کد خبر : 1648618 | 17 آبان 1398 ساعت 20:30 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

شرح کامل نشست مطبوعاتی رئیس فدراسیون فوتبال؛

گزارش: هر سوالی که می شد از تاج پرسیدند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت کلی تیم های ملی مختلف این رشته در مشهد توضیحات کامل ارائه کرد.

گزارش: هر سوالی که می شد از تاج پرسیدند

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشستی خبری در مشهد پیرامون وضعیت تیم های مختلف ملی گفت: در فوتسال شرایط خوبی داریم. لیگ خوبی هم داریم. تیم ملی در اردو است و یک دوره مسابقات چهارجانبه هم قرار است در مشهد با حضور سه تیم برتر دنیا و ایران در دی ماه برگزار کنیم. فکر می کنم اتفاق خوبی است که کمک می کند. فوتسال بانوان هم وضعیتش خوب است و امیدواریم بتوانیم از عنوان قهرمانی مان در آسیا دفاع کنیم و انشاالله این اتفاق خواهد افتاد. تمام اردوهایی که در برنامه های فدراسیون فوتبال وجود داشته، برگزار شده است. یعنی کمبود درآمدها باعث نشده که اردوهای فدراسیون لغو شود. این ها راجع به فوتسال که امروز مجمعش در مشهد برگزار شد.

 

او افزود: فوتبال ساحلی ما هم شرایط بسیار مطلوبی دارد. در جهان سوم شدیم. دیشب هم در بین قاره ای باخت مقابل روسیه را جبران کردیم و آنها را بردیم و باید با امارات بازی کنیم. اگر امارات را ببریم، تیم ما به فینال بین قاره ای می رسد. در تیم فوتبال ساحلی هم هیچ اردویی لغو نشده و پاداش مناسبی هم برای انها در نظر گرفته شده است هم برای بازی های عمان، هم قطر و هم امارات. انشاالله این تیم هم خوش بدرخشد. ما تیم سوم جهان هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم.

 

 

1450149

رئیس فدراسیون فوتبال در مشهد پاسخگوی خبرنگاران بود و آنها بدون تعارف او را سوال پیچ کردند.

 

وی ادامه داد: در تیم ملی جوانان هم باز مسابقات شروع شده است. تیم بسیار خوبی درست شده و چیزی که امیدواریم، این است که در گروهمان حتما اول شویم و انشاالله صعود خواهیم کرد. ارزیابی ها از این تیم بسیار مثبت است. ما امسال بعد از سال ها تیم بسیار قدرتمندی داریم و شرایط مطلوبی بر تیم جوانان حاکم است.
نوجوانان هم همین وضعیت را دارد. در شهر همدان بازی کردیم و با یک آمار گلزنی بسیار عالی صعود کردیم. در گروه خودمان اول شدیم و به مرحله بعدی رفتیم. این میزبانی ها هم اتفاق بسیار خوبی است و چند سالی است که سعی کرده ام تعدادی میزبانی برای فدراسیون فوتبال بگیرم. در نوجوانان و جوانان گرفته ایم و یک درآمدی برایمان ایجاد می شود. در فوتسال هم تبریز میزبان بود.

 

او درباره تیم امید گفت: تیم امید ما هم شرایط بسیار خوبی دارد و همین الان در اردو است. فردا تیم امید به قطر می رود و آنجا چند بازی دوستانه انجام می دهد. شرایط بسیار خوبی در تیم هست و تیم جاندار و خوبی داریم. بازی های تدارکاتی بسیار خوبی برای همه تیم ها پیش بینی شده است. تیم امید هم در قطر دو بازی خوب با تیم این کشور انجام می دهد و امیدواریم انشاالله موفق باشد.

 

رئیس فدراسیون درباره موضوعات حول تیم ملی بزرگسالان در آستانه بازی با عراق گفت: سرمربی تیم ملی ما آقای مارک ویلموتس است و ایشان می آید و هیچ مشکلی نیست. لیست را هم تا آخر امشب یا فردا صبح اعلام می کنیم چون لیگ بوده و باید آن را طی می کردیم. طبق روال همیشه، یا امشب یا فردا صبح لیست را اعلام می کنیم و یکشنبه هم اردوی تیم ملی با مربیگری آقای ویلموتس آغاز می شود. مشکلی در این زمینه نیست.

