کد خبر : 1645709 | 04 آبان 1398 ساعت 00:52 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

تمرین اول و دوم گرند پری مکزیک؛ مرسدس از رقبا عقب ماند

تمرین اول و دوم گرند پری مکزیک در حالی برگزار شد که مرسدس به وضوح با مشکل سرعت در ماشین‌هایش مواجه بود.

تمرین اول و دوم گرند پری مکزیک؛ مرسدس از رقبا عقب ماند

 

به گزارش "ورزش سه"، در گرند پری مکزیک که یکی از چهار مسابقه‌ی پایانی فرمول یک در فصل 2019 است راننده‌ها به دنبال جبران روزها و امتیازات از دست رفته هستند. لوییس همیلتون پیشتاز رقابت‌های قهرمانی جهان می‌تواند برای سومین سال پیاپی جشن قهرمانی خود را روز یکشنبه در مکزیک بگیرد اگر و تنها اگر با 14 امتیاز بیشتر از تنها رقیب و هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس مسابقه را به پایان ببرد. او در شش مسابقه‌ی گذشته موفق نشده پل‌پوزیشن کسب کند و در دو سال گذشته در مکزیک روی سکو نرفته است و بیشترین انگیزه را برای برگرداندن ورق بدشانسی‌های خود در مکزیک دارد.

از سوی دیگر ردبول به دنبال کسب پیروزی در مکزیک است. پیست هرمانوس رودریگز با مشخصات ماشین داون‌فورس بالای آنها جور است و در این پیست بسیار قدرتمند ظاهر شده‌اند. مکس ورشتپن در دو فصل گذشته در مکزیک قهرمانی را برای ردبول به ارمغان آورده است. البته ردبول به تازگی کمی مشکل سرعت داشته و از سنگاپور به بعد نتوانسته با هیچ‌کدام از راننده‌هایش روی سکو برود، روندی که امیدوارند در مکزیک ادامه پیدا نکند.

فراری‌ها هم با امید بسیار پا به مکزیک گذاشته‌اند و در تلاشند که بدبیاری‌های سوچی و سوزوکا را به فراموشی سپرده و با تکیه بر ماشین‌های سریع خود در پیستی که مسیر مستقیمی‌هایش مطابق میل فراری بسیار طولانی هستند به کمتر از سکوی یک و دو رضایت نخواهند داد.

گرند پری مکزیک مسابقه‌ی خانگی راننده‌ی ریسینگ‌پوینت سرجیو پرز نیز هست. او که در مکزیک بسیار محبوب است به دنبال نمایشی درخشان در برابر هم‌وطنان خود و کسب امتیازهای حیاتی پایان فصل است.

 

 

1446255

 

 

 

تمرین اول

 

تمرین اول گرند پری مکزیک در حالی آغاز شد که نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی کانادایی فرمول دو که راننده‌ی رزرو تیم ویلیامز نیز هست، به جای رابرت کوبیتسا در تمرین اول رانندگی می‌کرد.

 

 

1446252

 

 

پس از گذشت نیمی از تمرین اول، لکلرک با ثبت سریع‌ترین زمان اول بود و همیلتون در رده‌ی دوم قرار داشت، ورشتپن که بر خلاف لکلرک و همیلتون که با لاستیک‌های medium دور می‌زدند، با لاستیک soft به پیست آمده بود در رده‌ی سوم قرار داشت.

پس از برخورد لنس استرول راننده‌‌ی تیم ریسینگ‌پوینت به دیواره‌ی پیست برای دقایقی پرچم قرمز داشتیم و تمرین متوقف شد.

