کد خبر : 1648515 | 17 آبان 1398 ساعت 12:51 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین اخبار از زلزله در شمال‌غرب

زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی که در پنج استان دیگر نیز حس شد، جان پنج نفر را گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، یک بار دیگر زلزله در ایران بلای جان چند نفر شد. این بار نه در کرمان و کردستان که در آذربایجان شرقی این اتفاق افتاد و باعث شد تا به گفته اورژانس ۵ نفر کشته و ۳۱۲ نفر مصدوم شوند (تا ساعت ۱۲ ظهر).

 

به گزارش ایرنا زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌زنجان و اردبیل احساس شده است. 

 

پس از زلزله اصلی، پس لرزه های پرشماری در نزدیکی محل نخست رخ داده است. ترکمنچای با ثبت حدود ۲۰ لرزه ۲-۳ ریشتری رکورددار بوده و البته در پیرانشهر نیز زمین لرزه هایی حس شده است.

 

1449986

 

گفته می‌شود حدود ۴۰۰ منزل مسکونی در اثر این زلزله نسبتا بزرگ تخریب شده اند. حتی در گیلان نیز چند نفر مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند اما اغلب مصدومان به استان آذربایجان شرقی و اردبیل مربوط هستند.

 

خبرگزاری مهر به نقل از رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات، اعلام کرده که احتمال زمین لرزه های بیشتر در آذربایجان شرقی وجود دارد.

 

امروز بازی ماشین سازی و ذوب آهن نیز احتمالا تحت تاثیر این اتفاق تلخ خواهد بود. شب گذشته نیز بسیاری از مردم تبریز، میانه و حتی اردبیل شب را در خیابان سپری کردند.

 

ورزش سه این اتفاق تلخ را به خانواده داغداران و همچنین دیگر هم میهنان تسلیت می‌گوید.

دیدگاه‌ها