کد خبر : 1638599 | 01 مهر 1398 ساعت 10:20 | 67.6K بازدید | 0 دیدگاه

پس‌لرزه‌های شکست بارسا مقابل گرانادا

اقدام فوری برای نجات بلوگرانا

روزنامه کاتالان اسپورت روی جلد خود را به وضعیت بغرنج بارسلونا در فصل اخیر اختصاص داده و با انتشار عکسی از والورده خواستار اقدام فوری برای رهایی بارسا از شرایط فعلی‌اش شده است.

اقدام فوری برای نجات بلوگرانا

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپورت که در کاتالونیا منتشر می‌شود گزارش اصلی خود را به شرایط وخیم بارسلونا در فصل جدید اختصاص داده و می‌گوید بارسلونا در ربع قرن اخیر با چنین وضعیت بدی مواجه نبوده است. اسپورت به این نکته اشاره می‌کند که در 25 سال اخیر در این زمان از فصل، تعداد امتیازهای کسب شده توسط بارسلونا هرگز اینقدر پایین نبوده است. اسپورت می‌گوید در این شرایط نیاز به اقدام فوری احساس می‌شود و مدیریت باشگاه باید هر چه زودتر دست به کار شود.

 

اسپورت مدعی است فارغ از نتایج ضعیف و امتیازهای اندک کسب شده آنچه در خطر قرار دارد تصویر باشگاه بارسلونا است. این روزنامه پیشنهاد می‌دهد که ارنستو والورده و همکارانش در اولین قدم باید تحلیل جامعی از وضعیت تیم داشته باشند. بارسا حتی در دو فصل گذشته با اینکه قهرمان لالیگا بود ولی در بازی‌های خارج از خانه همیشه ضعیف نشان می‌داد و بارها اتفاق افتاد که صرفا با نبوغ فردی و خلاقیت لیونل مسی بود که توانست در این بازی‌ها به پیروزی برسد. پس مشکل بارسا بیش از آنکه تاکتیکی باشد ساختاری است.

 

1436880

 

بارسا باید به این سوال پاسخ دهد که علت ضعفش چیست؟ مشکل فیزیکی بازیکنان؟ کمبود انگیزه؟ نداشتن اشتیاق به پیروزی؟ تنها خبر خوب برای بارسا این است که فصل جدید تازه آغاز شده و هنوز زمان زیادی برای اصلاح رویه‌ها و بازگشت به مسیر صحیح وجود دارد. به این ترتیب وظیفه ارنستو والورده به عنوان سرمربی و راهبر تاکتیکی بیش از هر زمان دیگری مهم به نظر می‌رسد.

 

بارسا با پرستیژ، بازیکنان باکیفیت و بودجه‌ای که دارد هرگز نباید مقابل تیمی که تازه از دسته دو به لالیگا صعود کرده و بودجه‌اش کمتر از قیمت یک بازیکن بارسلونا است شکست بخورد. کمتر کسی می‌تواند کیفیت تیم بارسلونا را انکار کند ولی به نظر می‌رسد این تیم مدتی است روح پرشور خود را از دست داده و بازیکنانش مثل سابق با انگیزه بالا وارد میدان نمی‌شوند. اما از این واقعیت هم نمی‌شود گذشت که درصد قابل توجهی از بازیکنان بارسلونا در بازی‌های اخیر این تیم کمتر از حد انتظار از خود ظاهر شده‌اند.

 

1436881

 

این وظیفه سرمربی تیم است که شرایط و تمهیدات لازم برای بازگشت این بازیکنان به روزهای اوج خود را فراهم کند. این در حالی است که در بازی‌های اخیر با توجه به زبان بدن والورده می‌شد اینطور نتیجه‌گیری کرد که او روی نیمکت خود را دست‌بسته تصور می‌کند و انگار نمی‌داند که برای حل مشکلات تیمش باید چه راهکارهایی را در دستور کار قرار دهد. وظیفه سرمربی تیمی مثل بارسلونا نه فریاد زدن بلکه انگیزه دادن است. اسپورت در پایان گزارش خود به بارسا، مدیران، کادر فنی و بازیکنانش هشداری تلویحی داده و می‌گوید شکست در مقابل گرانادا باید نقطه عطفی در فصل جدید بارسا باشد و چنین ناکامی‌های تلخی دیگر نباید در طول فصل تکرار شود.

 

دیدگاه‌ها