کد خبر : 1638496 | 31 شهریور 1398 ساعت 19:07 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی وتل پس از ۳۹۲ روز ناکامی

شب شگفت‌انگیز فِراری در گرندپری سنگاپور

در شب هیجان‌انگیز گرندپری سنگاپور زیر نور هزاران نورافکن در یک مسابقه‌ی نفس‌گیر و سخت سباستین وتل راننده‌ی فراری موفق شد پس از بیست و دو مسابقه ناکامی در کسب سکوی اول بار دیگر طعم قهرمانی را بچشد.

شب شگفت‌انگیز فِراری در گرندپری سنگاپور

مسابقه با استارت عالی چارلز لکلرک راننده‌ی جوان فِراری آغاز شد که توانست در همان ابتدا فاصله‌ی مناسبی از لوییس همیلتون راننده‌ی مرسدس و هم‌تیمی‌اش سباستین وتل بگیرد و برای دورهای متعدد پیشتاز مسابقه باشد.


وتل از سوی دیگر تلاش می‌کرد تا کمترین فاصله را با همیلتون داشته باشد و دل به استراتژی تیمی و احتمال آندرکات کردن همیلتون بسته بود. فِراری و مرسدس هر دو مسابقه را با لاستیک سافت شروع کرده بودند و فِراری در تلاش برای آندرکات کردن همیلتون، سِب را زودتر به پیت‌استاپ برد. وتل با لاستیک‌های هارد به پیست برگشت و در دور بعد با رانندگی دیدنی و سرعت بالای خود، موفق شد نه تنها همیلتون بلکه هم‌تیمی پرچم‌دار خود چارلز لکلرک را نیز پس از پیت‌استاپ رفتنشان آندرکات کند.


 اتفاقی که باعث اعتراض شدید لکلرک شد و او تا انتهای مسابقه مدام در رادیو از تیمش گلایه می‌کرد و قدرت بیشتری برای ماشینش می‌خواست تا برای پس گرفتن رده‌اش بجنگد. درخواستی که البته از طرف تیم رد شد. گاراژ تیم فِراری از نیمه‌های مسابقه بیش از این‌که نگران رقبایش ورشتپن و همیلتون باشد، نگران رقابت خطرناک دو راننده‌ی خود و از دست رفتن یک و دوی شیرین گرندپری سنگاپور بود. آنها مدام در رادیو سعی در آرام کردن لکلرک داشتند و در عین حال به وتل اطلاع داده بودند که هم‌تیمی‌اش برای جایگاه اول با او خواهد جنگید. اگر تصادف‌های پیاپی در رقابت ماشین‌های رده‌های میانی جدول پیش نمی‌آمد وتل شب سختی را برای حفظ قهرمانیش در پیش داشت اما سه ماشین ایمنی پشت سر هم مسابقه‌ی آرامی را برای وتل رقم زد و او تا ده دور آخر مجبور نشد تلاش زیادی برای دفاع از رده‌اش بکند‌.

 

1436723


از سوی دیگر مرسدس با استراتژی دیرتر بردن همیلتون به پیت‌استاپ سعی داشت الگوی موفق گرندپری مجارستان را تکرار کرده و به همیلتون فرصت دهد که در دورهای پایانی با تایرهای نوتر نسبت به رقبایش برای کسب سکو تلاش کند. استراتژی مرسدس با شکست سنگینی رو‌به‌رو شد و همیلتون حتی موفق نشد روی سکو برود. او در چند دور پایانی سعی کرد که با سبقت گرفتن از مکس ورشتپن راننده‌ی جوان ردبول برای کسب رده‌ی سوم تلاش کند اما حتی موفق نشد یک حمله‌ی موفق به ورشتپن داشته باشد و در نهایت به رده‌ی چهارم بسنده کرد.


در پایان زیر آسمان روشن از نورافکن‌های مارینا‌ بِی، شب شبِ فِراری و وتل بود. فِراری که انتظار می‌رفت در پیست پر از پیچ و با کمترین مسیر مستقیمی سنگاپور از مرسدس و ردبول بسیار کندتر باشد با آپدیت‌های فراوانی که روی ماشین‌هایش انجام داد موفق شد ورق را برگردانده و اتفاقی تاریخی را رقم بزند.


اولین یک و دوی تیمی تاریخ مسابقات فرمول یک در سنگاپور و اولین سکوی اول در این فصل برای راننده‌ی باتجربه و چهار بار قهرمان جهانش سباستین وتل که به دلیل نتایج ضعیفی که در این فصل گرفته زیر ضرب انتقادات بود. وتل امشب به دلیل نمایش خیره‌کننده‌اش از سوی تماشاچیان به عنوان بهترین راننده نیز انتخاب شد.


فراری می‌تواند امیدوار باشد که با این برد که پس از ۳۹۲ روز برای وتل به‌دست آمد او بتواند بار دیگر به روزهای درخشانش بازگردد.

 

1436721

 

1436720

 

1436719

 

1436718

دیدگاه‌ها