کد خبر : 1643748 | 24 مهر 1398 ساعت 13:50 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگران نباشید، همچنان تیم اول آسیا هستیم؛

محمودی: مردم نسبت به والیبال بی میل نشده اند

شهرام محمودی می‌گوید علی رغم شکست در مقابل ژاپن و نمایش های انتقاد برانگیز، تیم ایران همچنان تیم اول آسیاست.

محمودی: مردم نسبت به والیبال بی میل نشده اند

به گزارش "ورزش سه"، شهرام محمودی یکی از ستاره های والیبال ایران در یک دهه اخیر محسوب می‌شود که حالا از تیم ملی خداحافظی کرده اما والیبال دوستان نمایش های درخشان او در سال های گذشته را به خاطر دارند. محمودی که سال‌ها با کاپیتان‌های فعلی تیم ملی همبازی بود، در گفتگو با خبرنگار ما به نمایش تیم ملی در جام جهانی پرداخته و به سوالات مختلف پاسخ داده است؛ از انتقادهای تند گزارشگران نسبت به کولاکوویچ و از جای خالی یک رئیس مقتدر در فدراسیون والیبال. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* عملکرد تیم ملی در جام جهانی چطور بود؟

 

اول از همه می‌خواهم به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید بگویم. تیم ایران سال سخت و فشرده ای را پشت سر گذاشت. تورنمنت جام جهانی برای ما بسیار سخت بود و البته انتظار این نتایج را هم داشتیم چرا که بازیکنان بسیار خسته بودند. من با هر کدام از بازیکنان که صحبت می‌کردم، می‌گفت که خسته هستیم و همین که مصدوم نشدند باید خداراشکر کنیم. اگر چه نتایج خیلی خوب نبودند اما یک پله از دوره گذشته بالاتر آمدیم، دوره قبل نهم شدیم و حالا هشتم.

 

* از خستگی گفتید؛ چرا ما تغییری در فهرست نداشتیم؟

 

ما امسال تورنمنت های زیادی را با 15-16 بازیکن سپری کردیم و این باعث شد تا بازیکنان خسته شوند اما این را هم در نظر بگیرید که هر تیم باید در ابتدای سال والیبالی یک فهرست را بدهد و بازیکنان را از آن لیست دعوت کند. در این فهرست برخی از بازیکنان در دو رده بودند و نمی‌توانستند بازی کنند. همچنین تیم ملی نتوانست در لیگ ملت ها سهمیه المپیک بگیرد و به همین خاطر مجبور شدیم در جام ملت ها با فهرست اصلی بازی کنیم تا به جمع 8 تیم برسیم و به مقدماتی المپیک راه پیدا کنیم وگرنه قرار بود با جوانان در جام ملت ها حاضر شویم. از بدشانسی گروه ما در جام ملت ها نیز سخت شد و کادرفنی نخواست که با جوانان برود تا خدایی نکرده غافل‌گیر شود.

 

* اما تیم های دیگر چطور توانستند از نفرات متفاوت استفاده کنند؟

 

باید قبول کنیم که آن ها دو تیم خیلی خوب، یکدست و در یک سطح دارند. اینجا هم ما بازیکنان جوان و با استعداد خوبی داریم اما نه تا حدی که بتوانیم به تورنمنت مهم بفرستیم و نتیجه بگیریم. در این سال ها جوان‌گرایی خوبی انجام شده و بازیکنان به فهرست تیم ملی رسیده‌اند اما قبلا در بسته بود و این اتفاق رخ نمی‌داد. الان بزرگترها کمک می‌کنند و تجربه خود را انتقال می‌دهند و کار ساده تر شده است.

 

* از جوان گرایی گفتید؛ آیا الان جوانانی که هستند می توانند جای معروف، موسوی و... را پر کنند؟

 

این بستگی به تلاش بازیکنان دارد. نمی‌شود کسی را با معروف و موسوی مقایسه کنیم، چون این ها تلاش بسیاری انجام دادند و نبوغ و استعداد زیادی هم داشتند و همین موضوع آن ها را متمایز می‌کرد. پیدا کردن جانشین برای بازیکنان این چنینی کار بسیار سختی است اما الان هم هستند بازیکنانی که بتوانند جانشین آن ها شوند.

 

* در ماه های اخیر انتقادات زیادی علیه کولاکوویچ انجام شده، آیا این ها منصفانه هستند؟

 

انتقاد هیچ ایرادی ندارد اما به قول شما باید منصفانه باشد نه غرض ورزانه. تیم ملی به فینال لیگ ملت ها صعود کرد که این یک نتیجه فوق العاده عالی است. ما در انتخابی المپیک فقط به روسیه باختیم، در جام ملت ها قهرمان شدیم؛ آیا این ها نتایج ضعیفی هستند؟ تیم ما در جام جهانی خسته بود. این خستگی هم به شرایط روحی برمی‌گردد و هم جسمی. این که رئیس نداریم و پاداش ها داده نمی‌شود، باعث شده تا مشکلات تیم ملی بیشتر شوند. مگر می‌شود پاداش سال های قبل هنوز پرداخت نشود؟ همین امسال تیم ملی در 4 تورنمنت مختلف شرکت کرد اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

 

1417052

 

* نظر شما درباره ایگور کولاکوویچ چیست؟

 

کولاکوویچ هم اشتباه می‌کند و اصلا این حق را دارد. همانطور که بازیکنان هم می‌توانند اشتباه کنند. اما این درست نیست که یک طرفه بیاییم و او را تخریب کنیم. به نظر من او تیم خوبی را ساخته و باید یکدل و متحد حمایت کنیم تا تیم به المپیک برود. ما اگر به المپیک نرویم خیلی عقب میفتیم.

 

* گزارشگران اعتقاد دارند کولاکوویچ مربی درجه یک جهانی نیست، قبول دارید؟

 

احترام زیادی برای گزارشگران قائل هستم و ارتباط خوبی با آن ها دارم اما این درست نیست که به این شدت انتقاد انجام شود. آن ها تریبون دارند و باید آرامش را به تیم برگردانند تا جواز صعود به المپیک را کسب کنیم. این هجمه ها در سال 2015 علیه آقای کواچ شکل گرفت و نتیجه اش را دیدیم. به نظر من آقای کولاکوویچ مربی هستند که می توانند ما را به هدفمان برسانند.

 

* ما در جام جهانی به ژاپن باختیم؛ مردم استرس این را دارند که از این تیم عقب بیفتیم.



ژاپن تیم بسیار خوبی دارد و پیشرفت کرده و خیلی حرکت رو به جلوی خوبی هم دارند اما تیم ما هم طوری نیست که عقب باشد. هر جوانگرایی تبعاتی دارد، نمی شود شما هم جوانگرایی کنید هم دنبال نتیجه باشید. ببینید ژاپن چند سال نتیجه نمی گرفت، تغییر نسل می داد. ما هم باید بازیکنان را پخته و باتجربه کنیم. ژاپن این کار را کرد و حالا نتیجه اش را هم می بیند. ژاپن حدودا برگشته به تیمی که بود. ما تیم اول آسیا هستیم اما دغدغه همان جوانگرایی است. الان آقای کولاکوویچ به جوان ها بازی می‌دهد، می‌گویند چرا باتجربه‌ها بازی نکردند؟ باتجربه‌ها بازی می‌کنند، می‌گویند جوان‌گرایی نشد. ما هم نمی‌دانیم یک عده از تیم ملی چه می‌خواهند.

 

* در قهرمانی آسیا استقبال خوبی از بازی ها نشد. آیا مردم نسبت به والیبال بی‌میل شده‌اند؟

 

در قهرمانی آسیا من رفتم و چند بازی را دیدم که تماشاگر کم بود اما فکر نکنم مردم نسبت به والیبال بی‌میل شده باشند. یکی از دلایل کم تماشاگر بودن بازی های آسیایی این بود که ما لیگ ملت ها را برگزار می کنیم. به هر حال مردم بازی با آمریکا را می‌بینند، حاضر نیستند که برای بازی ایران و چین تایپه بلیت بخرند. اما در هر صورت مردم باید از تیم حمایت کنند چون بزرگترین هدفی که بچه ها دارند، خوشحالی مردم است.

 

* شما تبریزی هستید اما تبریز در لیگ تیمداری نخواهد کرد.

 

من دیروز ناراحت کننده ترین اتفاقی که شنیدم، انحلال تیم تبریز بود. واقعا نمی دانم چه چیزی باید بگویم، تبریزی که این همه سرمایه، کارخانه دار و... دارد، چطور نتوانست یک تیم را نگه دارد. من خیلی ناراحتم چون تبریز خیلی شهر خوبی است و هر وقت که می رفتم تبریز لذت می بردم. اگر رئیس فدراسیون بود می توانست این مورد را خیلی خوب برطرف کند. من اخبار زیادی می شنیدم که آقای بناکار می خواست تیم را حفظ کند اما متاسفانه زورش نرسید و جای تعجب و تاسف دارد که تبریز در لیگ تیم ندارد.

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها