کد خبر : 1649783 | 23 آبان 1398 ساعت 19:34 | 307.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک نیمه بدون شوت به چارچوب؛

عراق 2- ایران 1؛ بازگشت به دوران نگرانی

ملی پوشان ایران نتوانستند نمایش چندان خوبی ارائه دهند و با گل لحظات پایانی برابر عراق شکست خوردند.

عراق 2- ایران 1؛ بازگشت به دوران نگرانی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دو مسابقه ابتدایی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به دو برتری برابر هنگ‌کنگ و کامبوج رسید ولی در دیدار اخیرش شکست تلخی را در خانه بحرین متحمل شد تا مشخص شود از همین ابتدا کار سختی در این رقابت‌ها دارد، اما شاگردان مارک ویلموتس امشب هم نتوانستند نمایش خوب و هجومی ارائه دهند و بعد از آنکه در دقیقه 11 با گلزنی مهند علی دروازه خود را باز شده دیدند، به زحمت در دقیقه 25 با شوت احمد نوراللهی کار را به تساوی کشیدند؛ در نیمه دوم ایران نتوانست حتی یک موقعیت خطرناک ایجاد کند تا در سمت مقابل عراق با استفاده از ضربات آزاد پُرتعداد، در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده روی یک کرنر و ضربه سر علاء عباس گل دوم را بزند و به برتری برسد.

 


مرحله مقدماتی جام جهانی 200 قطر- قاره آسیا- گروه C
پنج‌شنبه: 98/08/23 ؛ ساعت 17:30
استادیوم ملی شهر امان- اردن
داور: دیلان پریرا(سریلانکا)/ کمک‌ها: پاراکراما هماسونگا و سانجیوا پرمالا؛ داور چهارم: سید عبدالله یعقوب(عمان)/ ناظر داوری: محمد عبدالله(قطر).

 


تیم ملی عراق

محمد حمید(48- جلال حسن)
سعد ناطق
احمد ابراهیم
ریبین سولاقا
علاء مهاوی
علی عدنان
امجد عطوان
صفاء هادی
همام طارق
بشار رسن(88- علاء عبدالزهره)
مهند علی(76- علاء عباس)


سرمربی: سرچکو کاتانچ

 

 


تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
مرتضی پورعلی‌گنجی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
رامین رضاییان
میلاد محمدی(53- محمد نادری)
امید ابراهیمی
احمد نوراللهی
مسعود شجاعی
محمد محبی
مهدی طارمی(62- وحید امیری)
سردار آزمون(90- کاوه رضایی)

سرمربی: مارک ویلموتس

 

1451773

 

اخطار


علاء علی مهاوی(16)  علی عدنان(27) از عراق

 

مسعود شجاعی(49 و 81) مرتضی پورعلی‌گنجی(60) از ایران

 

اخراج


مسعود شجاعی(81) از ایران

 

1451790

 

شرح گل


عراق 1 - ایران صفر (دقیقه 11: مهند علی): بشار رسن نفوذ سریعی از سمت راست زمین انجام داد و ارسال خوبی به مقابل تیرک دوم انجام داد که سانتر او و شوت والی محکم علی عدنان را بیرانوند با واکنش مناسبی برگشت داد، اما در ریباند امید ابراهیمی نتوانست توپ را دفع کند تا مهند علی با فرصت‌طلبی و شوت پُرقدرت به طاق دروازه موفق به گلزنی برای عراق شود.

 

1451775

 

عراق 1 - ایران 1 (دقیقه 25: احمد نوراللهی): محمد محبی به زیبایی و با تکنیک بالای خود از بین بشار رسن و علی عدنان عبور کرد و از روی خط عرضی زمین، پاس کات‌بک داد تا با رها کردن توپ توسط سردار آزمون، احمد نوراللهی صاحب موقعیت شود و با حرکت در عرض و شوت زمینی پُرقدرت که با دفع ناقص محمد حمید همراه شد، گل تساوی ایران را به زیبایی به ثمر برساند.

 

1451771

 

عراق 2 - ایران 1 (دقیقه 2+90: علاء عباس): ارسال امجد عطوان از روی کرنر سمت راست زمین را علاء عباس، بازیکن تعویضی عراق در حالت نیم‌خیز و جلوتر از نادری با ضربه سر زد تا با دفع ناقص بیرانوند و برخورد توپ به تیرک عمودی، تبدیل به گل شود.

 

بهترین بازیکن


احمد ابراهیم، مدافع میانی عراق یکی از بهترین‌های زمین بود و با دفع توپ‌های به موقع، زدن ضربات سر، برتری در بیشتر نبردها و ... اجازه نداد مهاجمان گلزن ایران فرصت چندانی به وجود آورند و بشار رسن و طارق همام نیز با فرارهای خود از جناحین و ارسال‌های خطرناکی که داشتند، بارها خط دفاعی ایران را آزار دادند ولی می‌توان به این جمع، امجد عطوان را نیز به‌عنوان یکی از بهترین‌های زمین اشاره کرد؛ این هافبک دفاعی عراقی‌ها در نبردهای میانه زمین بیشترین برتری را داشت و علاوه بر اینکه اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های ایرانی را نداد، موجب اخراج مسعود شجاعی هم شد و پاس گل برتری تیمش را نیز داد.

