کد خبر : 1645050 | 30 مهر 1398 ساعت 23:08 | 114.7K بازدید | 0 دیدگاه

السد دومین فینال آسیا را از دست داد

از بیرانوند تا معیوف، دروازه‌بان‌ها دشمن ژاوی

حذف تلخ از نیمه نهایی آسیا برای دومین مرتبه، تکرار یک تراژدی را برای السد و به خصوص ژاوی هرناندز به همراه داشت.

از بیرانوند تا معیوف، دروازه‌بان‌ها دشمن ژاوی

به گزارش "ورزش سه" علیرضا بیرانوند و عبدالله معیوف، دو دروازه‌بانی که کارگردان دو تراژدی تلخ برای السد قطر و ژاوی هرناندز بودند و دست آقای مهندس را از رسیدن به جام لیگ قهرمانان از جنس آسیایی کوتاه کردند. یکی از تهران و دیگری از ریاض، گرگ‌های صحرا را به دوحه فرستادند تا دیدن فینال برای آن‌ها آرزو شده باشد.

 

*بیرانوند و ناکام گذاشتن آقای کاپیتان در آزادی


یکم آبان سال ۱۳۹۷. پرسپولیس به پشتوانه برد حداقلی در دوحه، یک پای فینال بود و السد برای جبران شکست به تهران آمده بود. بغداد بونجاح خیلی زود گل بازی رفت را جبران کرد تا همه چیز مساوی شود. با شروع نیمه دوم سیامک نعمتی با شوت پای چپ خود باز هم السد را از گردونه مسابقات حذف کرد. اما این گل آخرین سکانس تلخ برای جام آخر ژاوی نبود. بگذارید بر روی تند باشیم و یک راست دقیقه ۸۸ را ببینیم. ستاره کره‌ای السد از سمت راست سانتر بی نقصی به محوطه جریمه انجام داد و ژاوی با گذر از دو مدافع میانی پرسپولیس با ضربه سر، زیر طاق دروازه را هدف قرار داد. اما علی بیرو آن را با کف دست به کرنر فرستاد تا ژاوی بزرگترین حسرت آسیایی خود در دوره بازی را خورده باشد. پرسپولیس به فینال و السد به خانه رفت تا کاپیتان سابق بارسلونا از کسب افتخاری دیگر بازبماند.

 

1445380

 

1445379

 

1445381

 

*عبدالله معیوف پرنده خوشبختی الهلال در راه فینال


از ساعت ۱۹:۴۵  امشب به وقت تهران سوت آغاز مهم‌ترین دیدار غرب آسیا در ریاض توسط داور سنگاپوری زده شد و دو تیم الهلال و السد بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کردند. دیداری بسیار عجیب که در مرحله رفت با اتفاقات باورنکردنی با ضرر شاگردان ژاوی همراه بود و آن ها در اندیشه خلق یک معجزه در خاک عربستان بودند. با غیبت بونجاح و عبدالکریم حسن همه چیز طبق پیش بینی فوتبال دوستان پیش رفت و الهلال در خانه خیلی زود به گل رسید. اما به یکباره طوفانی عجیب رخ داد و السد طی ۶ دقیقه به سه گل رسید و بهت و حیرت را به سکوهای ورزشگاه هدیه داد. نتیجه‌ای که آن‌ها را امیدوار به بازگشت شکوهمندانه کرده بود‌. اما خیلی زود گومیس گل دوم الهلال را به ثمر رساند تا همه چیز به نیمه دوم گره بخورد.

 

1445384

 

با شروع نیمه دوم الهلال توانست بازی را کنترل کند و از طرفی از السد با حملات انتحاری موقعیت های خطرناکی را برای خود به وجود آورد که ثمری نداشت. اما یک اتفاق در دقیقه ۹۳ بازی را به پراسترس ترین نقطه خود رساند. بوعلام خوخی گل چهارم را برای السد به ثمر رساند تا این تیم تنها به یک گل برای حضور در فینال نیاز داشته باشد.

 

1445382

 

1445383

 

اتفاقی که می‌توانست یک دقیقه بعد از گل چهارم رخ بدهد اما باز هم پای یک گلر در میان بود‌.  در حالیکه داور شش دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم این بازی منظور کرده بود در دقیقه ۹۴ چسبیده به محوطه جریمه الهلال یک ضربه ایستگاهی برای نماینده قطر به دست آمد. ضربه ای که تمام هواداران الهلال و السد را پای تلویزیون میخکوب کرد. با دیدن این صحنه تلویزیونی که از روی نیمکت هر دو تیم به نمایش در آمده بود، می‌توانستیم به حساسیت هرچه تمام‌تر این موقعیت پی ببریم. جایی که ستاره های هر دو تیم دست بر چشمان خود گذاشته بودند و یا با جویدن ناخن سعی در خالی کردن اضطراب داشتند.  نام تائه هی پشت این ضربه ایستاد بلکه ژاوی و تیمش را به فینال برساند. او شوت محکمی به سمت چپ دروازه شلیک کرد و همه در انتظار گل شدن آن بودند اما در این میان عبدالله المعیوف، دروازه بان ملی پوش الهلال با شیرجه ای زیبا توپ را در اختیار گرفت و همین سکانس پایانی بازی شد ‌و آبی پوشان شهر ریاض به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

دیدگاه‌ها