها خوشحال شده باشند از بازیکنان و کادر فنی تشکر فراوان داریم و امیدوارم در المپیک حمایت 100 درصدی داشته باشیم و نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه‌ها