کد خبر : 1638603 | 01 مهر 1398 ساعت 10:31 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون چه گفتند؟

بازدید سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از اردوی هندبال

صبح امروز و در آخرین روز از چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی هندبالیست‌ها بازدید کردند.

بازدید سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از اردوی هندبال

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، صبح امروز و در آخرین روز از چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال کشورمان جهت اعزام به مسابقات انتخابی المپیک 2020، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن هندبال از اردوی هندبالیست‌ها بازدید کردند.

 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال گفت: سلطانی‌فر و صالحی‌امیری لطف ویژه به هندبال داشتند. امروز آخرین جلسه تمرین بچه‌ها در تهران است و برای حضور در تورنمنت چهار جانبه با عراق راهی اصفهان و سپس عازم قطر برای بازی دوستانه و اردوی تدارکاتی می‌شوند. با کره، بحرین و کویت در گروه مرگ هستیم. با توانمندی حبیبی امیدوار هستیم. در هیچ رده مربی خارجی نداریم و از سرمایه‌های داخلی برای تیم‌ها استفاده کردیم.

 

وی افزود: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. تیم ملی هندبال جوان شده است. هندبال پتانسیل بالایی دارد و اگر به این جوانان اطمینان شود مسیر والیبال را می‌رویم و این استعدادها فقط  نیازمند حمایت هستند تا برای ما افتخار آفرینی کنند.

 

حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال نیز گفت: برای اولین بار است در سال‌های اخیر جوانگرایی شده است. این رشته بیشترین لژیونر را در بین سایر رشته‌ها دارد که هم محاسن و هم ضررهایی دارد. در هیچ یک از اردوها با وجود رایزنی‌هایی که داشتیم نتوانستیم از حضور لژیونرها استفاده کنیم. در اردوها از جوانان حاضر در هندبال کشور دعوت شده و شاهد تلاش آنها بودیم. زمان کم بود و بازی تدارکاتی نداشتیم اما با پتاتسیل موجود و در این زمان کم به هماهنگی رسیدیم و امیدواریم آینده هندبال را با این جوانان تضمین کنیم.

 

کاپیتان تیم هندبال کشورمان گفت: در 5 سال گذشته نوسان مدیریتی داشتیم و اسپانسرها تمایلی به حضور ندارند که خوشبختانه با مدیریت جدید دیدگاه عوض شده است. امیدوارم مشکلات حل شود. چرا که با کشورهای مطرح آسیایی فاصله داریم. از شما می‌خواهیم که حمایت کنید تا هندبال به جایگاه خود برگردد‌.

 

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: در تحلیل وزارت و کمیته  باور ما بر این است که همین موفقیت‌های والیبال و بسکتبال در قاره آسیا و جهان در هندبال هم وجود دارد تا با برنامه منسجم پا را از آسیا فراتر قرار دهیم و در جمع بهترین‌های جهان باشیم. داشتن لژیونرها نشان می‌دهد این توان در هندبال وجود دارد که در لیگ‌های معتبر و مسابقات مهم باشند.
تغییرات مدیریتی و تاثیر آن بحث درستی است و هر جا موفق بودیم با ثبات مدیریت و برنامه ریزی بوده است. بر این باوریم که دوره طلایی رشد هندبال دنبال می‌شود و به زودی سطح هندبال به جایی می‌رسد که حرف زیادی در آسیا و جهان دارد. کشورهای عربی با بازیکنان چند ملیتی سرمایه گذاری زیادی در هندبال کردند. ما ظرفیتی بیش از این داریم و فدراسیون باید در زمینه استعدادیابی و تقویب نونهالان،  نوجوانان و امید گام بردارد.

 

وی افزود: عازم مسابقات مهمی هستید.  باور دارم هرگاه جوانان ما اراده کردند و فعل خواستن را صرف کردند به اهداف خود رسیدند و باعث افتخار کشور شدند. با همه توان کمک می‌کنیم. پاکدل نیروی جوان و از دل هندبال است و مسئولیت سنگینی دار. ما از برنامه‌های وی حمایت می‌کنیم. کسب میزبانی سال آینده جوانان آسیا نیز خبر خوبی است و توصیه می‌کنم که میزبانی‌های مسابقات بزرگتر را کسب کنید.

تیم هندبال کشورمان جهت حضور چهارجانبه با حضور تیم‌های عراق، سپاهان و تیم جوانان، راهی اصفهان و سپس برای برگزاری اردوی 10 روزه در قطر و بازی دوستانه با تیم ملی این کشور عازم دوحه خواهند شد.

 

مسابقات انتخابی المپیک 2020 از 25 مهر ماه در قطر آغاز خواهد شد. تیم نخست این مسابقات جواز حضور مستقیم در المپیک توکیو را کسب خواهد کرد.

 

 

 

دیدگاه‌ها