کد خبر : 1648532 | 17 آبان 1398 ساعت 19:30 | 236.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای دیدن یزدانی سر و دست می‌شکنند

مایک تایسون کشتی ایران؛ تماشایی و درنده!

حسن یزدانی دیروز و امروز 2 بار در لیگ کشتی روی تشک رفت و باز هم قدرت نمایی کرد.

مایک تایسون کشتی ایران؛ تماشایی و درنده!

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی که 7 هفته قبل با نمایشی تحسین برانگیز در مسابقات جهانی کشتی 2019 قزاقستان به مدال طلا دست پیدا کرد، قبل از سفر به نورسلطان برای حضور در لیگ برتر کشتی با تیم تا ثبت جهانی توس قرارداد امضا کرده بود.

 

بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر که در غیاب حسن یزدانی برگزار می‌شد، بالاخره دیروز در سالن شهید بهشتی مشهد نابغه جویباری توانست در حالی که هزاران نفر در سالن و شاید میلیون ها نفر از تلویزیون انتظار تماشای کشتی او را می کشیدند، در مبارزه با مرصاد مرغزاری از تیم رعدستارگان ساری در کمتر از 3 دقیقه با نتیجه 10-0 به پیروزی برسد.


حسن یزدانی که قطعا در اوج آمادگی قرار ندارد، خوب می داند که هر مسابقه ای در لیگ برتر کشتی برای او یک ریسک بزرگ محسوب می شود. اینکه کشتی گیران جوان و جویای نام برابر قهرمان بزرگ دنیا قرار می‌گیرند، انگیزه دو چندانی به آن ها می دهد و کار برای یل جویبار سخت می شود.

 

1450127

 


این پایان کار نبود و صبح امروز بار دیگر حسن یزدانی در مسابقه حساس تیمش مقابل دانشگاه آزاد روی تشک رفت. این بار در وزن 92 کیلوگرم! یعنی یک وزن بالاتر از وزن تخصصی خودش و با حریفی که از او وزن بیشتری داشت. حسین شهبازی که همین چند روز قبل در مسابقات امیدهای جهان صاحب مدال برنز شده بود، انگیزه زیادی داشت تا نمایش خوبی برابر حسن یزدانی داشته باشد.


فرم دفاعی کشتی شهبازی کاملا برای بینندگان و تماشاگران آزاردهنده بود، اما او می خواست هر طور شده کشتی را 10 بر صفر نبازد و برخلاف حریف دیروز یزدانی در 3 دقیقه اول کارش به پایان نرسد.
5 امتیاز در شرایطی به یزدانی در 3 دقیقه اول رسید که شهبازی کاملا دفاع می کرد و با بیرون رفتن از تشک، یکی یکی امتیازات از سوی داوران به یزدانی داده شد.

 


یزدانی که به نظر می رسید از سبک کشتی حریف کاملا کلافه شده، در 3 دقیقه دوم با انگیزه و قدرت بیشتری روی تشک رفت. برای او و تیمش اهمیت زیادی داشت که امتیازی به حریف ندهد. این بار داستان متفاوت بود و یل جویبار 2 بار حریف خود را خاک کرد و یک امتیاز هم با بیرون بردن او از تشک گرفت تا باز هم در کمتر از 6 دقیقه برنده مبارزه باشد.
همین پیروزی حسن یزدانی در وزن 92 کیلوگرم بود که کلیدی برابی برتری تیم تا ثبت جهانی توس در این مسابقه حساس شد.

 

1450128

 


یزدانی که با نگاه درآمدزایی در لیگ برتر شرکت کرده و به همین خاطر نتوانسته استراحت چندانی بعد از مسابقات جهانی و اردوهای طولانی مدت داشته باشد، یکی از عوامل اصلی موفقیت تیمش در این 2 کشتی به میزبانی مشهد بود؛ اتفاقی که به محبوبیت او در مشهد افزود و باعث شد تماشاگران مشهدی یک‌صدا او را تشویق کنند.


با تماشای نمایش‌های خیره‌کننده‌ی یزدانی ناخودآگاه به یاد مایک تایسون می افتیم؛ بوکسور افسانه ای که در دوره اوج خود همه رقبایش را زیر یک دقیقه ناک اوت می کرد. حالا به پایان رساندن 6 دقیقه کشتی با حسن یزدانی برای هر کشتی‌گیری نه تنها در ایران بلکه در دنیا به یک آرزو تبدیل شده است.

 

دیدگاه‌ها