کد خبر : 1638102 | 30 شهریور 1398 ساعت 11:43 | 386K بازدید | 0 دیدگاه

احسان‌پور به رده‌بندی رفت؛ حذف تیموری و شعبانی

حسن یزدانی در کمتر از 8 دقیقه در فینال!

حسن یزدانی با 4 کشتی فوق‌العاده و در حالی که بیش از 2 دقیقه به هیچ کدام از رقبایش وقت نداد، به فینال رسید.

حسن یزدانی در کمتر از 8 دقیقه در فینال!

به گزارش "ورزش سه"، در 2 روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان شاید نتایجی که دلخواه اهالی کشتی بوده، به دست نیامده؛ اگرچه دیروز علیرضا کریمی توانست با صعود به فینال بالاخره بعد از 2 سال طلسم نرفتن یک ایرانی به فینال را بشکند. یونس امامی هم با حق‌خوری آشکار به نفع میزبان نتوانست به فینال وزن 70 کیلو برود و راهی دیدار رده‌بندی شد.
امروز در شرایطی 4 آزادکار ایرانی در 4 وزن آخر روی تشک رفتند که علیرضا کریمی و یونس امامی هم در اوزان 92 و 70 کیلو برای کسب مدال های طلا و برنز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.


در 4 وزن جدید هم پرامیدترین کشتی‌گیر ایرانی یعنی حسن یزدانی که در 86 کیلو شانس اصلی کسب مدال طلاست، روی تشک رفت و با عملکردی فوق‌العاده درخشان در 4 کشتی توفانی به فینال رسید. نابغه جویباری به هیچ کدام از رقبایش اجازه نداد بیش از 2 دقیقه با او کشتی بگیرند و خیلی مقتدرانه راهی فینال شد.


در کنار او، بهمن تیموری و علی شعبانی در اوزان 79 و 97 کیلو به عنوان 2 جوان جویای نام به مصاف حریفان خود رفتند و خیلی زود شکست خوردند. این 2 کشتی گیر حتی به شانس مجدد هم نرفتند.


و البته بهنام احسان‌پور نیز در 61 کیلوگرم با تجربه بالایی که دارد تا نیمه نهایی خوب پیش رفت. او با شکست نزدیک مقابل حریف روس در این مرحله به دیدار رده‌بندی راه یافت.


علاقه‌مندان به کشتی می‌توانند مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان را به صورت زنده و اختصاصی از سایت و اپلیکیشین آنتن تماشا کنند.


در ادامه نتایج لحظه به لحظه مبارزه‌های کشتی‌گیران ایرانی در روز سوم مسابقات قهرمانی جهان آمده است.


 


* در دور نخست وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی برابر ابراهیم جیفتجی قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه قرار گرفت. این آزادکار مازندرانی توانست با ارائه یک نمایش تحسین برانگیز روی تشک، 9 بر یک برنده کشتی شود. الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان حریف بعدی شعبانی است.

 

* در دور یک هشتم نهایی وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی برابر اودیکادزه از گرجستان قرار گرفت. در این کشتی پر افت و خیز شعبانی که در ابتدا به پل رفت، 4 امتیاز از حریفش گرفت. کشتی گیر گرجستانی که سال قبل مدال برنز جهان را کسب کرده بود، توانست در ادامه روی ضدحمله ها از حریف ایرانی خود امتیاز بگیرد. تلاش شعبانی در ثانیه های پایانی فایده ای نداشت و در نهایت 11-8 شکست خورد. شعبانی حالا منتظر رسیدن حریفش به فینال باشد تا بتواند در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

 


* حسن یزدانی بعد از یک دور استراحت در وزن 86 کیلوگرم، در یک شانزدهم نهایی برابر اسپینال از پورتوریکو قرار گرفت که مدال نقره المپیک 2012 را در کارنامه داشت. یل جویبار مثل همیشه تماشایی و دیدنی کشتی گرفت. او اجازه نفس کشیدن به حریفش را نداد و با اجرای زیرگیری از 2 سمت، فن لنگ و بارانداز توانست 10 بر صفر برنده شود و به دور بعدی برود. یزدانی در دور بعدی با برنده کشتی میان استفان ورب از مجارستان و دومانیتسکی از اوکراین مبارزه خواهد کرد.

