کد خبر : 1648995 | 19 آبان 1398 ساعت 13:28 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

جوان ترین گلزن تاریخ ترکیه؛ فقط پانزده سال!

پدیده تیم کایسری اسپور ترکیه موفق شد با تنها پانزده سال سن، به جوان ترین گلزن تاریخ سوپرلیگ این کشور تبدیل شود.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته دیدارهای مختلفی از چارچوب هفته یازدهم سوپرلیگ ترکیه برگزار شد. هرچند از نظر جدولی بازی تیم هایی مثل گالاتاسرای یا سیواسپور حساسیت بیشتری داشت، اما در دیداری که بین دو تیم قعر جدولی جریان داشت، مهم ترین اتفاق و یک رویداد تاریخی در ترکیه رقم خورد.

 

یکی از بازی های دیشب، رقابت تیم های گنچلربیرلیگ و کایسری اسپور بود. این دو تیم در رده های شانزدهم و هجدهم جدول 18 تیمی لیگ ترکیه قرار دارند و بالطبع نتیجه تقابلشان برای کمتر کسی اهمیت داشت. اما در جریان این بازی یک اتفاق فوق العاده مهم افتاد. در حالی که گنچلربیرلیگ با یک گل از حریف خود پیش بود، تیم کایسری در دقیقه 68 یک تعویض انجام داد و امره دمیر، پدیده پانزده ساله خود را وارد زمین کرد. دمیر کم سن و سال در این شرایط فقط و فقط 3 دقیقه زمان نیاز داشت تا جواب اعتماد مربی خود را بدهد و دروازه حریف را باز کند.

 

این اتفاق، دمیر را به تعویض طلایی کایسری اسپور تبدیل کرد اما اتفاق بزرگی که برای او افتاد، صرفا نجات موقت تیمش از شکست نبود. دمیر با این گل، به جوان ترین گلزن تاریخ سوپر لیگ ترکیه تبدیل شد
این پدیده 15 ساله در رده های سنی زیر 14، زیر 15 و زیر 16 سال برای تیم ملی ترکیه بازی کرده است. دمیر که اولین فصل فوتبال حرفه ای خود را سپری می کند، تا قبل از بازی دیشب فقط یازده دقیقه در لیگ فصل جاری فرصت بازی پیدا کرده بود و حالا نام خود را در تاریخ سوپرلیگ حک کرده است.

 

1450617

 

1450618

دیدگاه‌ها