کد خبر : 1643717 | 24 مهر 1398 ساعت 12:25 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب - مس؛ از ACL و لیگ برتر تا جام حذفی

ذوب آهن و مس کرمان در مرحله یک هشتم جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، چندین سال است که مس کرمان به یکی از تیم های پای ثابت لیگ یک تبدیل شده است. نارنجی پوشان کرمانی که سال ها در لیگ برتر حضور داشتند خاطرات خوشی را برای فوتبال کرمان و ایران رقم زده اند.

 

سال 1385 اولین سال حضور مس کرمان در لیگ برتر بود. تیم مس در ورزشگاه سلیمی کیا میزبان ذوب آهن بود تا اولین مصاف لیگ برتری دو تیم به تساوی یک بر یک برسد که علا عبدالزهرا گلزن مس در این بازی بود. بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان دو بر یک به سود ذوب آهن شد که مدافع ذوب آهن به اشتباه برای مس گلزنی کرد.

 

1443658

 

سال 92 که آخرین سال حضور مس در لیگ برتر محسوب می شد، دو تیم در کرمان و در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت نیز در اصفهان مسابقه یک بر یک شد که کریم اسلامی تک گل مس را به ثمر رساند.

 

از بین تمام دیدارهایی که این دو تیم با یکدیگر انجام داده اند تقابل ذوب آهن و مس در لیگ قهرمانان آسیا خاطره انگیزتر از سایر تقابل هایشان است. دو تیم در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای اولین بار مصاف دو تیم ایرانی در این رقابت ها را به نمایش گذاشتند که ذوب آهن با تک گل دقایق پایانی خود برابر مس ده نفره در این بازی خاطره انگیز به پیروزی رسید. ذوب آهن پس از حذف مس در این مرحله تا فینال بازی های لیگ قهرمانان آسیا در آن سال پیش رفت.

 

1443659

 

این دو تیم بعد از  شش سال مجددا با یکدیگر دیدار خواهند کرد و امروز در فولادشهر به تقابل با هم خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها