کد خبر : 1645488 | 03 آبان 1398 ساعت 18:40 | 125.7K بازدید | 0 دیدگاه

کالدرون به قعرنشین رحم نکرد

شاهین 0 پرسپولیس 5؛ طلسم‌ آرژانتینی شکست

گابریل کالدرون بالاخره موفق شد به وعده نمایش تهاجمی خود تحقق بخشد و یک برد پرگل را برابر قعرنشین جدول به نام خود کرد.

شاهین 0 پرسپولیس 5؛ طلسم‌ آرژانتینی شکست

به گزارش "ورزش سه"، جدال با شاهین با موفقیت بزرگی برای پرسپولیس همراه شد و آنها بعد از هفته‌ها موفق شدند یک برد پرگل را به نام خود کنند. علی علیپور نیز که هفت هفته در ناکامی برای دستیابی به گل به سر می‌برد با هت تریک خود به جدول گلزنان بازگشت.


استادیوم: استادیوم شهید نادر مهدوی                             تماشاگر: حدود 10 هزار نفر

داور:  بیژن حیدری                   کمک داور: سعید قاسمی – فرهاد مروجی

 

ترکیب شاهین بوشهر:


ماکسیم کویلیتایا
مرتضی غلامعلی ‌تبار
 محمدصادق بارانی
میلاد صارمی
 امیرحسین موسی ‌زاده
دانیال مومنی (دقیقه 33، سلمان بحرانی)
حسین مالکی
حسن نجفی
 بهروز نوروزی ‌فرد
بهمن سالاری
ابوذر صفرزاده


سرمربی: مهدی کریمیان

 

ترکیب پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند
محمد نادری
محمد انصاری(66 -  شجاع خلیل زاده)
مهدی شیری
محمدحسین کنعانی زادگان
احمد نوراللهی(75 - امیر روستایی)
محسن ربیع خواه
علی علیپور
مهدی ترابی
وحید امیری(46- فرشاد احمدزاده)
امید عالیشاه


سرمربی: گابریل کالدرون

 

اخطار:

 

فرشاد احمدزاده(92)

 

کارت قرمز:

 

امیرحسین موسی زاده(88)

 

فرشاد احمد زاده (92)

 

شرح گل:

 

شاهین بوشهر 0 پرسپولیس 1: (دقیقه 6، علی علیپور): ارسال زمینی مهدی ترابی باعث شد تا علی علیپور بالاخره طلسم گلزنی خود در این فصل را بشکند و دروازه خالی شاهین را باز کرد.

 

شاهین 0 پرسپولیس 2 (دقیقه 29، وحید امیری): شوت از پشت محوطه جریمه شاهین را دروازه بان این تیم به صورت ناقص دفع کرد تا وحید امیری با حرکت بدن خود، ضمن جا گذاشتن دروازه بان این تیم، دروازه خالی را برای دومین بار باز کند.

 

شاهین بوشهر 0 پرسپولیس 3 : (دقیقه 38، علی علیپور): مهاجم پرسپولیسی ها توانست برای دومین بار دروازه شاهینی ها را باز کند. علیپور این بار از روی پاس نادری در موقعیتی خوب با مهاری دیدنی صاحب توپ شد و پس از آن با حرکتی فنی و البته ضربه ای محکم دروازه حریف سرخ پوشان را برای سومین بار باز کرد.

 

شاهین بوشهر 0 پرسپولیس 4: (دقیقه 56، علی علیپور): ارسال دیدنی عالیشاه اینبار از سمت راست و ضربه سر تمام کننده علیپور، سومین گل این بازیکن را به همراه داشت.

 

شاهین بوشهر 0 پرسپولیس 5 (دقیقه 68، شجاع خلیل زاده): ضدحمله سریع پرسپولیس و پاس عالیشاه پشت مدافعان برای ترابی و بهترین پاسور سرخ‌ها نیز در آستانه دروازه خالی شجاع را صاحب توپ کرد تا این مدافع پرسپولیس در بدو حضورش گل پنجم را به نام خود کند.

