کد خبر : 1645181 | 01 آبان 1398 ساعت 14:59 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت جذاب شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد در لیگ برتر

جام ششم تکواندو به کدام تیم می‌رسد؟

شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد در لیگ برتر تکواندو رقابت جالبی برای قهرمانی دارند.

جام ششم تکواندو به کدام تیم می‌رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر تکواندو در حالی هجدهمین دوره خود را استارت زده که به دلیل حضور تیم ملی تکواندو در مسابقات گرندپری بلغارستان و همچنین مسابقات صربستان تعدادی از ملی‌پوشان در این مسابقات غیبت دارند اما با این‌حال از همان روز نخست از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. پیروزی در این مسابقات برای تیم‌های شرکت کننده از اهمیت زیادی برخوردار است و رقابت بر سر قهرمانی از نان شب هم برای برخی از تیم‌ها واجب‌تر است.


در این دوره از رقابت‌ها ۹ تیم شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی، لوازم خانگی کن، پاس قوامین، پالایش نفت آبادان، صنعت مس کرمان، فرمانیه، کانون تکواندوکاران مهاجر و یزدان حضور دارند که باید برای رسیدن به قهرمانی تلاش کنند. بررسی ۱۷ دوره قبلی این مسابقات هم نشان از این دارد که دو تیم مدعی هرساله در سال‌های گذشته هم از ثبات بهتری برخوردار بود‌ند. در واقع دو تیمی که بیشترین عنوان قهرمانی در این مسابقات را دارند باز هم با هم برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش می‌کنند.


رکورداران مدعی


تیم‌های دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین دو تیمی بودند که در هفده دوره قبلی بهترین عملکرد را داشتند و آمار جالبی از خود به جا گذاشتند. به خصوص تیم دانشگاه آزاد که از هفده دوره‌ای که مسابقات برگزار شده در ۱۶ دوره حضور داشته و ۱۴ بار روی سکو قرار گرفته و داشتن چنین رکوردی دست نیافتنی است. در واقع تیم دانشگاه آزاد هم از بابت حضور در مسابقات و هم از بابت قهرمانی‌هایی که کسب کرده عملکرد قابل توجهی دارد.


تیم شهرداری ورامین هم ۷ دوره حضور داشته که امسال هشتمین حضورش را تجربه می‌کند، البته این تیم نیز رکوردهای عجیبی از خود به جا گذاشته است. بعد از دانشگاه آزاد و پاس تهران بیشترین حضور در مسابقات متعلق به این تیم است اما با این‌‌حال یک رکورد عجیب از خود به جا گذاشته است. این تیم در هر هفت حضور خود یا قهرمان شده و یا روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفته است.


دوئل برای جام ششم


در تعداد قهرمانی که تیم‌ها کسب کرده‌اند؛ تیم‌های شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد با هم رقابت نزدیکی را دارند. هر دو با ۵ عنوان قهرمانی در صدر هستند و با بیشتر تیم‌ها اختلاف زیادی دارند و حالا برای ششمین قهرمانی رقابت بسیار سختی با هم دارند. رسیدن به جام ششم برای هر دو تیم مهم است اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ سال گذشته تیم دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین به دنبال کسب این عنوان بودند و دانشگاه آزاد این شانس را داشت تا از تیم شهرداری ورامین فاصله بگیرد اما با شکست مقابل این تیم تعداد قهرمانی‌های هر دو تیم برابر شد.


این دو تیم اعتبار لیگ برتر تکواندو هستند و در سال‌های اخیر علاوه بر درخششی که داشتند در برنامه‌ریزی خود هم ثبات داشتند و همین از نکات مهم این دو تیم است. یک بررسی آماری نشان از این دارد که در سال‌های اخیر بسیاری از تیم‌های حاضر در تکواندو ریزش کردند و فقط چهار تیم شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد، پاس و لوازم خانگی کن در این سال‌های اخیر ثبات داشتند و شاید هم به همین دلیل است که تقریبا بیشتر نامداران تکواندو در دو تیم شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد حضور دارند.


هدایت این دو تیم برعهده دو تن از مربیان نامدار ایران است؛ نعمت خلیفه در دانشگاه آزاد و پیام خانلرخانی در شهرداری ورامین فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر این دو مربی خدمات زیادی به تکواندوی ایران داشتند.

 

1428861


پاس در تعقیب بزرگان


ضلع سوم مدعیان قهرمانی در سال‌های گذشته پاس تهران بوده است. تیمی که در ۱۴ دوره حضور داشته و ۴ بار هم قهرمان شده و حالا در تعقیب دو تیم مدعی دیگر است اما آیا تیم پاس می‌تواند به تیم‌های مدعی نزدیک شود؟ وضعیت باشگاه پاس در سال‌های اخیر بسیار متفاوت شده و این تیم بیشتر از نفرات جوان استفاده می‌کند و به همین دلیل نمی‌توان این تیم را از مدعیان قهرمانی دانست اما ۱۴ دوره حضور، ۴ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی از او یک تیم قابل احترام ساخته که می‌تواند مورد توجه بسیاری از تیم‌ها باشد.


خداحافظی سه قهرمان


به طور کلی در هفده دوره گذشته لیگ برتر تکواندو فقط ۶ تیم توانسته‌اند قهرمان شوند که نکته مهمی است. البته باید بدانیم سه تیم هم دیگر حضور ندارند و در مسابقات لیگ برتر تکواندو شرکت نمی‌کنند. علاوه بر تیم‌های دانشگاه آزاد، شهرداری ورامین و پاس تهران که در هفده دوره این مسابقات ۱۴ عنوان قهرمانی را به نام خود زدند، تیم‌های شهرداری بندرعباس، هسا و فولاد ماهان اصفهان هم هر کدام یکبار به عنوان قهرمانی رسیده‌اند اما حالا هیچ خبری از این سه تیم نیست. اگرچه جای این تیم‌های خالی نمانده و تیم‌های خوب دیگری هم وارد لیگ برتر شده‌اند اما دل علاقه‌مندان به تکواندو برای این سه تیم تنگ شده است.


لوازم خانگی کن؛ لقمه گلوگیر برای مدعیان


یکی از تیم‌های خوبی که در سال‌های اخیر وارد لیگ برتر تکواندو شده لوازم خانگی کن است. تیمی که در چهار دوره اخیر حضور داشته و صاحب دو عنوان سومی در این مسابقات شده و حالا هم برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش زیادی می‌کند که بتواند در این دوره یک لقمه گلوگیر برای تیم‌های مدعی باشد. لوازم خانگی کن در هفته اول و دوم هم درخشش فوق‌العاده خوبی داشت.


دو رکوردار خاص


در بین تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر که البته الان دیگر حضور ندارند، تیم‌های فولاد ماهان و استیل البرز دو رکورد جالب توجه دارند. استیل البرز در مسابقات لیگ برتر سه دوره حضور داشته که در هر سه دوره به عنوان سومی رسیده است. تیم فولاد ماهان اصفهان هم تنها در یک دوره حضور داشته که در همان یک دوره هم به عنوان قهرمانی رسیده است. این‌ها همه بخشی از جذابیت‌های لیگ برتر است که در سال‌های اخیر توانسته علاقه‌مندان زیادی را به خودش جذب کند.

 

منبع: تکواندوپلاس

دیدگاه‌ها