 

* استفان ورب از مجارستان دومین حریف حسن یزدانی بود که در مرحله یک هشتم نهایی وزن 86 کیلوگرم به مصاف او رفت. نابغه جویباری بازهم از همان ثانیه اول هجومی کشتی گرفت و توانست با خاک کردن حریف و اجرای بارانداز پیش بیفتد. با اینکه حسن یزدانی یک بار خاک شد، اما با رو کردن کشتی حریف را به پل زد و ضربه فنی کرد. یزدانی بازهم در کمتر از 2 دقیقه پیروز شد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

 

* حریف حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی «مایلس نازم امینی» از سان مارینو است.

 

*‌حسن یزدانی در نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم مقابل  «مایلس نازم امینی» از سن مارینو قرار گرفت. او بازهم با کولاکی در کمتر از 2 دقیقه رقیب خود را مغلوب کرد و به فینال رسید. این نابغه جویباری توانست با زیرگیری، بارانداز و قدرتی بی نظیر از حریف خود 11 امتیاز بگیرد و به فینال برسد.

 

* یزدانی در دیدار فینال که عصر فردا برگزار خواهد شد، به مصاف دیپاک پونیا از هند می رود.

 

1436208

 

* بهنام احسان پور در دور دوم وزن 65 کیلوگرم بعد از یک دور استراحت با رجب توپال از ترکیه مبارزه کرد. از همان ابتدا این آزادکار باتجربه ایرانی توانست برتری خود را نسبت به حریف اثبات کند و 4-0 پیش بیفتد. در یک کش و قوس احسان پور 2 امتیاز و حریف ترک 3 امتیاز کسب کردند. در نهایت کشتی با حساب 6-3 به سود احسان پور تمام شد تا او در مرحله یک چهارم نهایی با  احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان روبرو شود.

 

* بهنام احسان پور در مرحله یک چهارم نهایی وزن 61 کیلوگرم در یک مبارزه سخت برابر گوارزاتیلف، دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان قرار گرفت. با اینکه در همان ابتدا بهنام با یک کول انداز از حریف 4 امتیاز عقب افتاد، اما با زیرگیری های دیدنی در وقت اول توانست 8-6 پیش بیفتد. احسان پور بازهم با حملات حریف مواجه شد و امتیاز از دست داد. در فاصله 10 ثانیه مانده به پایان احسان پور با خاک کردن حریف 2 امتیاز گرفت و 13 بر 12 به پیروزی رسید تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

 

* احسان پور برای رسیدن به فینال باید به مصاف ماگومدرسول ادریس اف قهرمان زیر 23 سال جهان از روسیه برود.

 

*‌در نیمه نهایی وزن 61 کیلوگرم، بهنام احسان پور برابر ماگومدرسول ادریس اف از روسیه قرار گرفت. در حالی که در همان ابتدا کشتی گیر روس با خاک کردن احسان پور 2 امتیاز گرفت، در ادامه کشتی فقط دفاع کرد. چند بار احسان پور به پای حریف رسید و نتوانست خاک کند. یک امتیاز با بیرون رفتن کشتی گیر روس به احسان پور داده شد. این حملات ادامه داشت و تا لحظات پایانی کشتی گیر ایرانی امیدوار به کسب امتیاز بود. بازهم یک امتیاز به خاطر بیرون رفتن پای ادریس اف به بهنام داده شد، اما در نهایت این کشتی گیر روس بود که با نتیجه 2-2 برنده این کشتی لقب گرفت و به فینال رفت. احسان پور نیز در عین شایستگی به دیدار رده بندی راه یافت.

 

 

* بهمن تیموری بعد از یک دور استراحت در وزن 79 کیلوگرم مقابل رشید قربان اف از ازبکستان قرار گرفت. با اینکه تیموری توفانی کشتی را آغاز کرد و 6 امتیاز از حریفش پیش افتاد، در 3 دقیقه دوم کاملا غافلگیر شد. تیموری که از ناحیه پای راست هم احساس درد می کرد، چند بار توسط حریف خاک شد و کشتی 10-4 برده را 13-10 باخت تا از راهیابی به یک چهارم نهایی بازبماند. حالا باید او منتظر فینالیست شدن رشید قربان اف باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

 

* رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان در نیمه نهایی وزن 79 کیلو شکست خورد تا بهمن تیموری هم حذف شود.

 

دیدگاه‌ها