 

 

1446254

 

 

مرسدس‌ها پس از وقفه‌ی کوتاهی با لاستیک soft برای شبیه‌سازی دور تایم‌گیری به پیست آمدند و همیلتون بلافاصله با ثبت زمانی سریع‌تری از آلکس آلبون راننده‌ی ردبول که برای دقایقی صدرنشین بود، در رده‌ی نخست قرار گرفت. چارلز لکلرک راننده‌ی فراری با وجود اینکه با لاستیکی کندتر از همیلتون دور می‌زد توانست با ثبت زمانی تنها 0.119 ثانیه کندتر از همیلتون در جایگاه دوم قرار بگیرد. سباستین وتل دیگر راننده‌ی فراری اما با قفل شدن چرخ‌هایش در پیچ یک از پیست خارج شد و روی چمن‌های کنار پیست رفت و در ادامه نیز درگیری کوچکی با مکس ورشتپن داشت که هیچ‌کدام به ثبت زمان سریعش کمکی نکرد و در پایان در رده‌ی ششم تمرین اول را به پایان برد. مکس ورشتپن اما موفق شد پس از همیلتون و لکلرک در رده‌ی سوم قرار بگیرد.

 

 

1446244

 

 

تمرین دوم

 

در تمرین دوم آلفارومئوها اولین ماشین‌هایی بودند که بدون تلف کردن وقت به پیست آمدند.

 

 

1446247

 

 

فراری‌ها باز هم مانند تمرین اول با لاستیک مدیوم به پیست آمدند. لکلرک و وتل در اولین تلاش‌های خود برای ثبت زمان به صدر جدول رسیدند و وتل 0.2 ثانیه از لکلرک سریع‌تر بود. لکلرک اما در ورود به پیچ اول سرعتش زیاد بود و با از دست دادن عقب ماشین اسپین شد. البته فضای کافی در پیچ وجود داشت و لکلرک جز خراب کردن لاستیک‌هایش آسیب دیگری به ماشین وارد نکرد.

 

 

1446251

 

 

درست بعد از اسپین شدن لکلرک، الکس آلبون هم با رفتن روی سرعت‌گیرهای کنار مسیر در پیچ هفتم کنترل عقب ماشین را از دست داد و با دیواره‌ی پیست برخورد کرد. با تصادف آلبون پرچم قرمز داده شد و تمرین دوم تا انتقال ماشین ردبول به گاراژ این تیم متوقف شد. شدت صدمات وارده به ماشین به حدی بود که آلبون نتوانست دوباره به تمرین بازگردد.

 

 

1446248

 

1446253

 

 

پس از رفع پرچم قرمز و بازگشت ماشین‌ها به پیست بوتاس هم در پیچ دوازده روی سرعت‌گیرها رفت و مانند لکلرک و آلبون کنترل عقب ماشین را از دست داد و اسپین شد. او بسیار خوش‌شانس بود که با ساینز که درست پشت سرش قرار داشت برخورد نکرد. مگنوسن هم از دیگر رانندگانی بود که در تمرین دوم اسپین شد.

 

 

1446249

 

 

فراری‌ها هنگامی که با لاستیک soft به پیست آمدند خیلی زود یک بار دیگر زمان یک و دو را زدند. وتل با ثبت زمان 1:16.607 پیشتاز بود و تا پایان تمرین دو در صدر جدول باقی‌ماند. لکلرک اما که زمانی 0.456 ثانیه کندتر از وتل ثبت کرده بود، جایگاه دومش را به ورشتپن واگذار کرد و در رده‌ی سوم قرار گرفت.

از سوی دیگر مرسدس‌ها امروز به شدت با سرعت ماشین‌هایشان مشکل داشتند. در دور شبیه‌سازی تایم‌گیری با لاستیک‌های soft  همیلتون تنها موفق شد تایم پنج را بزند. همیلتون در دورهای شبیه‌سازی مسابقه هم موفق نشد به سرعت فراری‌ها و مکس ورشتپن نزدیک شود.

 

در پایان در حالی که لکلرک بار دیگر اسپین شده بود، تمرین دوم با صدرنشینی سباستین وتل به پایان رسید. ورشتپن دوم و لکلرک سوم شدند. مرسدس‌ها نیز با والتری بوتاس و لوییس همیلتون در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

 

 

1446245

 

تمرین سوم گرند پری مکزیک فردا از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ و تایم‌گیری از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها