کد خبر : 1648335 | 16 آبان 1398 ساعت 11:56 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

از تهران به ایباراکی و حالا در ریاض؛

کاپ لیگ‌قهرمانان 2019 به ریاض رسید (گزارش‌تصویری)

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه در ریاض برگزار می‌شود و در فاصله چند روز تا شروع این بازی، جام قهرمانی این مسابقات به پایتخت عربستان و استادیوم «کینگ سعود یونیورسیتی» رسید.

کاپ لیگ‌قهرمانان 2019 به ریاض رسید (گزارش‌تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، تیم الهلال توانست با گذر از تمام تیم های غرب آسیا به بازی نهایی برسد و شانس قهرمانی در ACL را پیدا کند. آن ها که پیش تر دو بار جام باشگاه های آسیا را فتح کردند، در سال های 2014 و 2017 به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافتند اما یک بار مقابل وسترن سیدنی و یک بار هم برابر همین تیم اوراواردز شکست خوردند تا فرصت کسب دو قهرمانی در معتبرترین جام باشگاهی آسیا را از دست بدهند.

 

اما شاگردان لوچسکیو این فصل خود را در قواره یک تیم قهرمان نشان داده اند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان که الاهلی، الاتحاد و السد را در مراحل حذفی کنار زدند، روز شنبه میزبان بازی فینال خواهد بود. آن ها بدشانس بودند که برخلاف پرسپولیس، فرصت میزبانی در بازی برگشت را از دست دادند اما امیدوارند مانند کاشیما آنتلرز در بازی رفت کار را یکسره کنند تا با خیال راحت به ژاپن بروند.

 

1449737

 

الهلال تا دو سال پیش در استادیوم معروف «کینگ فهد» که بارها میزبان تیم های ایرانی بود، از حریفانش میزبانی می‌کرد اما پس از افتتاح ورزشگاه 25 هزار نفری «کینگ سعود» به این استادیوم اختصاصی کوچ کرده و نکته جالب این که باوجود ظرفیت پایین این استادیوم، هواداران نیز از این تصمیم راضی هستند. فاصله کم سکوها تا زمین چمن، امکانات رفاهی بهتر و... سبب شده تا میزبانی الهلال در استادیوم جدید تداوم داشته باشد و حالا برای اولین بار این ورزشگاه محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان نیز خواهد بود.

 

کینگ سعود یونیورسیتی، ورزشگاهی است بسیار زیبا که در طول تنها 4 سال ساخته شد و به بهره برداری نیز رسید. مبلغی که سعودی ها برای آن هزینه کردند، حدود 240 میلیارد تومان بود که البته در این سال ها بخشی از آن با بلیت فروشی، تبلیغات محیطی و دیگر اسپانسرها تامین شده است. الهلال در این ورزشگاه دو جشن قهرمانی دیگر را هم برگزار کرد و حالا باید دید در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان چه اتفاقی در آن رخ می‌دهد.

 

1449738

 

باشگاه های عربستانی همچون تیم های ایرانی به تماشاگران پرتعداد خود معروف هستند اما حالا ورزشگاه های جدید این کشور که با تکیه بر امکانات بیشتر و صندلی های کمتر ساخته شده، فرصت رکوردشکنی را از طرفداران می‌گیرد. بنابراین رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در فینال «لیگ قهرمانان آسیا» همچنان در دست پرسپولیس و فوتبال ایران باقی خواهد ماند و حتی مجموع تماشاگران تیم های الهلال و اوراواردز در بازی فینال امسال، بعید است از عدد 80 هزار نفر سال گذشته (دست کم) عبور کند.

 

جام قهرمانی روز گذشته در ورزشگاه اختصاصی الهلال رونمایی شد و عکاسان این فرصت را به دست آوردند تا از نماهای مختلف از آن عکس بگیرند. البته جام قرار است در سایتامای ژاپن بالای سر برود اما همین حضور در ریاض نیز فرصت خوبی را به سعودی ها داده تا از طریق آن تبلیغاتی را انجام دهند.

 

1449739

دیدگاه‌ها