 

اتفاق ویژه


تیم ملی ایران که موفق به صعود در دوره گذشته جام جهانی شده بود، اکنون در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مشکل خورده است؛ شاگردان مارک ویلموتس در پایان دور رفت بازی‌ها، دو پیروزی و یک باخت داشتند و امشب نیز دومین شکست را متحمل شدند تا 6 امتیازی بمانند و پایین‌تر از عراق 10 امتیازی و بحرین 8 امتیازی، در رده سوم جدول گروه C بایستند؛ ملی پوشان ایران در حالی این نتایج ضعیف را کسب کردند که برای صعودشان به دور دوم بازی‌ها و نزدیک شدن به جام جهانی 2022، باید صدرنشین یا یکی از 4 تیم برتر در بین تمام گروه‌ها شوند؛ کاری که غیرممکن نیست، اما مطمئنا با این عملکرد در دور رفت دشوار است.


لحظات حساس


دقیقه 3: حرکت سریع مهند علی به سمت محوطه جریمه و شوت او را مدافعان تیم ملی ایران برگشت دادند.

دقیقه 6: ارسال زیبای بشار رسن از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به پشت مدافعان ایران را مهند علی در موقعیت آفساید با ضربه سر زد که توپ راهی اوت شد.

دقیقه 15: پاس بلند پورعلی گنجی از میانه زمین به پشت مدافعان عراق نزدیک بود با اشتباه محمد حمید، دروازه‌بان این تیم و توپی که از روی سر او عبور کرد، تبدیل به گل شود ولی توپ با فاصله کمی کنار دروازه این تیم به اوت رفت.

دقیقه 20: خطایی که رضاییان در جناح راست زمین گرفته بود را مسعود شجاعی با سانتر بلند به مقابل تیرک دوم فرستاد، اما قبل از ضربه سر طارمی، مدافعان عراق توپ را دفع کردند.

دقیقه 21: رضاییان در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت تا توپ راهی اوت شود.

دقیقه 22: شوت پای چپ عدنان هادی از پشت محوطه دراختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 37: ضربه ایستگاهی راه دور علی عدنان دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 44: خطایی که ابراهیمی از احمد ابراهیم در پشت محوطه جریمه گرفته بود را رامین رضاییان با ضربه‌ای دقیق زد ولی با بدشانسی، توپ او از کنار دروازه عراق به بیرون رفت ولی در همین حین برخورد محمد حمید به تیرک عمودی دروازه موجب مصدومیت او برای لحظاتی شد.

 

1451774

 

دقیقه 55: ضربه سر پورعلی‌گنجی روی ارسال شجاعی از بالای دروازه عراق راهی اوت شد.

دقیقه 56: علاء مهاوی نفوذ سریعی از سمت راست محوطه جریمه ایران انجام داد ولی شوت پای چپ او بعد از برخورد مشکوک به خطای هند پنالتی به نادری برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 59: مهند علی در محوطه جریمه ایران قصد داشت بعد از برخورد با پورعلی‌گنجی از داور سریلانکایی پنالتی بگیرد که او خطایی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

دقیقه 79: ارسال بلند بشار رسن از روی ضربه آزاد میانه زمین و شوت علی عدنان به تور پشت دروازه ایران برخورد کرد و راهی اوت شد.

دقیقه 86: محبی باز هم حرکت سریعی از سمت راست زمین انجام داد و قصد داشت این بار با شوت محکم زمینی شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که ضربه او را جلال حسن در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 4+90: ارسال محبی و ضربه سر کاوه رضایی از کنار دروازه عراق به اوت رفت.

 

1451789

 


در حاشیه

 

* علی عدنان که از ابتدای بازی خشن کار می‌کرد، در دقیقه 26 و در حالی که توپ روی هوا بود، ضربه شدیدی به صورت رضاییان زد ولی داور سریلانکایی تنها به دادن کارت زرد به او بسنده کرد.

* بعد از گل اول عراق تعدادی از بازیکنان این تیم ازجمله علاء مهاوی، امجد عطوان و مهند علی با گرفتن دست جلوی دهان و در ادامه صفاء هادی با زدن ماسک جلوی دوربین خوشحالی گل کردند.

* محمد حمید، گلر تیم ملی عراق که در نیمه اول در برخورد با تیرک عمودی دروازه مصدوم شده بود، در شروع نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 48 جای خود را به جلال حسن داد.

* میلاد محمدی بخاطر آسیب دیدگی در دقیقه 53 از زمین خارج شد و جای خود را به محمد نادری داد.

* سرچکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق در دقیقه 60 به دلیل اعتراض به داوری بخاطر عدم اعلام پنالتی روی مهند علی کارت زرد گرفت.

* مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از آنکه به داوری به دلیل عدم دادن اخطار به مهند علی معترض شد، کارت زرد گرفت تا با دو کارته شدن در این رقابت‌ها، دیدار بعدی تیم ملی برابر هنگ‌کنگ را بخاطر محرومیت از دست بدهد.
* تماشاگران عراقی از ابتدای مسابقه سر و صدای زیادی در ورزشگاه ملی امان برپا کردند و پرچم‌های بزرگی در دست دارند.
* خشونت در بازی عراقی‌ها در تمام جریان مسابقه دیده می‌شود که بعضا واکنش جدی داور و حتی گرفتن خطا از سوی او را به همراه ندارد.

* شجاعی که در دقیقه 49 یک کارت زرد گرفته بود، در دقیقه 81 بخاطر بالا آوردن بیش از اندازه پا مقابل امجد عطوان، با تشخیص دیلان پریرا با اخطار دوم مواجه شد تا ایران 10 نفره شود.

دیدگاه‌ها