کد خبر : 1638153 | 30 شهریور 1398 ساعت 13:20 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

با سه پنج دوی برایتون در چالشم

جهانبخش: خوشحالم مردم ایران نگرانم هستند

مهاجم تیم ملی ایران بعد از بازی برابر هنگ‌کنگ به انگلستان بازگشت اما مصدومیت باعث شد تا بازی برابر برنلی در هفته چهارم را از دست بدهد.

جهانبخش: خوشحالم مردم ایران نگرانم هستند

به گزارش" ورزش سه" علیرضا جهانبخش در بازگشت به تیم ملی و بازی هنگ‌کنگ در دور مقدماتی جام‌جهانی عملکرد درخشانی داشت و پاس گل دوم ایران را به کریم انصاری‌فرد داد. او اما بعد از فیفادی و در بازی‌های تیمش برایتون در لیگ برتر انگلستان نتوانست به میدان برود و بازی این هفته تیمش برابر نیوکاسل را نیز از دست داد. جهانبخش در گفت و گویی که امروز با رادیو داشت درباره شرایطش در برایتون و مصدومیتش گفت:« من حین اردوی تیم ملی یک گرفتگی کوچک در ناحیه ران پا داشتم که با توجه به تمرینات و پروازی که داشتم دردم بیشتر شد. با این حال با رسیدگی مداوم  به پای مصدومم توانستم بازی تیم ملی را انجام بدهم.»


او افزود:« وقتی به انگلستان برگشتم اولین جلسه تمرینی‌مان  روز بعد از بازی بود که مصدومیت من هم تشدید شد. آزمایش‌هایی که انجام دادیم نشان داد که عضله‌ام به استراحت نیاز دارد به همین خاطر بازی هفته قبل و بازی  هفته پنجم برابر نیوکاسل را از دست دادم. امیدوار هستم که بتوانم در بازی بعدی تیم بازی کنم.»

 

 

مهاجم تیم ملی در ادامه با اشاره به شرایطش در لیگ برتر انگلستان گفت:« سختی لیگ انگلستان نیازی به توضیح من ندارد. شرایطی که در این لیگ هست نسبت به سرمایه‌گذاری که می‌شود و مربیان و بازیکنان سطح بالایی که دارند برای همه مشخص است. من از همان ابتدای  فصل قبل که این انتخاب را کردم این چالش را به جان خریدم تا بتوانم مسیر جدیدی را برای رسیدن به اهدافم و موفقیت طی کنم. هرچند معتقدم که  هر مسیر جدیدی به زمان نیاز دارد. من می‌دانستم اینجا سطح تمرین و بازی و انتظارات بالاتر است ولی خدا را شکر خیالم راحت است که در تمام تمرینات تلاش خودم را انجام داده و  سعی کردم در بهترین شرایطم چه در تمرین و چه در مسابقات باشم. الان هم تمام تلاشم را میکنم که در این سطح بمانم، اینکه به عنوان یک ایرانی در چنین لیگی بازی می‌کنم احساس مسئولیت بیشتری روی دوش خودم احساس می‌کنم اما نمی‌گذارم که انگیزه ام کم شود و با تمام توانم برای موفقیت تلاش می‌کنم. من از رسیدن به موفقیت لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیم.»


جهانبخش در این رابطه که آیا حضور گراهام پاتر مربی جدید روی نیمکت برایتون چقدر باعث نیمکت‌نشینی اش شده گفت:« از ابتدای فصل که او آمد من شنیده بودم که فوتبال تهاجمی را دوست دارد و می تواند از بازیکنان خط جلو به خوبی استفاده کند. او مربی سامان قدوس بوده و سامان خیلی از او و شرایطی که در فوتبال سوئد داشت تعریف می‌کرد. من امسال پیش فصل خوبی داشتم و خیلی سرحال بودم؛ اما وقتی به بازی‌ها رسیدیم شرایطی پیش آمد که من از لیست بیرون ماندم. تیم بیرون از خانه واتفورد را برد و شاید نمی‌توانست به تیم برنده دست بزند. من در فاصله بین هفته دوم و سوم با او درباره دلایل بیرون ماندنم صحبت کردم ، او به من گفت که به توانایی‌های من ایمان داشته و دوست دارد به حضور در این تیم ادامه بدهم. او گفت که من شانست را زودتر می‌دهم.»

