کد خبر : 1649048 | 19 آبان 1398 ساعت 19:40 | 129.5K بازدید | 0 دیدگاه

90 دقیقه حمله و بردی که لازمش داشتیم

ایران2- امارات صفر؛ صعود مقتدرانه ستاره های 2026

شاگردان سیروس پورموسوی با دو گل آریا برزگر و مجید هاشمی نژاد امارات را شکست دادند تا با 9 امتیاز و بدون گل خورده به دورنهایی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا صعود کنند.

ایران2- امارات صفر؛ صعود مقتدرانه ستاره های 2026

به گزارش" ورزش سه" تیم جوانان ایران در آخرین بازی از رقابت های مرحله مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در ورزشگاه پاس تهران در شهرک اکباتان به مصاف تیم ملی امارات رفت و با دو گل این تیم را شکست داد. تیم ایران در این دوره از رقابت ها ابتدا قرقیزستان را با نتیجه 3 بر صفر وبا گل های آریا برزگر، علیرضا منظمی و یاسین سلمانی شکست دادو در بازی دوم برابر نپال با 4 گل محمد مهدی احمدی،احمدرضا جلالی، علیرضا منظمی و آریا برزگر برابر حریفش به برتری رسید. در حالی که تیم ایران تا قبل از آخرین بازی اش که امروز برابر امارات برگزار شد صعودش قطعی شده بود اما شاگردان پورموسوی در این بازی با تمام قدرت به میدان رفتند و با دو گل برابر مهمترین تیم گروه به برتری رسیدند.


در این بازی که تیم جوانان ایران بازی تهاجمی را انجام می داد در آخرین دقیقه نیمه اول و روی تیزهوشی آریا برزگر ایران به گل رسید. در نیمه دوم محمدهاشم نژاد در دقیقه 79 و  پنج دقیقه بعد از حضورش در زمین گل دوم ایران را به ثمر رساند تا تیم با کسب صددرصد امتیازات و 9 امتیاز به مرحله نهایی رقابت ها صعود کند. تیم ایران به عنوان صدرنشین راهی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که سال 2020 در تاشکند ازبکستان برگزار می شود راه پیدا کرد.


آنچه از سه بازی تیم جوانان ایران بیش از هرچیزی به چشم آمد استعدادهای آینده داری بودند که توانستند در این مسابقات خودشان را نشان بدهند. در سال های قبل بازیکنانی مثل سردار آزمون، مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، پیام صادقیان و... در همین تیم جوانان ایران چهره شدند و بعدها اسکلت اصلی تیم ملی ایران را در جام جهانی 2018 و  جام ملت های 2019 تشکیل دادند. این تیم جوانان که اکنون توانست به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا راه پیدا کند نیز بازیکنانی دارد که می توانند ترکیب اصلی تیم ملی ایران را در رقابت های جام جهانی 2026 را تشکیل بدهند.

 

 

گزارش کامل این دیدار هیجان انگیز را می توانید در زیر بخوانید:


داوران: مینورو توژو(ژاپن)، عبدالله مبارک(عمان)کو چان یو(چین تایپه)

 

 

 


تیم ملی ایران:

 

  • امیر حسین نیک پور
  • محمد عسگری
  • حسین شاهوردی
  • علیرضا اسد آبادی
  • احمد رضا جلالی(90- احمد شریعت زاده)
  • حسین زوارى
  • یاسین سلمانی
  • مهدی احمدی
  • علیرضا منظمی(83- علیرضا خدایی )
  • حسین نخودکار(77- مهدی هاشم نژاد)
  • آریا برزگر

 

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 

 

 

تیم ملی امارات:

 

  • ولید المنهالی
  • نواف سالم
  • محمد عبدالرحمن
  • ماید علی
  • عبید الزبی (54-عیسی خلفان )
  • شهاب احمد
  • خلیفه یوسف
  • عبدالله حمد
  • عبدالله ابوبکر(75-احمد محمود)
  • فهد بدر
  • زاید سلطان

 

سرمربی: فردو میلین

 

 

اخطار:

 

یاسین سلمانی دقیقه 45 از ایران
عبدالله حمد  دقیقه 91 از امارات

 

 


شرح گل:

 


ایران 1 امارات 0 (دقیقه 2+45، آریا برزگر): یک ارسال بلند در ثانیه های پایانی نیمه اول از میانه میدان به داخل محوطه جریمه امارات و اثرگذاری ناقص اماراتی‌ها، توپ را در موقعیتی مناسب به آریا برزگر مهاجم گلزن این روزهای تیم جوانان ایران رساند و این بازیکن با دو حرکت بدن متوالی، مدافع اماراتی را از مسیر ضربه خود دور کرد و با ضربه پای راست توپ را به کنج دروازه کوبید تا ایران با برتری به رختکن برود.

 

ایران2-امارات 0 (دقیقه 79، ایران-مجید هاشم نژاد): سانتر بلند شاهوردی مدافع تیم ملی در دقیقه 79 از سمت چپ خط دفاعی پشت مدافعین به مجید هاشم نژاد تعویض طلایی سیدسیروس پورموسوی رسید تا این بازیکن با ضربه دیدنی دروازه امارات را باز کند.

 

 

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 18: ضربه ایستگاهی محمدرضا زواری شماره هشت تیم ملی از کنار دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 30: کرنر احمدرضا جلالی کاپیتان خوزستانی با ضربه سر منظمی انجام شد اما ولید گلر اماراتی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 45: پاس پشت دفاع هافبک تیم ملی برای علیرضا منظمی، با برخورد مشکوک مدافع اماراتی با مهاجم ایران همراه شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 49: همکاری زیبای سلمانی و نخودکار، یک موقعیت عالی برای نخودکار به همراه داشت اما ضربه این بازیکن را ولید، گلر امارات به کرنر فرستاد.

