کد خبر : 1648602 | 17 آبان 1398 ساعت 18:50 | 48.8K بازدید | 0 دیدگاه

سود قابل توجه رئال و بارسا از تغییر نام برنابئو و نوکمپ

در صورتی که دو باشگاه رئال و بارسا پس از بازسازی ورزشگاه های برنابئو و نوکمپ نام آنها را تغییر دهند، بیش از 35 میلیون یورو در سال دریافت خواهند کرد.

سود قابل توجه رئال و بارسا از تغییر نام برنابئو و نوکمپ

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از اسپورت، هر دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا در حال بازسازی ورزشگاه های اختصاصی خود هستند. کار بازسازی برنابئو و نوکمپ از مدتی پیش شروع شده و برای این مهم برنامه ای 4 ساله در نظر گرفته شده است.

رئال مادرید برای مدرن سازی برنابئو حتی وامی 500 میلیون یورویی از یکی از بانک های آمریکایی دریافت کرده است و جالب اینکه هر دو باشگاه با پیشنهاد تغییر نام ورزشگاه های‌شان نیز روبرو هستند، اما عملی شدن این موضوع با توجه به مخالفت اعضای این دو باشگاه، بعید به نظر می رسد.

 

 

1194444

 

 

طبق گزارش کمپانی "Duff & Phelps"، در صورتی که دو باشگاه رئال و بارسا با تغییر نام ورزشگاه‌های‌شان موافقت کنند، مبلغ قابل توجهی در حد 36.5 میلیون یورو در سال دریافت خواهند کرد. حضور فوق ستاره های جهانی  در این دو تیم، مانند لیونل مسی در بارسا، یکی از عواملی است که تغییر نام ورزشگاه های رئال و بارسا از اهمیت بیشتری برای شرکت های سرمایه گذاری برخوردار است.

 

در بوندسلیگا 80 درصد ورزشگاه ها به نام کمپانی های تجاری و سازنده ورزشگاه ها هستند. این آمار در لیگ برتر 30 درصد است و در سری آ و لیگ فرانسه 10 درصد و در لالیگا تنها 5 درصد ورزشگاه ها از نام شرکت های تجاری استفاده می کنند.

یکی از دلایلی که شرکت های تجاری برای استفاده از نام شان روی ورزشگاه ها اصرار دارند، این است که به این صورت تبدیل به شرکای مالی باشگاه ها خواهند شد و از این توافق نامه برای فروش سایر خدمات، تأمین مالی بازیکنان یا استادیوم یا فروش کارت های بانکی به هواداران استفاده می کنند.

 

دیدگاه‌ها