کد خبر : 1638211 | 30 شهریور 1398 ساعت 17:10 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین مدال کشتی آزاد در نورسلطان به نام امامی

یونس و برنزی که باید طلایی می‌شد

یونس امامی در ادامه نمایش درخشان خود در نورسلطان به مدال برنز وزن 70 کیلوگرم دست یافت.

یونس و برنزی که باید طلایی می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای رده بندی و فینال چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، عصر امروز در شهر نورسلطان قزاقستان پیگیری شد که ایران در وزن 70 کیلو یونس امامی را در دیدار رده بندی داشت.


این کشتی‌گیر کرمانشاهی دیروز حسابی درخشید، اما با حق خوری آشکار داوران به سود میزبان مواجه شد. او رقبایی از آلبانی، قرقیزستان و ژاپن را کنار زد تا به یکقدمی فینال برسد.


در دیدار نیمه نهایی این وزن اتفاقات تلخی برای کشتی گیر ایرانی رخ داد. داوران از همان ابتدا به سود نورکجا کایپانوف، کشتی گیر میزبان سوت زدند و در لحظات آخر این حق خوری کاملا آشکار بود. در حالی که امامی کشتی‌گیر قزاقستانی را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد، اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکردند.


امامی که می توانست امروز در فینال وزن 70 کیلو مدال طلا بگیرد، دقایقی قبل در دیدار رده بندی روی تشک رفت؛ جایی که نیکولای کوجوکارو از بریتانیا انتظارش را می کشید.


یونس مثل مبارزه های دیروز خود با روحیه بالایی روی تشک حاضر شد و بعد از اجرای چند فن دیدنی و جلو افتادن با نتیجه 8-0، حریف را به پل زد و ضربه فنی کرد.


این کشتی گیر توانست با کسب مدال برنز، طلسم مدال نگرفتن ایران در کشتی آزاد را بشکند؛ اگرچه می توانست با مدال خوشرنگتری به ایران بازگردد.


عصر امروز و در ادامه رقابت ها علیرضا کریمی در فینال وزن 92 کیلو مقابل جی دن کاکس از آمریکا روی تشک می رود.

دیدگاه‌ها