کد خبر : 1649701 | 22 آبان 1398 ساعت 21:55 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

ورشتپن: فرمول یک با قهرمانی‌های همیلتون خسته‌کننده شده!

مکس ورشتپن با اشاره به قهرمانی‌های پیاپی همیلتون گفت که فرمول یک "دیگه داره یه کمی خسته‌کننده میشه!"

ورشتپن: فرمول یک با قهرمانی‌های همیلتون خسته‌کننده شده!

 

 

به گزارش "ورزش سه"، مکس ورشتپن که امیدوار است بتواند در سال 2020 عنوان قهرمانی جهان را با ردبول به دست بیاورد، ادعا کرده که فرمول یک به دلیل سلطه‌ی لوییس همیلتون بر این ورزش و قهرمانی‌های متعدد او حوصله سر بر شده است.

لوییس همیلتون در گرند پری آمریکا موفق شد ششمین قهرمانی جهان خود را به دست بیاورد. در شش سال گذشته این راننده‌ی بریتانیایی پنج بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده است. مکس ورشتپن از سوی دیگر در صد مسابقه‌ای که شرکت کرده هفت پیروزی به دست آورده و امیدوار است بتواند برای قهرمانی جهان همیلتون را به چالش بکشد. اما این ستاره‌ی جوان ردبول اذعان داشت که برای رسیدن به این منظور تیمش باید در طول تعطیلات زمستان فاصله‌ای که با مرسدس دارد را کاهش دهد.

ورشتپن می‌گوید: "سلطه‌ی همیلتون بر فرمول یک دارد خسته کننده می‌شود و زمان آن رسیده که نسل جدید فرمول یک جای او را بگیرند."

ورشتپن امیدوار است که او و چارلز لکلرک راننده‌ی فراری، که او هم مانند مکس 22 ساله است، بتوانند سال آینده برای به زیر کشیدن همیلتون از تخت پادشاهی‌اش مبارزه کنند.

مکس قبل از گرند پری برزیل که اولین مسابقه پس از ششمین قهرمانی همیلتون است، می‌گوید: "فکر می‌کنم که برای این ورزش خوب است که جوان‌ها به میدان بیایند و امیدوار باشیم که خیلی زود جای قدیمی‌ها را بگیرند."

 

 

1451608

 

 

همیلتون که می‌تواند به رکورد هفت قهرمانی جهان و 91 پیروزی مایکل شوماخر برسد، دو ماه دیگر 35 ساله می‌شود.

ورشتپن معتقد است: " او دارد پیرتر می‌شود... پس مطمئنا پیروزی‌هایش یک جایی متوقف خواهند شد. صادقانه بگویم این فقط به تیم بستگی خواهد داشت، نه به لوییس. اگر مرسدس همچنان قوی‌ترین ماشین را بسازد، مطمئنا او باز هم پیروز خواهد شد. پس ما فقط باید مطمئن شویم که به عنوان یک تیم می‌توانیم آنها را شکست دهیم."

 

 

1451604

 

 

مکس گفته که هوندا امسال به یک پیشرفت اساسی در موتور جدید دست پیدا کرده و او مطمئن است که ردبول می‌تواند سال آینده برای قهرمانی رقابت نزدیک‌تری داشته باشد. او اضافه کرد: "فکر می‌کنم در مسیر درستی قرار داریم. اگر قدرت موتور را در مقایسه با مرسدس و رنو در نظر بگیری، ما الان خیلی به مرسدس نزدیکیم و این برای فصل بعد بسیار امیدوارکننده است."

ورشتپن  به عنوان یکی از صریح‌ترین ستارگان فرمول یک معروف است، اما این راننده مشتاق بود که شعله‌ی اختلافات اخیر را فرو بکشد. او در رابطه با صحبت‌هایی که در کنفراس بعد از مسابقه‌ی آمریکا داشت و در آن تیم فراری را به تقلب متهم کرد، گفت: "این برای من موضوع حساسی است، از طرف خودم سعی می‌کنم دیگر سمت این موضوع نروم. ترجیح می‌دهم که فقط جلو بروم و همه‌ی اینها را پشت سر بگذارم. فقط روی مسابقه‌ی برزیل تمرکز کرده‌ام." صحبت‌های ورشتپن تیم فراری و رانندگانش را بسیار عصبانی کرد. لکلرک در واکنش به اتهام ورشتپن گفت که حرف‌های او تنها یک جوک است. او هیچ چیز از فراری نمی‌داند. وتل هم ترجیح داد صحبتی نکند و تنها با یک شکلک تمسخرآمیز نظرش را راجع به حرف‌های ورشتپن اعلام کرد.

 

 

1451602

 

 

در مورد رابطه با همیلتون پس از صحبت‌هایی که او در مکزیک و پس از برخورد با مکس داشت و در آن تلویحا ورشتپن را به بی‌احتیاطی متهم کرد، مکس گفت همیلتون شخصیت خاصی است و قطعا یکی از بهترین رانندگان تاریخ است و او هیچ‌وقت مشکلی با لوییس نداشته. "ما با هم صحبت کردیم. البته که من به لوییس احترام می‌گذارم، اما هر دوی ما راننده‌های جنگنده‌ای هستیم و گاهی این نبرد کمی خشن‌تر می‌شود.اما ما حرف زدیم و همه چیز بین ما خوب است."

 

 

1451601

 

 

ورشتپن متوجه است که جدای از فصل قوی و باثباتی که داشته، امسال مرتکب اشتباهاتی شده است، اما معتقد است نمی‌شد اتفاقات جور دیگری رقم بخورند. او می‌گوید: "همه مرتکب اشتباه می‌شوند، وگرنه که بهتر بود جای راننده یک ربات را پشت فرمان می‌گذاشتند. اینکه اشتباه کنی اتفاق خوبی‌ست. تو از اشتباهات درس می‌گیری."

ورشتپن، با وجود حدس و گمان‌های پیرامون جایگزین یا هم‌تیمی همیلتون شدنش در مرسدس، گفت که در ردبول خوشحال است.

مکس می‌گوید: "من واقعا می‌خواهم که با ردبول پیروز شوم. واقعا احساس می‌کنم که ردبول خانه‌ی من است و این چیزی‌ست که برای یک راننده بسیار اهمیت دارد؛ اینکه حس کنید قدر شما را می‌دانند."

از روز جمعه گرند پری برزیل در پیست خاطره‌انگیز اینترلاگوس آغاز می‌شود و با وجودی که تکلیف قهرمان این فصل مشخص شده، چارلز لکلرک، مکس ورشتپن و سباستین وتل هنوز برای کسب رده‌ی سوم با هم در نبردند. نبردی که تا آخرین مسابقه‌ی فصل در ابوظبی ادامه خواهد داشت.

 

 

1451603

 

 

گرند پری برزیل از جمعه تا یک‌شنبه در ساعات زیر به وقت ایران برگزار خواهد شد:

جمعه

تمرین اول:          19:00-17:30

تمرین دوم:         23:00-21:30

شنبه

تمرین سوم:        19:30-18:30

تایم‌‌گیری:          22:30-21:30

یک‌شنبه

مسابقه:             20:40

 

 

دیدگاه‌ها