 

شرح بازی:

 

پرسپولیس اینبار با تغییراتی که داشت بازی را تهاجمی‌تر شروع کرد و خیلی زود توانست حریف قعرنشین را در زمین تسلیم کند. در روزی که جونیور براندائو از ترکیب پرسپولیس خارج شده بود، وحید امیری به عنوان زوج خط حمله در کنار علیپور حاضر شد و توانستند دروازه بان شاهین را با دردسر مواجه کنند و نمایش آنها بردی پرگل برای پرسپولیس به همراه داشت.


درخشش خط میانی پرسپولیس با حضور نوراللهی و ترابی در کنار همکاری موفق عالیشاه و نادری در سمت چپ باعث شد تا شاهین در لاک دفاعی نیمه اول را به پایان برساند و البته سه بار نیز دروازه‌اش فرو ریخت.


علیپور که هفت هفته ناکامی در گلزنی را تجربه می‌کرد اینبار با دو گلی که در همان 45 دقیقه نخست زد توانست از رکورد مهدی طارمی در این تیم نیز عبور کند و اکنون روحیه خوبی برای نیمه دوم نیز خواهد داشت.  شاهین اما نتوانست مقابل پرسپولیس مدعی شرایط خوبی برای خود شکل دهد و در نهایت باید دید سرمربی کم تجربه این تیم قادر خواهد بود در 45 دقیقه دوم شرایط را از شکست بزرگ تغییر دهد یا خیر.

 

پرسپولیس که با برتری سه گله راهی رختکن شده بود، نیمه دوم را نیز تهاجمی شروع کرد و این در حالی بود که شاهین نیز عملکرد بهتری نسبت به 45 دقیقه ابتدایی از خود به نمایش می‌گذاشت.

 

با این حال شاگردان کالدرون بهترین سود را از بهم ریختگی خط دفاعی شاهین بردند و با دو گل دیگر یک برد پرگل و شیرین به نام خود کردند.


شاگردان کریمیان در نیمه دوم چند موقعیت جدی روی دروازه بیرانوند شکل دادند و اگر بدشانسی برخورد به تیرک دروازه حریف نبود، آنها با یک گل حداقل بهره خود را از نمایش بهتر نیمه دوم می‌بردند. با این حال در دقایق پایانی اتفاقات عجیبی در زمین رخ داد که از جمله آن می‌توان به مصدومیت ترابی و خروج او از زمین که باعث شد کالدرون با توجه به انجام هر سه تعویض خود با یک یار کمتر بازی را ادامه دهد اشاره کرد. اخراج یک بازیکن از شاهین (موسی زاده ) به دلیل فنی و مهار ضدحمله پرسپولیس و کارت قرمزی که احمدزاده به جهت دو اعتراض به داوری دریافت کرد نیز از جمله دیگر اتفاقات پایانی این بازی بود.

 

اتفاق ویژه

 

علی علیپور بالاخره طلسم خود را شکست و در هفته هشتم سه گل به ثمر رساند. اتفاق ویژه هت تریک پرسپولیس بعد از سال‌ها توسط یکی از بازیکنان تیمش بود و البته پایان بازی با حضور تنها 19 بازیکن! (اخراج دو بازیکن و مصدومیت ترابی). پرسپولیس کالدرون نیز بعد از هفته‌ها فوتبال کاملا برتری نسبت به حریف به اجرا گذاشتند و توانستند یک پیروزی پرگل را به نام خود کنند.

 

بازیکن برتر

 

در روزی که اگر علیپور از تمام موقعیت‌های فوق العاده‌اش سود می‌برد، جهشی باورنکردنی به جدول گلزنان لیگ به نام خود می‌کرد او با ثبت سه گل، تمام اتفاقات بد هفته‌های گذشته را از خاطر برد. مهدی ترابی نیز با دو پاس گل و فرصت‌های طلایی که برای دیگر بازیکنان ساخت و از دست رفت، ستاره تکراری پرسپولیس بود و البته با بدشانسی در دقایق پایانی زمین را ترک کرد و با مصدومیت نتوانست بازی را به پایان برساند.


دقایق حساس:

 

دقیقه 4 – ارسال پرسپولیسی ها پس از چند بار برخورد با بازیکنان این تیم روی سر مهاجم سرخ پوشان آمد اما ضربه سر به سختی توسط دروازه بان شاهینی ها راهی کرنر شد.

دقیقه 12 – یک پاس کات بک دیگر از سوی ترابی می توانست دومین گل سرخ پوشان را به همراه داشته باشد اما هیچ یک از مهاجمان این تیم به توپ نرسیدند.