دقیقه 53: ضربه آریا برزگر از درون محوطه جریمه را ولید با شیرجه دیدنی به کرنر فرستاد.

دقیقه 59: شوت شهاب احمد از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 61: ضربه آزاد یوسف هافبک اماراتی‌ها با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 62: پاس هافبک ایران درون محوطه جریمه به علیرضا منظمی رسید اما ضربه بیرون پای این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 69: حرکت عالی زواری از سمت راست  و پاس او درون محوطه جریمه به نخودکار رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف بسیار کم از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه72: اشتباه شاهوردی باعث شد تا عیسی مهاجم امارات در حالت تک به تک قرار بگیرد اما ضربه او با اختلاف کم از دروازه نیکپور گلر ایران به بیرون رفت.

دقیقه 76: کرنر ایران از سمت راست درون محوطه جریمه بعد از چندین رفت برگشت به منظمی رسید اما ضربه قیچی منظمی به بیرون رفت.

دقیقه 92: شوت سرکش مجید هاشمی نژاد با اختلاف کم از دروازه ولید به بیرون رفت.

 

 

 

حاشیه:

 

*محمدرضا ساکت سرپرست تیم ملی، اکبر محمدی رئیس کمیته جوانان فدراسیون، ابراهیم صادقی سرمربی سایپا  از نزدیک بازی را تماشا می کنند.
 *پیش از این دیدار دو تیم قرقیزستان و نپال به مصاف هم رفتند که دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
*آریا برزگر مهاجم جدید پرسپولیس ثانیه هایی پیش از پایان نیمه اول دروازه تیم امارات را باز کرد تا شاگردان پورموسوی که نمایش بهتری نسبت به میهمان خود داشتند، با پیروزی به رختکن بروند.
*کادر فنی خارجی تیم پرسپولیس به استثنای کالدرون  در ورزشگاه پاس قوامین حاضرند.
*نزدیک به ۵٠٠ هوادار به طور پراکنده در ورزشگاه پاس قوامین حضور دارند که انتظار می رفت هواداران بیشتری برای حمایت از جوانان به ورزشگاه بیایند .

 

 

*  علیرغم اینکه گفته می شد ویلموتس برای تماشای مسابقه به اکباتان می آید، به دلیل جلسه ای که پس از تمرین تیم بزرگسالان برگزار کرده، در جایگاه ویژه حضور ندارد.
*با وجود آنکه از ویلموتس خبری نیست عده ای از خبرنگاران به در ورودی میهمانان ویژه رفته و منتظر ورود سرمربی تیم ملی هستند و این مسئله بازی را تحت شعاع قرار داده است.
* پورموسوی و فدرو میلین سرمربی دو تیم در کنار زمین و با استرس بازی را تماشا می کنند. البته سرمربی تیم ایران به دلیل اینکه شاگردانش از حریف پیش هستند و تیمش تسلط بیشتری بر بازی دارد، آرامش بیشتری در رفتارش دیده می شود.

*هومن افاضلی کارشناس و مربی فوتبال ایران،در نیمه دوم برای تماشای بازی وارد ورزشگاه شد.
*علیرضا منظمی مهاجم ذوب آهن و آریا برزگر مهاجم پرسپولیس دو مهاجم نوک تیم ملی جوانان ایران هستند که هر زمان صاحب توپ می شوند برای مدافعین امارات دردسر درست می کنند.
* نکته جالب توجهی که در بازی تیم ملی جوانان دیده می شود، تبلیغات یک شکل یکی از بانک های کشور در حاشیه زمین است. به صورتی که فقط یک تبلیغ دیگر پشت دروازه جنوبی ورزشگاه پاس قوامین دیده می شود !

* تیم ملی ایران در این مسابقه به عنوان تیم میهمان به شمار می رود و به همین دلیل با پیراهن های قرمز که لباس دوم تیم ملی ایران است، وارد زمین شده اند.

* در شرایطی بلندگوی ورزشگاه تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه پاس قوامین را ١١٠٢ نفر اعلام کرد که تعداد آنها کمتر از این میزان به نظر می رسد.

* عده ای هوادار با پیراهن متحدالشکل سبزرنگ در قسمت روبرویی نیمکت های دو تیم در حال تشویق تیم ملی جوانان هستند.

* شاگردان پورموسوی در این دقایق با توجه به برتری یک گله ای که دارند و صدرنشینی آنها با این نتیجه تضمین شده خواهد بود، فشردگی بیشتری در بخش دفاعی دارند و سعی در مدیریت بازی دارند.

* هاشمی نژاد بازیکن تعویضی پورموسوی دقایقی پس از ورود به زمین، روی یک ضربه ایستگاهی که از زمین خودی زده شد، دروازه امارات را برای دومین مرتبه باز کرد.
*بازیکن تعویضی ایران پس از ثبت گل دوم، از قسمت شمالی ورزشگاه تا قسمت جنوبی را دوید و سپس رو به دوربین تلویزیون، سلام نظامی داد.

* میلین مربی جوان تیم امارت در دقایق پایانی بازی با عصبانیت عملکرد شاگردانش را از کنار  خط تماشا می کند.
* هوادارانی که در قسمت شرقی ورزشگاه پاس قوامین حضور دارند، در حال تشویق سیروس پورموسوی هستند.
*شاگردان پورموسوی در بخش دفاعی مقابل امارات هم عملکرد خوبی داشتند تا بدون گل خورده در مرحله مقدماتی به کارشان خاتمه دهند.

*در پایان بازی شاگردان پورموسوی در میانه زمین جشن صعود گرفتند و به پایکوبی پرداختند.

 

دیدگاه‌ها