 

1450134

بنا بر اعلام مهدی تاج، پول مارک ویلموتس امروز بالاخره به حساب این مربی بلژیکی واریز شده و اردوی تیم ملی با حضور او از روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

 


تاج افزود: اگر بخواهم روند را بگویم، اخبار منتشر شده اخبار درستی است. ما به آقای ویلموتس تا امروز یا دیروز پول نداده بودیم یعنی نتوانسته بودیم بدهیم. پولی تهیه شده و با کمک وزارت ورزش و جوانان موفق شدیم به امارات منتقل کنیم. علی رغم اینکه تا هفت هشت روز نتوانستیم پول را به حساب ایشان بریزیم، آن را به ترکیه منتقل کردیم و امروز به خزانه دار ما در آنجا رسیده است. خود آقای ویلموتس هم الان در ترکیه است و توانستیم پول را به حساب ایشان بنشانیم چون وقتی مبادله اسناد می شود، باید پول به حساب نشانده شود. خدا را شکر این اتفاق افتاده و از این جهت مشکلی وجود ندارد. ما فکر می کنیم که اتفاق خوبی افتاده است. می دانید ما مناسبات بانکی و مالی مان مشکلاتی دارد به خاطر تحریم های یکطرفه آمریکا. حوزه ورزش باید خالی از سیاست باشد اما متاسفانه همه تحریم ها گریبان فوتبال ما را گرفته است. این پولی هم که به آقای ویلموتس می دهیم، هنوز آن پولی نیست که از فیفا طلبکاریم. یعنی نتوانستیم یک سنت از آن پول را تا الان تحویل بگیریم. این به خاطر تحریم یک طرفه و ظالمانه ای است که ایجاد شده است.

 

تاج در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید :" یک شبکه فارسی زبان به نقل از یک منبع آگاه گفته است که حسین هدایتی در اعترافاتش نامی از سعید فتاحی آورده است. آیا برکناری فتاحی ربطی به این موضوع دارد پاسخ داد: این ماجرا هیچ ارتباطی با آقای فتاحی ندارد. من چنین چیزی را نشنیدم و اگر چنین موضوعی در کار باشد اولین نفر من هستم که متوجه می شوم. دستگاه های مرتبط حتما به من اطلاع می دادند. این موضوع هیچ ارتباطی به آقای فتاحی ندارد. او یک نیروی خوب و زحمت کش است و سال ها در سازمان لیگ زحمت کشیده است، اما جا به جایی چیزی است که در فدراسیون فوتبال وجود دارد. احتمالا دو سه جا به جایی دیگر هم ممکن است داشته باشیم.

 

1450135

تاج گفت: موضوع حسین هدایتی هیچ ارتباطی به آقای فتاحی ندارد. او یک نیروی خوب و زحمت کش است و سال ها در سازمان لیگ زحمت کشیده است.

 

رئیس فدراسیون در ادامه گفت: بلیت الکترونیک باید حتما انجام شود. باید پرسید چرا تا الان انجام نشده است؟ این باید سوال همه ما باشد. این کم کاری انجام شده بود که بعد از نوزده دوره انجام نشده است. اما الان در بازی شهرخودرو تعداد دقیق تماشاگران را اعلام کردند. همه چیز کاملا منظم و مشخص بود من ارزیابی ام این است که اگر جدی نمی گرفتیم نمی توانستیم این کار را انجام بدهیم. این کار مهمی بود که سال ها انجام نشده بود اما امسال با همت فدراسیون و کمک نیروی انتظامی، وزارت ورزش و دیگران انجام شد. واقعا به ما کمک کردند تا این کار مهم را انجام بدهیم.


هنوز عده ای بدون بلیت به ورزشگاه می آیند و باور ندارند که باید بلیت بخرند. در این حال و هوا هستند که یک جوری وارد ورزشگاه شوند و این خیلی بد است. برای باشگاه خودشان بد است. باشگاه ها باید تلاش کنند با همین درآمدها اموراتشان را بگذرانند. دیگر کسی نباید مجانی بیاید، ممکن است کسی از روی میله ها بیاید اما در دنیا کسی دیگر بدون بلیت وارد ورزشگاه نمی شود. ایراد از ما نیست. ما مثل هرجای دیگری این را درست کردیم. این همکاری مشترک می طلبد. باید دوربین ها به اندازه کافی نصب شوند؛ دوربین چهره زن کم داریم. برای این شعارهایی که داده می شود باید دوربین ها حتما اضافه شوند. فکر می کنم تا نیم فصل همه این مسایل حل شود.

