کد خبر : 1644983 | 30 مهر 1398 ساعت 17:23 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

حضور یک آسیایی پس از 12 سال

" سون" تنها نماینده قاره کهن در مراسم بالون دور

ستاره تیم فوتبال تاتنهام پس از تقریبا یک دهه به عنوان یک بازیکن آسیایی نامش در لیست نامزد های توپ طلا قرار گرفت.

 به گزارش "ورزش سه"، شاید حضوردرفینال لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یکی از بازیکنان تاثیر گذار تاتنهام کافی باشد تا نامش را در لیست 100 بازیکن برتر دنیا قرار داده شود.


 اما درخشش «سون هیونگ مین» ستاره تیم ملی کره جنوبی و باشگاه تاتنهام انگلیس به همین جا ختم نمی شود. او دراولین حضورتاریخ باشگاه تاتنهام در بالاترین سطح فوتبال دنیا نقش بسزایی داشت. جایی که ترکیب او همراه با هری کین، اریکسن، لوکاس مورا، دله آلی عصری رویایی را با هدایت پوچیتینو رقم زدند. "سون " حالا نخستین بازیکن آسیایی است که پس از ۱۲ سال در فهرست نامزدهای توپ طلا قرار می‌گیرد.


 او به خوبی توانست جای خالی هری کین را به عنوان فرمانده تاتنهام دراین تیم پر کند و اجازه ندهد غیبت این کاپیتان تیم ملی انگلیس و تاتنهام تا فینال جام باشگاه های اروپا به چشم آید.


وینگر کره‌ای تاتنهام یکی از ۳۰ نامزد اعلام شده توسط نشریه معتبر فرانس فوتبال برای توپ طلای سال ۲۰۱۹ است.


بر این اساس، سون به جمع چهار بازیکن آسیایی پیوست که در فهرست ۳۰ نامزد نهایی توپ طلا قرار می‌گیرد.

 

1445307


سون یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم تحت هدایت «مائوریتسیو پوچتینو» در سال ۲۰۱۹ بود؛ تیمی که خود را تا فینال لیگ قهرمانان رساند اما در نهایت مغلوب دیگر تیم انگلیسی یعنی لیورپول شد.


او فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را نیز در شرایطی ایده‌آل آغاز کرده و تا اینجای کار سه گل و چندین پاس گل را در جریان ۱۰ دیدار در تمامی رقابت‌ها به نام خود ثبت کرده است.


پیش از ستاره کره‌ای، «هیده توشی ناکاتا» ستاره اسبق تیم ملی ژاپن در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ برای کسب این جایزه معتبر نامزد شده بود؛ «پارک جی سونگ» هم‌وطن سون و ستاره اسبق باشگاه منچستریونایتد در سال ۲۰۰۵ و «یونس محمود» ستاره عراقی در سال ۲۰۰۷ در این فهرست قرار گرفته بودند.


علاوه بر این، محمود تنها آسیایی است که در رنکینگ نهایی توپ طلا در رده ۲۹ بهترین بازیکنان جهان جای گرفت.

دیدگاه‌ها