کد خبر : 1645097 | 01 آبان 1398 ساعت 09:34 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

تفتیان و طلای دوی ۱۰۰ متر نظامیان جهان

ملی‌پوش دو و میدانی در دوی ۱۰۰ متر بازی‌های نظامیان جهان موفق به کسب مدال طلا شد.

تفتیان و طلای دوی ۱۰۰ متر نظامیان جهان

«حسن تفتیان» ملی پوش دو و میدانی ایران موفق شد تا در دوی ۱۰۰ متر بازی‌های نظامیان جهان به مدال طلا دست یابد.

 

سرهنگ «مرتضی صالحی» مربی تیم دو و میدانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: تفتیان دونده ۱۰۰ متر ایران امروز خوب درخشید و توانست در مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی راه یابد و با موفقیت به فینال برسد. وی در این مرحله با رکورد ۱۰ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مقام اول این ماده را در بازی‌های نظامیان جهان از آن خود کند.

 

«حسن تفتیان» هم پس از کسب مدال طلا گفت: توانستم مدال طلا را در رشته ۱۰۰ متر که یکی از مهم ترین رشته‌های دو و میدانی است، کسب کنم و مهم‌تر از همه این مدال به اسم ایران ثبت شد.

 

وی افزود: رقیبان سختی را در این بازی‌ها داشتم. ۳ نفر از کسانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند رکورد زیر ۱۰ ثانیه را داشتند. شرایط مسابقه برعکس ۲ روز قبلی که در اینجا تمرین کردیم، مقداری نامساعد بود. امروز هم بارندگی و هم سردی هوا کار را برای همه سخت کرده بود وهمین امر سبب شد که بیشتر دونده‌ها رکوردهای خوبی ثبت نکنند.

 

ملی‌پوش دو و میدانی ایران ادامه داد: خدا را شکر که توانستم با رکورد ۱۰ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مدال طلا را کسب کنم. رقیبان دیگرم که در این رقابت‌ها جایگاه دوم وسوم را از آن خود کردند، از فرانسه و بزریل بودند. ازکشورهای بحرین و کره نیز دو و میدانی کاران خوبی حضور داشتند.

 

تفتیان یادآور شد: مهم‌ترین مسابقه پیش روی من بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و کمتر از ۱۰ ماه زمان دارم تا برای این مسابقات آماده شوم و امیداورم برنامه‌ها خوب پیش برود.

 

بازی‌های نظامیان جهان از ۲۵ مهر در ووهان چین در حال برگزاری است.

 

دیدگاه‌ها