دقیقه 14 – ضدحمله سریع ترابی چیزی نمانده بود تا دومین گل را برای سرخ پوشان داشته باشد اما تعلل هافبک جوان پرسپولیسی ها باعث شد تا رویارویی او با گلر حریف بدون ثمر بماند و در نتیجه فرصت به دست آمده از بین برود.

دقیقه 24 – این بار وحید امیری دست به کار شد تا مقدمات گلزنی پرسپولیسی ها را فراهم کند اما این بار پاس خطرناک او که به علیپور رسیده بود راهی به دروازه شاهین نیافت.

دقیقه 27 – یکی از معدود حملات شاهینی ها روی دروازه پرسپولیس خطرساز شد اما ضربه مالکی با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 35: ارسال ضربه ایستگاهی از سمت چپ برای پرسپولیس را ماکسیم به طور ناقص دفع کرد که اینبار نادری دروازه خالی را نتوانست با ضربه سر مناسب باز کند و توپش با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 37: ترابی پشت مدافعان شاهین صاحب توپ شد و در زاویه مناسب اقدام به شوت کرد که اینبار دروازه بان حریف توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 48: فرار دیدنی مهدی ترابی و ارسال زمینی او برای علیپور در آستانه دروازه را مهاجم دو گله پرسپولیس قدر ندانست و این موقعیت فوق العاده را از دست داد.
دقیقه 50: اینبار احمد نوراللهی فرصت شوتزنی از پشت محوطه جریمه را به دست آورد که ضربه زمینی او با اختلافی کم از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 52: شاهین در اولین موقعیت خود توسط مالکی و ضربه شوت از محوطه جریمه صاحب فرصت شد که بیرانوند این ضربه را دفع کرد.
دقیقه 57: ضربه نجفی دومین موقعیت شاهین را شکل داد که اینبار تیرک دروازه مانع از باز شدن دروازه بیرانوند شد.
دقیقه 57: بلافاصله در سمت مقابل این پرسپولیس بود که تدارک ضدحمله را دید که عالیشاه در موقعیت تک به تک با دروازه شاهین، ضربه اش را فنی زد که ماکسیم به شکلی دیدنی آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 62: علیپور اینبار هم روی فرصت سازی احمدزاده صاحب موقعیت گل شد که ضربه‌اش را دروازه بان شاهین به خوبی دفع کرد.

دقیقه 87: مهدی ترابی بعد از مصدومیت شدید از زمین خارج شد تا با توجه به انجام سه تعویض پرسپولیس، این تیم 10 نفره بازی را ادامه دهد.

دقیقه 89: حرکت علی علیپور پشت مدافعان شاهین با خطای موسی زاده همراه شد تا حیدری این بازیکن را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کند.

دقیقه 3+90: اعتراض بی جهت فرشاد احمدزاده برای این بازیکن یک کارت زرد دیگر به همراه داشت تا با کارت قرمز بازگشت کوتاه مدتی به ترکیب سرخپوشان داشته باشد.

 

نکات ویژه:

 

پرسپولیس تاکنون در این فصل به پیروزی در خانه حریفان دست نیافته است. آنها در دو مهمانی خارج از خانه خود برابر تراکتور، شهرخودرو نیز با شکست زمین را ترک کرده‌اند.
شاهین بوشهر نیز که در فصل گذشته به عنوان اولین تیم جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورده، تاکنون موفق به پیروزی در فصل نوزدهم نشده است.
در ترکیب شاهین بوشهر، ابوالفضل درویش وند، دروازه بان ذخیره این تیم سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد.
علی علیپور به عنوان برترین گلزن چند فصل اخیر سرخپوشان در لیگ نوزدهم موفق به گلزنی نشده است.
مهدی ترابی با دو گل زده برترین گلزن این فصل پرسپولیس است و سه گلزن شاهین نیز در این فصل، نجفی، سالاری و مالکی (2گل) بوده‌اند.
آخرین تقابل پرسپولیس با شاهین با چهار گل به سود سرخپوشان خاتمه یافته و شاهین نیز در آخرین میزبانی خود موفق شده بود با دو گل سرخپوشان را شکست دهد.

دیدگاه‌ها