 


تاج در پاسخ به این سوال که کمیته انضباطی همواره باشگاههای مختلف را جریمه می کند و تبدیل به گاوصندوق فوتبال ایران شده، اما مشخص نیست درآمد حاصل از این جریمه ها صرف چه کار فرهنگی شده است، گفت: فکر می کنم شما به شوخی گفتید تبدیل به گاوصندوق شده است! در مجموع عدد و رقمی که ما در ساختمان پک هزینه کردیم، ده ها میلیارد تومان بوده، شاید هم بتوانم بگویم صدها میلیارد. یک زمانی هم کی روش به ایران آمده بود و می گفتند یک زمین چمن نداریم و حتی تا سال قبل در زمین نفت تمرین می کردیم که زمینش استاندارد نبود. حالا شما به کمپ تشریف بیاورید، 5 زمین استاندارد داریم. در 2 زمینی که به هم چسبیده، ما 76 کیلومتر لوله گذاری کردیم. اگر نیم متر هم برف بیاید، ما می توانیم در فاصله کمی برف را آب کنیم. یک کار اصولی صورت گرفته است. انشالله 17 ربیع الاول ما ساختمان فوتسال را احداث می کنیم که سالن تمرینی و ساختمان اداری فوتسال خواهد بود. شما این هزینه ها را به یاد داشته باشید. این پول هایی که می گویید به خزانه فدراسیون می آید و هزینه می شود. این را هم بگویم که فدراسیون فوتبال هر هفته نزدیک به یک میلیون نفر را به ورزشگاه می آورد. 40، 50 میلیون نفر هم پای گیرنده هایشان فوتبال را می بینند. یک تماشاچی که از جوادیه و منیریه یا آن سمت شهر می آید، چطور می خواهید در 2 ساعتی که در ورزشگاه هست، برایش فرهنگ سازی کنید؟ ما فقط می توانیم شعارهای فرهنگی بدهیم و کارهای فرهنگی در ورزشگاه کنیم. این کارها را نهادهای دیگر هم وظیفه دارند انجام دهند. صداوسیما وظیفه اش فرهنگ سازی است.

 

1450140

تاج: فکر می کنم شما شوخی کردید که کمیته انضباطی تبدیل به گاوصندوق شده است! در مجموع رقمی که ما در ساختمان پک هزینه کردیم، ده ها میلیارد تومان بوده، شاید هم بتوانم بگویم صدها میلیارد.

 


وی ادامه داد: موضوع حق پخش که یک ماجرای خاص است و همه می دانند که فدراسیون زورش چقدر است و صداوسیما زورش چقدر است. رسانه ملی کارش فرهنگ سازی است. اینکه بگوید در ورزشگاه ناسزا نگویید یا بلیت بخرید و به ورزشگاه بروید. همه این کارها وظیفه ما نیست. خیلی از نهادها در این کار نقش دارند. ما هم باید تلاش کنیم، اما فدراسیون با این بودجه محدود فقط می تواند اردوی تیم هایش را برگزار کند و دستمزد مربیانش را بدهد و حقوق کارمندانش را پرداخت کند. یک زمانی کمپ تیم ملی 20 نفر کار می کردند، اما الان نزدیک به 200 نفر آنجا کار می کنند که خیلی از آن ها کارهای خدماتی می کنند. برای همه تیم های ملی هم خودمان اسکان می دهیم، هم غذا می دهیم و... برای فرهنگ سازی همه باید دست به دست هم دهند. این را هم نگوییم که در همه ورزشگاه‌ها اتفاقات بد رخ می دهد. در 90 درصد استادیوم ها اتفاقات خوب می افتد. ناسزا گفتن توسط تعداد محدودی رخ می دهد که باید روی آن ها کار کرد.

 

او افزود: هیج بازی تدارکاتی برای تیم ملی از دست نداده‌ایم. پنجشنبه هفته بعد خیلی از کشورها قصد بازی تدارکاتی ندارند اما خودمان به دنبال یک بازی تدارکاتی هستیم. در تمام بخش‌ها بیشترین بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده است. به خصوص برای تیم ملی نوجوانان و یا تیم ملی امید که بیشترین مسابقات تدارکاتی را دارند. اما منابع خیلی محدود است. چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ امکانات.

 

تاج ادامه داد: وزارت ورزش به ما برای انتقال پول ویلموتس کمک بسیار خوبی کرد. پول ویلموتس را به دوبی بردیم و بعد از آن به ترکیه بردیم و آن را به حساب ایشان واریز کردیم. در این راه وزارت ورزش و وزارت امور خارجه به ما خیلی کمک کردند.

رئیس فدراسیون گفت: داور بازی ایران و عراق تغییر کرد و یک داور سریلانکایی به عنوان داور انتخاب شد. بنده به عنوان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشتم که این عرف نیست داور عرب برای بازی ایران و عراق گذاشته شود و شاید ذهنیت درست شود. امروز داور عوض شد و کار بسیار درستی بود.

دیدگاه‌ها