کد خبر : 1643714 | 24 مهر 1398 ساعت 11:58 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

درخشان: ویلموتس هنوز با بازی چرک آسیا آشنا نشده

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که سبک زشت فوتبال در برخی تیم‌های آسیایی و خصوصا بحرین باعث شد تا ویلموتس غافلگیر شود.

درخشان: ویلموتس هنوز با بازی چرک آسیا آشنا نشده

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس و بازیکن تیم ملی درباره شکست تیم ملی مقابل بحرین گفت: نکته مهم و قابل توجه در جدال ایران برابر بحرین این بود که حتی در بازی خارج از خانه برابر این حریف نیز شاگردان ویلموتس موفق شدند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و فرصت‌های خوبی ایجاد کنند. این یک پوئن مثبت است که ایران به عنوان تیم اول آسیا به دنبال این است تا برابر همه حریفان کیفیت فنی بالاتر خود را به نمایش بگذارد.


وی ادامه داد: بحرین به هیچ عنوان تیم برتری نسبت به ایران نبود و روی یک حادثه گل زد. مقابل این حریفان نباید به هیچ عنوان ریسک کرد و کاملا مشخص است که آنها به دنبال این فرصت‌های کوچک هستند. با این حال نمایش ایران خصوصا در نیمه دوم قابل احترام بود و شایستگی دستیابی به پیروزی را داشت.


درخشان در ادامه با اشاره به تغییرات شکل گرفته در خط دفاعی تیم ملی گفت: تیم ملی در تمامی خطوط از مهره‌های قابل توجهی برخوردار است و با توجه به تفکرات ویلموتس ما بهترین سود را از نفرات تهاجمی تیم می‌بریم که نمونه آن را در دیدار با کامبوج دیدیم. نمایش کامبوج برابر عراق نشان داد که ایران در این بخش جزو برترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شود. همانطور که در دیدار برابر بحرین نیز این را نشان داد و فرصت‌های خوبی داشتیم که متاسفانه به گل نرسیدیم.

 


پیشکسوت فوتبال ایران درباره جنجال بحرینی‌ها پیش از شروع بازی گفت: فدراسیون باید قاطعانه مقابل این موضوع قرار گیرد و نگذارد این حرکت آنها بی جواب بماند. از فدراسیونی که ادعای داشتن کرسی در فوتبال آسیا و رابطه مناسب با آن را دارد چیزی به جز این انتظار نمی‌رود که از بزرگترین حق ملت کشورش به سادگی عبور نکند و پاسخ این حرکت زشت آنها را بدهد.


درخشان درباره نمایش بحرین و انتقاداتی که نسبت به ویلموتس وجود دارد نیز گفت: ویلموتس از نظر فنی نشان داده که روی تیم ملی تاثیرگذار بوده و در تمامی بازی‌ها از تفکرات تاکتیکی خود کوتاه نیامده است. با این حال سبک بحرین چیزی بود که شاید تاکنون در دوران مربیگری خود با آن برخورد نکرده باشد و همین مساله او را غافلگیر کرد. تنش بیرونی و اتلاف وقت و توهین‌ها و در نهایت این بازی چرک از سوی بحرین مساله‌ای بود که ویلموتس با آن آشنا نبود و در نهایت یک تجربه جدید برای او داشت و مطمئنا در ادامه در این دام نخواهد افتاد.


وی در پایان درباره شرایط تیم ملی برای صعود از این مرحله گفت: به نظرم جای نگرانی وجود ندارد. تیم ملی قادر خواهد بود به راحتی از این مرحله عبور کند و شکست بحرین در تهران چیزی است که غیرممکن نخواهد بود. انتقاد برای هر مربی و هر سبکی وجود دارد و ویلموتس نیز به راحتی قادر است از این مرحله رد شود و شانس تیم ملی را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها