کد خبر : 1642973 | 20 مهر 1398 ساعت 18:14 | 60.3K بازدید | 0 دیدگاه

رویای مسعود شجاعی

کاپیتان شایسته پیش به سوی چهارمین جام جهانی

"کاپیتان شایسته" عنوانی است زیبنده مسعودشجاعی که به عنوان قدیمی ترین بازیکن تیم ملی جای خاصی در قلب مردم ایران دارد.

کاپیتان شایسته پیش به سوی چهارمین جام جهانی

 

به گزارش "ورزش ‌سه"، خیلی سخت پیش می‌آید بازیکنی مورد توجه 6 سرمربی ملی قرار بگیرد اما شجاعی حالا راه تاریخ سازی را جلوتر از علی دایی، جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا طی می‌کند. بازیکنی که حالا تجربه پنجمین حضور در مقدماتی جام‌های جهانی را دارد و در راه چهارمین حضور خود است.


بگذارید از ابتدا کارنامه مسعود شجاعی را مرور کنیم تا به این نکته برسیم که ستاره آبادانی چگونه مورد اعتماد مربی های ایرانی و خارجی قرار گرفت.


*برانکو ایوانکوویچ، اولین مربی بود که شجاعی را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد. سال 2004، بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان برگزار شد و شجاعی یکی از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بود که اولین بازی خود را مقابل لائوس انجام داده است. اولین حضور برای کاپیتان فعلی ایران خوش یمن بود و او توانست اولین جام جهانی خود را تجربه کند و فرصت بازی برابر آنگولا را به دست آورد. همین باعث شد تا شجاعی لژیونر شود و ادامه فوتبال خود را در الشارجه امارات پیگیری کند.


*اما دومین حضور شجاعی برای او و تیم ملی چندان خوش یمن نبود. این بازیکن که در آن زمان یکی از ایرانی‌های اوساسونا اسپانیا بود، در ابتدا توسط علی دایی به تیم ملی دعوت تا در راه رسیدن به جام جهانی 2010 موفق باشد. اما بعد از شکست مقابل عربستان افشین قطبی آمد و باز هم یکی از یاران مورد اعتماد او شجاعی بود که در نهایت ایران یکی از غایبان بزرگ آسیایی جام جهانی آفریقا بود و کره شمالی به جای ما راهی مسابقات شد.


*سرانجام دوره طولانی مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی آغاز شد. بی شک شجاعی یکی از ستاره‌های محبوب این مربی پرتغالی بود. از آنجایی که این بازیکن سابقه حضور طولانی در فوتبال اروپا را داشت همیشه مورد تمجید آقای سرمربی قرار می‌گرفت. رابطه‌ای دو طرفه که تمجید فراوان شجاعی را به همراه داشت. سومین حضور آقای کاپیتان در مقدماتی جام جهانی به جام جهانی 2014 باز می‌گردد. جایی که او در تقابل با کره جنوبی، قطر و ازبکستان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود و توانست دومین جام جهانی خود را در برزیل تجربه کند. شماره هفت تیم ملی سه بازی مقدماتی را برابر آرژانتین، نیجریه و بوسنی بازی کرد.


اما تاریخ سازی برای شجاعی از مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آغاز شد. این بازیکن با موفقیت در چهارمین حضور مقدماتی خود، به عنوان اولین بازیکن تاریخ ایران مطرح شد که سه جام جهانی را تجربه می‌کند. اما او تنها مقابل مراکش به میدان رفت تا جام جهانی کم فروغی نسبت به برزیل تجربه کند.

 

مسعود شجاعی

 


*حالا مسعود شجاعی جلوتر از علی دایی، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و ... در پنجمین مقدماتی خود حضور پیدا کرده است. با این تفاوت که او حالا دیگر بازیکن فیکس تیم ملی نیست و حضورش در جام جهانی 2022 قطر هم کمی سخت به نظر می‌رسد. هر چند که ویلموتس در مصاحبه ای اعلام کرده بود که سن و سال برای او ملاک نیست و تنها به کیفیت بازیکنان توجه می‌کند. کاپیتان حال حاضر تراکتور برای حضور در ترکیب ثابت ویلموتس کار بسیار سختی را در پیش دارد. جایی که بازیکنان جوانی مثل محمد محبی، احمد نوراللهی، مهرداد محمدی کار را در دست گرفته‌اند و از طرف دیگر ستاره‌هایی مثل علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی به دنبال حضور دوباره در لیست هستند.


 در کنار این اظهار نظر باید به محبوبیت شجاعی در بین بازیکنان و هواداران تیم ملی نیز اشاره کنیم. همچنین این نکته را نباید نادیده گرفت تجربه بازیکنانی مثل او به کمک تیم ملی می آید. مهره‌ای که انگیزه سایر بازیکنان است و می‌تواند اهرم یک سرمربی برای ایجاد همدلی در راه رسیدن به موفقیت بزرگی باشد.

دیدگاه‌ها