 

1419033


وینگر سرعتی و تکنیکی تیم ملی ایران در ادامه گفت:«من در آن زمان شرایطی برایم پیش آمده بود که می‌توانستم محیط جدید و متفاوتی را تجربه کنم چون پاتر 2-5-3 بازی می‌کند؛ این روش متفاوتی است و شاید بازیکنان متفاوتی می‌خواهد اما او و باشگاه با این موضوع مخالفت کردند و از من خواستند بمانم. من در اف ای کاپ و مقابل من سیتی و سپس در تیم ملی بازی کردم اما در بازگشت در حالی که شانس بازی کردنم زیاد بود متاسفانه این مصدومیت مانع شد. با این حال شرایطم الان خوب است و خوب تمرین می‌کنم. من از زمانی که پاتر آمده دست از تلاش برنداشتم و قصد هم ندارم از آن دست بکشم تا به شرایط ایده‌آلم برسم و زمان بیشتری بازی کنم.»

 

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بازی فردای استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر هم گفت:«قطعا بازی‌های دربی که برگزار می‌شود همیشه جذابیت زیادی برای هواداران تیم و طرفداران کشورهای دیگر که فوتبال‌دوست هستند دارد.   دربی ما جزو یکی از پرهیجان‌ترین و پرطرفدارترین‌های دنیا است  و خودم تا جایی که توانستم دنبال کردم. حتی اگر نتوانستم بازی را ببینم نتیجه‌اش را پیگیری کرده‌ام. این بازی همیشه جذاب است چون در اعضای خانواده هر کسی، کسانی هستند که طرفدار یکی از دو تیم باشند. اما در دنیا  کلی دربی‌های قشنگ دیگر هم هست. نمی‌توانم یک اسم بگویم اما از موقعی که به انگلیس آمدم فهمیدم  در لیگ اسکاتلند بازی سلتیک و رنجرز خیلی مسابقه جذابی است. راستش قبلا نمی‌دانستم این بازی  یکی از جذاب‌ترین دربی‌های دنیا است اما حالا می‌دانم که یک بازی فوق‌العاده جذاب است. دربی سلتیک و گلاسکو خیلی حساس است و همیشه کلی دعوا در آن است.»


مهاجم ایرانی تیم برایتون در لیگ برتر انگلستان درباره پیشنهاداتی که در ابتدای فصل داشت هم گفت:« در ابتدای فصل که پنجره باز بود من یک‌سری پیشنهادات خوب از لیگ هلند و آلمان و چند کشور دیگر داشتم. پیشنهادات خوبی بودند اما طی صحبت‌هایی که با مربی و مدیربرنامه‌هایم داشتم به این نتیجه رسیدم که بمانم. بعد از یک فصل تجربه خوبی  در باشگاه و لیگ برتر داشتم و  تصمیم گرفتم بمانم. پیشنهاداتی بود که خیلی شرایط خوبی داشت و می توانست در یک‌سری شرایط به من کمک کند اما در آخر تصمیم گرفتم بمانم چون حسم خوب بود و می‌خواستم از تجربه یکساله‌ام در این لیگ استفاده کنم. الان دیگر زمان فکر کردن به لیگ و یا تیم دیگری نیست، تمام تمرکزم روی برایتون است و امیدوارم شرایطم روز به روز بهتر شود.»


او در پایان گفت:«خیلی از مردم همیشه و بخصوص در این مدت از من حمایت کردند و من به آن‌ها قول می‌دهم روز به روز پیشرفت کرده و نماینده خوبی برای ایران در لیگ برتر انگلستان باشم. تمام نظرات و نگرانی‌هایی که دارند برای من شیرین و مملو از محبت است و از همه آن‌ها تشکر می کنم.»

دیدگاه‌ها