کد خبر : 1648951 | 19 آبان 1398 ساعت 10:41 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

بحران در السد با یک شکست پرگل دیگر

گزارش: غیبت ژاوی، بزرگترین مشکل اوست!

با تحمل سومین شکست در پنج بازی گذشته و سقوط به رتبه چهارم می توان گفت ماه عسل مربی اسپانیایی و سرشناس السد در این باشگاه به پایان رسیده است.

گزارش: غیبت ژاوی، بزرگترین مشکل اوست!

به گزارش "ورزش سه"، السد با هدایت ژاوی هرناندز شب گذشته در خانه با سه گل مغلوب القطر اس سی شد تا سومین شکست خود در پنج هفته گذشته را تحمل کند. آنها در بازی قبلی با نتیجه 4-1 مغلوب رقیب دیرینه و سنتی باختند ضمن این که دو هفته قبل تر نیز با چهار گل به دیگر رقیب سنتی یعنی الریان باخته بودند.


الدحیل و الریان دو رقیب سنتی السد هستند که در یکی دو سال گذشته مقهور قدرت سفیدپوشان دوحه بودند اما حالا شرایط تغییر کرده و فاصله السد با صدرنشین (الدحیل) با گذشت 10 هفته از رقابت ها به 11 امتیاز رسیده است. البته این تیم می تواند با برتری در دو بازی عقب افتاده کمی به اوضاع خود سرو سامان بدهد.


نکته عجیب در بازی دیشب به اعتراض طرفداران السد در سکوها برمی گشت که روی صفحه اول روزنامه های قطری انعکاس یافته است. امروز چهار روزنامه قطری تیتر اول صفحه ورزشی خود را به شکست السد اختصاص دادند تا پیغام هواداران پرطرفدارترین تیم قطر به ستاره سابق اسپانیا و کاتالان ها علنی شود.

 

 

1450550

 


السد که دو هفته گذشته دیدار برگشت مقابل الهلال را با پیروزی پشت سر گذاشت اما با درخشش دروازه بان حریف از صعود به فینال آسیا ناکام ماند تا برای دومین فصل متوالی از چشیدن این فینال بازبماند به خاطر این ناکامی روحیه خود را از دست داد تا شوک بدی به "زعیم" وارد شود و یاس و ناامیدی را به اردوی این تیم حاکم کرد. السد فصل قبل با تعداد گل های بیشمار از سد حریفان می گذشت و با این روند ترس را به جان حریفان انداخته بود.


نکته جالب در السد جدایی فریرا پرتغالی از نیمکت رهبری و جایگزینی ژاوی جوان اسپانیایی بود، مربی که از او به عنوان گزینه هدایت بارسا در سال های آتی نام برده می شود.ژاوی اما در ابتدای دوران مربیگری چالش های سختی را تجربه می کند و حتی ممکن است فصل را به پایان نرساند. اگر چه باشگاه السد روی ژاوی سرمایه گذاری وسیعی کرده و بعید است به سادگی با او به خط پایان برسد.


به نظر می رسد مشکل اصلی در السد را باید در خود ژاوی جستجو کرد، جایی که او نقش بی نظیر و استثنایی خود در السد با حضور در میانه میدان را از دست داد چون حالا این چهره نقش مربی را در اختیار دارد و کسی نیست مهندسی میانه میدان را برعهده بگیرد. ژاوی از چنان کلاسی در زمین بهره می برد که بعید است کسی بتواند جای او را پرکند، ژاوی ای که اگر در میدان حضور داشت دست ژاوی مربی را می گرفت نه این که بدون در اختیار داشتن مهندسی همچون خود شاهد گلباران شدن شاگردانش باشد.


مسلما الان ناراحت تر از طرفدارانی که دیشب روی سکوهای ورزشگاه علیه زعیم شعار دادند، خود این چهره اسپانیایی خواهد بود چون موفقیت مهندس سابق کاتالان ها و اسپانیا در تیم السد می تواند همچون پلی بزرگ باشد تا او گامی بلند برای رسیدن به رویایی بزرگ همچون نیمکت رهبری بارسلونا بردارد، اتفاقی که منوط به نتیجه گرفتن ژاوی هرناندز در فوتبال آسیا و باشگاه قطری است.

دیدگاه‌ها