کد خبر : 1643720 | 24 مهر 1398 ساعت 12:22 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

کارخانه: مردم نگران المپیک هستند، به فکر باشیم

والیبال ایران در جام‌جهانی عطش برد نداشت

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال گفت: شاید طرز فکر مربیان این بود در طول جام جهانی 50 درصد از جوان‌ها و 50 درصد از باتجربه‌ها استفاده می‌کنیم، اما این بزرگترین ضعف ما بود.

والیبال ایران در جام‌جهانی عطش برد نداشت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که روزهای خوبی را در سال 98 با درخشش در لیگ ملت‌ها آغاز کرده بود، بعد از پشت سر گذاشتن چند تورنمنت این روزها در جام جهانی اصلا وضعیت خوبی نداشت. پس از شکست برابر ژاپن، شاگردان کولاکوویچ در حالی که یک امتیاز تا پیروزی 3 بر صفر مقابل ایتالیا فاصله داشتند، ‌در نهایت 3 بر 2 شکست خوردند و در گام آخر نیز به لهستان 3-0 باختند تا با 4 برد و عنوان هشتمی به کار خود پایان دهند.


در همین رابطه با مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت‌های او با "ورزش سه" را می‌خوانید.


از دیدگاهی که داشتیم، ضربه خوردیم


هدف والیبال ایران از ابتدای سال کسب سهمیه المپیک بود که بعد از حاصل نشدن این نتیجه در مرحله اول، حالا بیشتر تمرکز تیم ملی روی انتخابی قاره آسیا است. به همین خاطر تیم ملی هدفمند به جام‌جهانی اعزام نشد و با همان ترکیب قبلی به ژاپن رفتیم. شاید طرز فکر مربیان این بود در طول این رقابت‌ها 50 درصد از جوان‌ها و 50 درصد از باتجربه‌ها استفاده می‌کنیم، اما این بزرگترین ضعف ما بود که با دیدگاه 50-50 در جام جهانی حاضر شدیم و از این ماجرا هم ضربه خوردیم.


بازیکنان عطش برد نداشتند


امسال بهترین فرصت بود تا ایران بهترین نتیجه را در جام جهانی بگیرد چون خیلی از تیم‌ها با همه پتانسیل خود در ژاپن حاضر نشدند. به هر حال مربیان و فدراسیون به صورت منطقی المپیک را در اولویت دیدند. همین موضوع باعث سردرگمی ایران شد و تیم ملی را از روزهای خوب خود دور کرد. البته غیبت سیدمحمد موسوی هم در این رقابت‌ها تاثیرگذار بود. خستگی و بی‌انگیزگی را می‌شد در چهره تک‌تک بازیکنان دید. عطشی که باید برای بردن در یک تیم وجود داشته باشد، در تیم ما نبود. بازیکنان برای کسب امتیازات به آب و آتش نزدند.  


مردم نگران المپیک هستند


باخت‌های اخیر تیم ملی مردم را برای مسابقات انتخابی المپیک هم نگران کرده است. به هر حال انتظاری که از تیم ملی در جام جهانی داشتیم، برآورده نشد. با این حال معتقدم شرایط در انتخابی المپیک متفاوت است. حضور در المپیک افتخار بزرگی است و قطعا آنجا بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کنند.


جام‌جهانی تمام شد، به فکر المپیک باشیم


الان که مسابقات به پایان رسیده، کارشناسان تحلیل‌های مختلفی می‌کنند. برخی می‌گویند باید با تیم جوانان می‌رفتیم و برخی هم معتقدند باید تیم ب را اعزام می‌کردیم. دیگر مسابقات تمام شده و الان فایده‌ای ندارد که بگوییم چرا فلان تیم به جام جهانی رفت. این فرصت را از دست دادیم و حالا باید به فکر آینده باشیم. تیم ملی باید ریکاوری جسمی و ذهنی شود. باید آنالیز درستی از رقبا داشته باشیم و نقاط ضعف خودمان را هم شناسایی کنیم. یک تیم آماده و منسجم باید برای انتخابی المپیک مهیا شود. هر موقع اراده کردیم، نشان دادیم بزرگترین تیم‌های دنیا را هم می‌توانیم شکست دهیم.

دیدگاه‌ها