کد خبر : 1642972 | 20 مهر 1398 ساعت 18:12 | 26K بازدید | 0 دیدگاه

20 لژیونر در آخرین دیدار سامورایی ها

در ژاپن جایی برای "جی لیگ" نیست

تیم ملی ژاپن در آخرین دیدار خود مقابل مغولستان این تیم را در حالی با 6 گل شکست داد که در ترکیب خود از حضور 10 لژیونر بهره می برده است.

در ژاپن جایی برای "جی لیگ" نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران توانست در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ملی کامبوج را با شکست سنگینی مواجه کند تا در روزی که ورود زنان بعد از 4 دهه به ورزشگاه آزاد اعلام شد پرگل‌ترین دیدار ایران بعد از چهارده سال را به تماشا بنشینند.

 

در خصوص تیم ملی کامبوج آنچه که مسلم است و قابل پیش‌بینی هم بود، کیفیت پایین این تیم با توجه به فیزیک بدنی آن منطقه و همچنین استقبال مردمی و امکاناتی است که برای این تیم قائل می‌شوند. اما درواقع همه می‌دانیم که کیفیت فوتبال آسیا به تیم‌هایی مثل کامبوج ختم نمی‌شود و کادر فنی تیم ملی قطعاً با در نظر گرفتن تمام رقبای خود در آسیا این پیروزی پر گل و شیرین را فراموش خواهند کرد تا بخواهند پنجه در پنجه حریفانی بگذارند که عیار تیم ملی را مطمئنا مشخص خواهند کرد. یکی از آن تیم‌هایی که روزبه‌روز فاصله‌اش را با فوتبال روز دنیا کمتر می کند، تیم ملی ژاپن است که در این سال‌ها دیگر تنها صعود به جام جهانی برایشان هیچ دستاوردی تلقی نمی‌شود و تنها راه یابی به مراحل بالاتر جام جهانی است که می‌تواند به‌عنوان یک موفقیت برای این فوتبال در نظر گرفته شود. حضور پرتعداد بازیکنان این تیم در بالاترین لیگ‌ها و حتی تیم‌های اروپایی کلاس فوتبال این تیم را ارتقاء بخشیده است که قطعا با برنامه ای بلند مدتی این تیم دارد می تواند به آن دست یابد. جام جهانی هنوز دیدار زیبای ژاپن مقابل بلژیک را فراموش نکرده است دیداری که می توانست سند حضور این تیم را در جمع 8 تیم برتر دنیا امضا کند.
اگر به بازی آخر تیم ملی فوتبال ژاپن مقابل کشور مغولستان در چهار چوب مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که با برتری مطلق 6 بر 0 ساموارایی ها به اتمام رسید، نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در ترکیب این تیم به سختی می شود بازیکنی را یافت که در ژاپن و حتی آسیا بازی میکند و اکثر بازیکنان این تیم متشکل از چهره هایی هستند که حالا در ترکیب تیم های اروپایی نقشی تعیین کننده را دارند.
این تیم در درون دروازه از شویچی گوندا (پورتیمونسه، پرتغال) بهره می برد، درحالی که دروازه بان با تجربه این تیم ایجی کاواشیما (استرسبورگ، فرانسه) هم در این تیم حضور دارد که به عنوان شماره یک تقریبا رقیب خاصی ندارد.

 

علاوه بر این ژاپنی ها در خط دفاع از یوتو ناگاتومو (گالاتاسرای، ترکیه) مایا یوشیدا (ساوتهمتون، انگلستان) تاکهیرو تومیسائو (بولونیا، ایتالیا) هیروکی ساکایی (مارسی، فرانسه) بهره می برد که هر چهار بازیکن نامبرده به صورت ثابت در تیم های اشاره شده به صورت ثابت بازی می کنند و ازاین میان "هیروکی ساکاهی" با تنها 20 سال سن یکی از پدیده های فوتبال ژاپن به شمار می رود که در تابستان از تیم فوتبال سنت ترویدن بلژیک به بولونیا منتقل شده است. این خط دفاع شاید یکی از بهترین خطوط دفاعی سال های اخیر تیم ملی ژاپن را تشکیل می دهند. "هاجیمه موریسائو" سرمربی این تیم در اکثر بازی ها از این چهار نفر در خط دفاع استفاده کرده است و به نظر می رسد این چهار بازیکن اعتماد این مربی را به خود جلب کرده اند.

 

1442630

 


 این سرمربی 51 ساله معمولا تیمش را با روش 4-2-3-1 به میدان می فرستد که در خط هافبک دفاعی از واتارو اندو (اشتوتگارت، آلمان) و گاکو شیباساکی (دیورتیوو لاکرونیا، اسپانیا) بهره می برد که در این پست بعضا از "هاشیموتو" نیز استفاده می کند.


در خط هافبک هجومی نیز یونا ایتو (خنک، بلژیک) تاکویی مینامینو (سالزبورگ، اتریش) شویا ناکاجیما (پورتو، پرتغال) در ترکیب ثابت مقابل مغمولستان بازی کردند و در خط حمله "کنسوکه ناگایی "(توکیو، ژاپن) به عنوان تک مهاجم به میدان رفت.

 


در ادامه در نیمه دوم کوکه انزایی (پورتیمونسه، پرتغال) داییچی کامادا (اینتراخت فرانفورت، آلمان) گنکی هاراگوچی (هانوفر، آلمان) به میدان رفتند که "کامادا" یکی از 6 گل این تیم را در دقیقه 82 به ثمر رساند.
 علاوه بر حضور این بازیکنان درآخرین بازی این تیم، ژاپن از دانیل اشمیت (سنت ترویدن، بلژیک) نا اومی اوئدا (سرکل، بلژیک) شینسوکه هاتاناکا (یوکوهاما مارینوس) کو ایتاکورا (خرونینگن، هلند) کنتو هاشیموتو (توکیو، ژاپن) ریستو دوان (آیندهوون، هلند) تاکوما آسانو (پارتیزان بلگراد، صربستان) تاکفوسا کوبو (مایورکا، رئال مادرید، اسپانیا) را روی نیمکت خود می دید که از این بین حضور "کوبو" و "دوان" می تواند در بازی‌های مهم تر قابل پیشبینی باشد.


می بینیم از جمع 23 بازیکنی که به تیم ملی ژاپن دعوت شده اند تنها 3 بازیکن در جی لیگ یا همان لیگ برتر ژاپن بازی می کنند و 20 بازیکن در فوتبال اروپا حضور دارند که هر کدام نقشی تعیین کننده در تیمشان ایفا می کنند.


به هرحال مارک ویلموتس که تا به حال سابقه سرمربیگری در فوتبال آسیا را نداشته است بهتر از هر کسی می داند که همه تیم ها به مهربانی کامبوج نیستند و تیم های مثل قطر و عربستان از غرب آسیا و ژاپن و کره جنوبی از شرق می توانند لقمه گلو گیری برای تیم ملی محسوب شوند.

دیدگاه‌ها