کد خبر : 1642843 | 20 مهر 1398 ساعت 09:49 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از اینکه گوشم را با دندان کند

هالیفیلد: من هم می‌خواستم تایسون را گاز بگیرم!

اواندر هالیفیلد دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان در بوکس سنگین‌وزن اخیراً در یک مصاحبه تلویزیونی یادی از گذشته کرده و گفته در مسابقه‌ای که مایک تایسون گوشش را گاز گرفته می‌خواسته تلافی کند.

هالیفیلد: من هم می‌خواستم تایسون را گاز بگیرم!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، در شوی تلویزیونی جو روگان درباره بوکس در گفت ‌و گویی که بیش از یک ساعت طول کشید، صحبت به گاز گرفتن گوش او توسط تایسون در دومین مبارزه‌شان کشید. بعد از آنکه در مسابقه اول، هالیفیلد جهان بوکس را شوکه کرد و حریفش را در راند یازدهم با ناک اوت فنی مغلوب کرد، در مبارزه دوم تایسون گوش او را گاز گرفت و قسمتی از آن را کند و به کف رینگ انداخت.


هالیفیلد در این گفت ‌و گوی تلویزیونی به جزییات ماجرا پرداخت و اینکه چرا تصمیم گرفته بلافاصله بعد از مسابقه او را ببخشد.


روگان از او پرسید که آیا گوش مجروحش را مداوا کرده تا مثل اولش شود و هالیفیلد گفت قصد چنین کاری نداشته چون این را بخشی از هویتش می‌دانسته.


در سؤال بعدی از او پرسید به تلافی فکر نکرده و هالیفیلد گفت: «اول می‌خواستم او را گاز بگیرم، جدی می‌گویم. می‌خواستم یک جای صورتش را گاز بگیرم، نمی‌توانستم منتظر شوم که دهانم به گوشش برسد. به خود او هم گفتم می‌خواستم صورتت را گاز بگیرم، همه می‌دانند وقتی قصد کاری را می‌کنم آن را انجام می‌دهم.»

 

1442461


هالیفیلد آدمی مذهبی است و گفت اتفاقی قبل از مسابقه افتاده که نگذاشته تلافی کند: «یک نفر قبل از مسابقه به من گفت تایسون کاری با اطراف صورتت می‌کند اما تو باید صبور باشی چون اگر تحمل نکنی بر تو غلبه خواهد کرد. مربی کنار رینگ هم به من گفت حواست به خدا باشد. فکر می‌کردم با آرنج یا صورت به من می‌زند اما هرگز فکر نمی‌کردم گوشم را گاز بگیرد. واقعاً درد داشت. وقتی کسی از اندازه دردش می‌پرسد می‌گویم یادت نیست چقدر به هوا پریدم؟ مربی‌ام می‌گفت ذهنت را متوجه خدا کن اما نمی‌خواستم بشنوم. می‌خواستم هر طور شده خودم را به او برسانم تا کارش را تلافی کنم اما ناگهان به ذهنم رسید رهایش کنم.»


با وجود آن مسابقه جنجالی، هالیفیلد توانست تایسون را ببخشد و برای همین در سراسر جهان معروف شده: «هر جای دنیا که می‌رفتم مردم می‌گفتند، وای این همان کسی است که می‌تواند ببخشد، واقعاً چطور توانسته؟ زندگی همین است، اگر می‌خواهی زنده بمانی اما هیچ کس را نبخشی، عاقل نیستی و در نهایت تنها می‌مانی. من هنوز به رختکن نرفته بودم که او را بخشیدم. گذشت من باعث شد زندگی بهتری داشته باشم.»

 

1442462


 این دو بوکسور بعد از آن بارها با همدیگر ملاقات کردند و در سال 2016 تایسون در برنامه اپرا وینفری رسماً از هالیفیلد که کنارش نشسته بود، عذرخواهی کرد و با او دست داد.

 

دیدگاه‌ها