کد خبر : 1638532 | 31 شهریور 1398 ساعت 20:35 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

دلار می دهیم تا چهارم پنجم نشویم

ورمرزیار: مربی خارجی باید تیم را قهرمان کند

نودمین بازی تیم های استقلال و پرسپولیس با نتیجه یک گل به سودتیم سرخپوش به پایان رسید هرچند استقلال عملکرد خوبی در این بازی داشت.

به گزارش" ورزش سه" امروز تقریبا تمام فضای رسانه ای کشور تحت تاثیر شهرآورد تهران بود. صادق ورمرزیار مدافع و کاپیتان سابق تیم استقلال میهمان برنامه فرمول 1 تلویزیون بود.  ورمزیار بازیکن سابق استقلال نیز در خصوص شهرآورد گفت: «استقلال در نیمه اول بهتر بازی کرد. هر دو تیم از بازی مستقیم استفاده می کردند و در این نوع بازی توپ سوم تاثیرگذار است! در این بازی بیشتر وسط زمین جنگ بود یعنی طبق روال فوتبال بازی از دفاع به هافبک و ... نبود.»


او درباره صحنه پنالتی اظهار کرد: «استقلال در نیمه اول خوب بود و قبل از پنالتی هم می توانست  گل بزند. شجاع خلیل زاده از پشت روی مرتضی تبریزی افتاد اما استقلالی ها مثل بازی قبل از این فرصت خوب هم نتوانستند استفاده کنند. در مجموع استقلال امروز با سیستم سه پنج دو بازی می کرد سه هافبک دفاعی داشت و 5 هافبک میانه زمین را گرفته بود. در این سیستم هافبک های کناری باید رونده باشند اما بیشتر ایستا بودند و برتری عددی در خط هافبک به وجود آورده بودند.»


ورمزیار درباره سه گلی که در دربی زده بود، گفت: «یک گل را به احمدرضا عابدزاده، یکی به قلیچ و دیگری را به نیما نکیسا زدم، استرس در دربی خیلی بالا است و کل دربی استرس است. اگر بازیکنانی که در دربی بازی می کنند توانشان 80 یا 90 باشد استرس توان کاری شان را تا 50 و 60 می آورد.» مدافع چپ استقلال و تیم ملی ایران درباره رقابتش با مجتبی محرمی مدافع متعصب پرسپولیس هم گفت: «محرمی از بهترین دوستانم بود ولی در زمین جنگ داشتیم. یکی از دنده های من ترک خورد بعد از بازی مستقیم به بیمارستان تجریش رفتیم اما فردایش خانه هم بودیم.»

 

1436752


شماره 16 استقلال در دهه های قبل با اشاره به شرایط این فصل تیم محبوبش گفت:« تیمی که ناگهان 15، 16 بازیکن آن عوض می شود در هفته چهارم چطور می شود از مربی آن نتیجه خواست. رحمتی، روزبه، پژمان، خسرو، پاتوسی، طارق همام و همه جابجا شدند. نمی شود یک مربی طی 4 هفته همه بازیکنان جدید را کنار هم بیاورد و نتیجه بگیرد.»


او در خصوص حضور مربیان خارجی در ایران نظر داد: «ما اگر مربی خارجی می آوریم باید یک مربی خارجی خیلی تاثیرگذار باشد که خواسته طرفداران را اجابت کند. کی‌روش، شفر، برانکو همه در فوتبال ما تاثیرگذار بودند، امدند و کار کردند ممکن است در مقطعی عدم نتیجه‌گیری در کارشان بوده باشد. اما وقتی استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور هر سال اول تا چهارم هستند اگر مربی ایرانی هم بگذارند همین اتفاق هم می افتد. بنابراین اگر به دلار پول بیشتری می دهیم می خواهیم اینها را اول کنیم اگر قرار است همان 4 و 5 باشند که فایده ای ندارد. از مربی خارجی باید قهرمانی بخواهیم. مربیان ایرانی مان اختلاف زیادی با مربیان خارجی ندارند امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، رضا مهاجری خوب هستند و اگر مربی خارجی می آوریم باید قهرمانی بخواهیم. مربی ایرانی ممکن است در سال اول نتیجه نگیرد اما بعد مربی باتجربه ای می شود.»


او همچنین گفت: «آقای کی‌روش در زمین خراب تمرین نمی کرد، زمین خوب طلب می کرد و به او می دادند. نتیجه هم می گرفت. مربیان خارجی باید زیرساخت در اختیار داشته باشند.»

 

1436751

دیدگاه‌ها