کد خبر : 1648977 | 19 آبان 1398 ساعت 12:18 | 41.7K بازدید | 0 دیدگاه

17 ضربه آکروباتیک؛ 4 تیرک و 3 گل

تیم ملی قیچی برگردان ایران حریف می‌طلبد!

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید پابرهنه های فوتبال ایران تبحر خاصی در قیچی زدن به حریفان دارند؛ حتی دو گل فینال مقابل اسپانیا هم با برگردان به ثمر رسید.

تیم ملی قیچی برگردان ایران حریف می‌طلبد!

به گزارش "ورزش‌سه"، قیچی زدن در فوتبال یکی از حرکات هیجان انگیز محسوب می شود؛ هرگاه بازیکنی داخل مستطیل سبز با ضربه آکروباتیک دروازه حریف را تهدید کند، هواداران به وجد می آیند و حتی اگر ضربه به گل هم تبدیل نشود، به اندازه یک گل شادی آفرین است. اگر قیچی بازیکن راهی به دروازه پیدا کند هم که دیگر اوج هیجان در فوتبال است.


در فوتبال ساحلی اما قیچی برگردان زدن یک حرکت کاملا بدیهی است؛ برای بچه های ایرانی که از کودکی عادت به بازی روی آسفالت دارند هم فرقی نمی کند روی چه زمینی به هوا بلند شوند و برگردان بزنند. پابرهنه های فوتبال ساحلی ایران که شب گذشته با برتری مقابل اسپانیا قهرمانی در جام بین قاره ای را جشن گرفتند، انواع و اقسام گل های زیبا را به حریفان زدند و اقتدار و توانایی هایشان را به رخ کشیدند. یکی از حربه های اصلی برای باز کردن دروازه حریفان اما قیچی برگردان ها بود. ضرباتی که بازیکنان ایران نشان دادند در نواختن‌شان چیره شده اند.


مشخص است که بازیکنان ساحلی ایران روی بلند کردن توپ و زدن شوت های سرضرب بسیار کار کرده‌اند و نتیجه این می‌شود که آنها در طول 4 مسابقه 17 بار با قیچی برگردان های دقیق شان دروازه حریفان را تهدید می کنند.


در بازی اول ساحلی مقابل مصر بازیکنان تیم ملی 5 بار اقدام به برگردان زدن کردند که یک بار این ضربات به تیر دروازه برخورد کرد و یکی، دو بار با واکنش های گلر حریف راهی به دروازه نیافت. در مسابقه دوم با روسیه نیز 3 بار با قیچی برگردان دروازه حریف تهدید شد که یکی از این ضربات توسط مهدی شیری به گل هم نشست و تلاش های بازیکنان ایران به نتیجه رسید.


اصرار بازیکنان فوتبال ساحلی ایران در قیچی زدن مقابل امارات هم ادامه داشت تا جایی که دو بار شاهد قیچی های زیبایی بودیم که یکی را دروازه بان حریف گرفت و یکی نیز به تیر دروازه خورد.


اوج اعتماد به نفس ساحلی بازان ایران در مسابقه فینال مقابل اسپانیا بود که جسارت را در قیچی زدن به حد اعلا رساندند. رکورد قیچی زدن در یک مسابقه مقابل اسپانیا شکست و بازیکنان ایران 7 بار با ضربات آکروباتیک اقدام به شوتزنی کردند و جالب اینکه دو بار هم این توپ ها توسط محمد احمدزاده و امیرحسین اکبری وارد دروازه لاروخا شد. همچنین دو بار هم ضربات برگردان نفرات به تیر دروازه اسپانیا برخورد کرد که اگر آنها نیز وارد دروازه می شدند رکورد عجیبی در قیچی زدن به ثبت می رسید.


یک بررسی کلی نشان می دهد که بازیکنان ایران در 4 مسابقه ای که برگزار کردند، 17 بار قیچی زدند، 3 گل روی این ضربات به ثمر رساندند و 4 بار تیر دروازه حریفان را به لرزه در آوردند که در نوع خود قابل توجه است. اتفاقی بی سابقه که نوید روزهای بسیار بهتری را نیز برای فوتبال ساحلی ایران می دهد و می تواند نویدبخش کسب جام های بعدی برای شاگردان عباس هاشم پور باشد.

 

1450581

 

1450582

 

1450584

 

1450586

 

1450583

 

1450585

دیدگاه‌ها