کد خبر : 1645045 | 30 مهر 1398 ساعت 22:30 | 65K بازدید | 0 دیدگاه

حذف تلخ قطری‌ها در خاک عربستان؛

الهلال ۲- السد ۴؛ ژاوی تا نفس آخر جنگید

شاگردان ژاوی با وجود تلاش و جنگندگی زیاد نتوانستند در خانه الهلال شگفتی خلق کنند و در صعود به فینال لیگ قهرمانان ناکام ماندند.

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین مسابقه دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های الهلال عربستان و السد قطر از ساعت ۱۹:۴۵ امشب در استادیوم ملک سعود ریاض مقابل هم قرار گرفتند تا تکلیف یکی از فینالیست‌های فصل ۲۰۱۹ این رقابت‌ها را مشخص کنند.

 

الهلال که در دیدار رفت به برتری ۴ بر یک در خانه السد رسیده و امشب از حمایت فوق‌العاده تماشاگرانش بهره می‌برد، در دقیقه ۵ اولین خطر جدی را روی ارسال آندره کاریو و ضربه نمایشی بافتیمبی گومیس به وجود آورد، اما این توپ تبدیل به گل نشد تا اینکه در دقیقه ۱۳ روی نفوذ تند و تیز و ارسال کوتاهی که یاسر الشهرانی از جناح چپ زمین انجام داد و با دفع ناقص خوخی همراه شد، تیم سعودی با شوت تماشایی سالم الدوسری به گل اول رسید.

 

شاگردان ژاوی که نمی‌خواستند خیلی زود رقابت را واگذار کنند، نمایش هجومی را در دستور کار قرار دادند و تنها دو دقیقه پس از گل الهلال، روی حرکت اکرم عفیف و خطای محمد البریک صاحب ضربه پنالتی شدند که این فرصت را عفیف با شوت به سمت راست و عبور از زیر دستان عبدالله المعیوف تبدیل به گل کرد.

 

1445375

 

1445377

 

السد پس از زدن گل تساوی روحیه گرفت و در دقیقه ۱۹ روی حرکتی که نام تائه هی با حرکت از میانه زمین آغاز کرده بود، روی ارسال کوتاه هاشم علی و پاس به عقب حسن الهیدوس، با شوت پای چپ زیبای تائه هی کره‌ای گل دوم را زد.

 

در حالی که ۶۰ ثانیه از گل دوم السد نگذشته بود، پاس بلند پدرو کوریا از سمت راست میانه زمین با دفع ناقص آل بلیهی همراه شد تا نام تائه هی در موقعیت خوبی قرار بگیرد، اما سر توپ او در محوطه جریمه را جانگ هیون سو به شکل ناقص دفع کرد تا حسن الهیدوس از راه برسد و با ضربه بغل پا آن توپ را تبدیل به گل سوم قطری‌ها کند.

 

امیدهای شاگردان ژاوی با زدن ۳ گل در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی در ریاض زنده شده بود، اما الهلال نیز نمی‌خواست در بازی خانگی مغلوب شود و در دقیقه ۲۲ با شوت پشت محوطه جووینکو دروازه السد را به خطر انداخت که سعد الشیب ضربه پُر قدرت او را مهار کرد.

 

بافتیمبی گومیس، ستاره خط حمله الهلال که در دیدار رفت نمایش فوق‌العاده‌ای داشت، امشب هم بیکار نبود و در دقیقه ۲۵ ارسال زیبای جووینکو ایتالیایی از سمت چپ زمین به پشت مدافعان السد را با یک ضربه بغل پای دقیق تبدیل به گل کرد تا شانس صعود الهلال به فینال آسیا دوباره بیشتر شود.

 

1445376

 

1445374

 

در ادامه و تا پایان نیمه اول السد با شوت راه دور کوریا و الهلال با ضربه محکم الشهرانی از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد ولی در نهایت شاگردان ژاوی با برتری ۳ بر ۲ به رختکن رفتند.

 

الهلال در نیمه دوم تنها یک موقعیت جدی داشت که سعد الشیب آن را مهار کرد، اما در آن سوی میدان سه حمله جدی السد با بی‌دقتی مهاجمان این تیم هدر رفت و در دقیقه ۸۸ نیز سر توپ زیبا و شوت پای چپ پدرو کوریا را المعیوف با واکنش عالی راهی کرنر کرد.

 

در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده السد یک حمله جدی از جناح چپ زمین تدارک دید که نزدیک بود روی پاس اکرم عفیف و اشتباه مدافعان الهلال توپ وارد دروازه این تیم شود ولی بعد از اصابت توپ به بدن یاسر الشهرانی توپ راهی کرنر شد.

 

این کرنر در سومین دقیقه وقت‌های اضافه را عبدالعزیز الانصاری تعویضی به خوبی به محوطه جریمه الهلال فرستاد که بوعلام خوخی بالاتر از تمام مدافعان سعودی و با ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد تا نتیجه ۴ بر ۲ به سود السد شود.

 

1445377

 

السد که امیدوار به زدن گل پنجم و بازگشت رویایی در خاک عربستان بود، نزدیک بود در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده دروازه خود را باز شده ببیند که ضربه خطرناک محمد الشهلوب را سعد الشیب با واکنش فوق‌العاده دفع کرد تا امیدهای تیم قطری زنده بماند.

 

در ششمین دقیقه وقت‌های اضافه السد آخرین فرصت گلزنی را روی یک ضربه ایستگاهی به دست آورد که ضربه آزاد نام تائه هی از پشت محوطه جریمه را عبدالله المعیوف دراختیار گرفت تا محمدتقی، داور سنگاپوری سوت پایان بازی را بزند و سعودی‌ها جشن صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را برپا کنند.

السد در حالی نمایش جنگنده و فوق‌العاده‌ای برابر الهلال عربستان ارائه داد که ژاوی به دلیل محرومیت عبدالکریم حسن و بغداد بونجاح، نمی‌توانست از دو ستاره کلیدی تیمش بهره ببرد و با وجود غیبت آنها توانست به برتری ۴ بر ۲ مقابل شاگردان لوچسکو دست یابد، اما در نهایت این سعودی‌ها بودند که با برتری ۶ بر ۵ در مجموع دو مسابقه توانستند فینالیست آسیا شوند.

 

1445378

 

عبدالله المعیوف، جانگ هیون سو، علی آل بلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف(۲+۹۰- ناصر الدوسری)، سلمان الفرج، سباستین جووینکو(۸۴- محمد الشهلوب)، آندره کاریو، سالم الدوسری(۸۷- نوافب العابد) و بافتیمبی گومیس بازیکنانی بودند که با نظر لوچسکو در این مسابقه برای الهلال برابر السد بازی کردند.

 

1445373

 

ژاوی هرناندز نیز در این دیدار تیمش را با سعد الشیب، جانگ وو یونگ، بوعلام خوخی، پدرو کوریا، طارق سلمان، گابی، سالم الهاجری(۷۴- علی اسدالله)، نام تائه هی، حسن الهیدوس(۸۱- حامد اسماعیل)، اکرم عفیف و هاشم علی(۶۹- عبدالعزیز الانصاری) به مصاف الهلال عربستان فرستاد که نتوانستند صعود این تیم را رقم بزنند.

دیدگاه‌ها